Ny hoj köpt...

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jo jag kunde inte hålla mig :rolleyes: . Tanken var ju att jag skulle lägga av, vilket ingen trodde på utom jag. Sen dök det upp en r1-04 som jag gick miste om. Efter det var planen att lägga av igen. Sen dök det upp en Kawa 05 men buget är buget och i sanningens namn skulle det äta en del på min redan nu ansträngda ekonomi. Sen kom det upp en Honda vilket är nice imo att jag kört det innan. Allt gick fort och nu står jag med en såndär sak i garaget igen :mad: . Hur jag ska har råd att köra den vet jag inte men man kan ju titta på den i alla fall.

Jag har bara hunnit prova den lite idag och den känns klart smidigare än min 00 men TKR Hondan vill jag nog komma ihåg hadde mera klös (det är ett väldigt litet drev bak ska bytas snarast). Vidare så kom varvstoppet väldigt fort vilket inbjuder till att man kanske blev lurad av org systemet som sitter på. Den kanske helt enkelt går bättre än man upplevde den. Växellådan är kanon, den liknar Fulkawans vilken nog är bland dom bästa lådor jag växlat. Fjädring och ram är svårt att säga nått om på bred 90 väg men det svängde och det bromsade i alla fall. Nu får vi se om det blir nått "åka fort fan" nästa år eller om jag måste skaffa mig en SS hoj igen.

Björn

no 4 r600
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
ecce skrev:
Jo jag kunde inte hålla mig :rolleyes: . Tanken var ju att jag skulle lägga av, vilket ingen trodde på utom jag. Sen dök det upp en r1-04 som jag gick miste om. Efter det var planen att lägga av igen. Sen dök det upp en Kawa 05 men buget är buget och i sanningens namn skulle det äta en del på min redan nu ansträngda ekonomi. Sen kom det upp en Honda vilket är nice imo att jag kört det innan. Allt gick fort och nu står jag med en såndär sak i garaget igen :mad: . Hur jag ska har råd att köra den vet jag inte men man kan ju titta på den i alla fall.

Jag har bara hunnit prova den lite idag och den känns klart smidigare än min 00 men TKR Hondan vill jag nog komma ihåg hadde mera klös (det är ett väldigt litet drev bak ska bytas snarast). Vidare så kom varvstoppet väldigt fort vilket inbjuder till att man kanske blev lurad av org systemet som sitter på. Den kanske helt enkelt går bättre än man upplevde den. Växellådan är kanon, den liknar Fulkawans vilken nog är bland dom bästa lådor jag växlat. Fjädring och ram är svårt att säga nått om på bred 90 väg men det svängde och det bromsade i alla fall. Nu får vi se om det blir nått "åka fort fan" nästa år eller om jag måste skaffa mig en SS hoj igen.

Björn

no r600

Ja då hamnade man en plats till ner i r600 nästa år...

Grattis för övrigt alltid kul att känna sig rik på grejor.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tror det är första gången jag hör någon berömma en gammelkawas växelåda någonsin :lol
Härligt med ny cykel nästa år, pengar kan man alltid ordna på nåt vänster sen :tummenupp
 

Öjje

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Askersund
Hoj
Ingen...
:3freak Gött med ny hoj!!! Men nu vill vi se bilder, spring ut och ta några bilder på hyndan! Vi vill seeeeeeeeeeee... :tummenupp
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Grattis Ecce :tummenupp
Face it, dom flesta viste att det skulle gå den här vägen , dock skönt att det nu är bekräftat :yoparty
Men du, inte byter man ett bra namn, visst blir det här oxå en :tuttar Hynda!
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Blir vi allså fler som kommer köra Honda 05 nästa år allså

du vill inte joina Team Gottis lr 130000 spänn så får du två däck som jag bara har kört tre pass med på Falken :hihi
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jocke.P skrev:
Packalens, #40 från superstock. Hoppas du är nöjd Björn !!!
(annars vet du var min brevlåda bor).


Jorå det är nog inget fel på hojen, problemet brukar sitta ca 40 cm från styret :va . Det blir att plasta lite i helgen och bestämma mig för om den ska bli mattsvart eller mattsvart :rolleyes: Hittar du fler delar som ni inte vill ha så har jag en stor bervlåda :)


björn

ps Säg hej till Patrick när han kommer hem ds

Gottis skrev:
Blir vi allså fler som kommer köra Honda 05 nästa år allså

du vill inte joina Team Gottis lr 130000 spänn så får du två däck som jag bara har kört tre pass med på Falken :hihi


Nop så fina grejor har jag inte råd med detta är bara en 04:a :4skrika

björn

Öjje skrev:
:3freak Gött med ny hoj!!! Men nu vill vi se bilder, spring ut och ta några bilder på hyndan! Vi vill seeeeeeeeeeee... :tummenupp


Kommer kanske till helgen när jag ska demontera och plasta lite men framförallt ska jag :fyllisar

oFFkeFF skrev:
Tror det är första gången jag hör någon berömma en gammelkawas växelåda någonsin :lol
Härligt med ny cykel nästa år, pengar kan man alltid ordna på nåt vänster sen :tummenupp


Jag glömmde nämna Kawans låda den är kanon fin. Det märks verkligen att det är en kittlåda, dreven sugs nästan ihopp när man växlar. Hondans låda har mindre slag men inte samma arga kännsla som Kawan.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top