Äldre Honda CR250, för lek och skoj

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
:näsblod

Jag glömde nämna att det kan vara ett alternativ att motard konvertera den, så syftet blir troligen:

45% lattja runt på landet, 40% (asfalt) bana, 10% skoj på crossbana och 5% isåkning.

Ändrar det något för er? Isåfall, följdfråga, om jag skall motard konvertera, vilken årsmodell av 500an är "bäst"?

Tack för alla svar :tummenupp
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
:näsblod

Jag glömde nämna att det kan vara ett alternativ att motard konvertera den, så syftet blir troligen:

45% lattja runt på landet, 40% (asfalt) bana, 10% skoj på crossbana och 5% isåkning.

Ändrar det något för er? Isåfall, följdfråga, om jag skall motard konvertera, vilken årsmodell av 500an är "bäst"?

Tack för alla svar :tummenupp


Egentligen skulle jag vilja föreslå en 450F då, den har inte jättemycket mindre effekt än 500an men den levererar effekten mycket mjukare.

Latja på landet, asfalt och isåkning brukar vara sånt som gynnas av effekt så där funkar ju 500an bra.

Tror du att du helst skulle ha aluram till motard men åtminstone så vill du nog ha upside down gaffel vilket betyder 89 eller nyare. Hur Marzocchi-gaffeln skulle göra sig på en motard vågar jag inte spekulera i men rejält styvare än en orginal konventionell gaffel ska den ju vara.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Tänk på att kolla priset på fälgar, bromsskiva, bromsok, eventuella distanser och styvare fjädrar.
Kan vara både svårare och dyrare att få tag på grejer som passar.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
http://www.blocket.se/varmland/Cr500_trimmad_34715841.htm?ca=9&w=3

5780506661.jpg

Är det bara vettigt utfört är det knappast någon nackdel med lite vässat.Dock är det fotfarande en otymplig sågbock jämfört med valfri 250 av motsvarande årsmodell om du ska ha den till att träna cross på.

Några flera meningar om denna hoj? vad bör man kolla, hur vet jag att trimningen är vettigt utförd? vad behöver man för att återställa den till original?
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Ni får gärna tipsa om ny kommer över ett fint exemplar! :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top