Äldre Honda CR250, för lek och skoj

:näsblod

Jag glömde nämna att det kan vara ett alternativ att motard konvertera den, så syftet blir troligen:

45% lattja runt på landet, 40% (asfalt) bana, 10% skoj på crossbana och 5% isåkning.

Ändrar det något för er? Isåfall, följdfråga, om jag skall motard konvertera, vilken årsmodell av 500an är "bäst"?

Tack för alla svar :tummenupp
 
:näsblod

Jag glömde nämna att det kan vara ett alternativ att motard konvertera den, så syftet blir troligen:

45% lattja runt på landet, 40% (asfalt) bana, 10% skoj på crossbana och 5% isåkning.

Ändrar det något för er? Isåfall, följdfråga, om jag skall motard konvertera, vilken årsmodell av 500an är "bäst"?

Tack för alla svar :tummenupp


Egentligen skulle jag vilja föreslå en 450F då, den har inte jättemycket mindre effekt än 500an men den levererar effekten mycket mjukare.

Latja på landet, asfalt och isåkning brukar vara sånt som gynnas av effekt så där funkar ju 500an bra.

Tror du att du helst skulle ha aluram till motard men åtminstone så vill du nog ha upside down gaffel vilket betyder 89 eller nyare. Hur Marzocchi-gaffeln skulle göra sig på en motard vågar jag inte spekulera i men rejält styvare än en orginal konventionell gaffel ska den ju vara.
 
Tänk på att kolla priset på fälgar, bromsskiva, bromsok, eventuella distanser och styvare fjädrar.
Kan vara både svårare och dyrare att få tag på grejer som passar.
 
http://www.blocket.se/varmland/Cr500_trimmad_34715841.htm?ca=9&w=3

5780506661.jpg

Är det bara vettigt utfört är det knappast någon nackdel med lite vässat.Dock är det fotfarande en otymplig sågbock jämfört med valfri 250 av motsvarande årsmodell om du ska ha den till att träna cross på.

Några flera meningar om denna hoj? vad bör man kolla, hur vet jag att trimningen är vettigt utförd? vad behöver man för att återställa den till original?
 
Ni får gärna tipsa om ny kommer över ett fint exemplar! :)
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top