Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Ska prova att byta tändplatta

Tror du har taskig kontakt på vägen, riv isär alla kontakter från tändplattan fram till spolarna i tur och ordning om du inte kan utesluta direkt med att mäta upp var du har förlusterna. Ofta skitfel då det "glappar" såhär.
/U
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Provstartad och klar för 2014. Vill köra 8.50 som sämst:gnissla

View attachment 401284

Fler bilder: http://mattebusa.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=12&start=160#p851

/Ingvar

En räser byggd i detalj som en bling/bling hoj för gatan:tummenupp

Själv önskar jag Mattes hjälp med att få lite mer fart på bränsle/luft-blandningen på 1400:an... men gissar att det inte bara kostar dollares utan även tid i väntrummet. Inte för att det egentligen behövs då vridet är kul nog, men men!
/U
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Schnyggt Ingvar, ser snabb ut. Blir väl till att släppa gasen efter 350m i år.
 

katbusa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Ort
Lund
Hoj
Katana 82,kATANA 83,RACEKATANA OCH EN HAY
Mycket snyggt katana 83 vill oxå ha:) var köpte du den? är den godkänd.
Tack på förhand
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tack, är helnöjd med hur det ser ut. Hoppas att ljusinsatsen leverar bättre ljus oxå.
Finns hur mycket som helst på en viss köpsajt på webben.
Så vitt jag vet kom E-märkningskrav på hojjar 1985 men vad vet jag :) ser bra ut iaf.....
 

StephanC

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
1982, Suzuki, Gsx 1100 E
Hej!
Kör en GSX1100E-82.

Har en blandskruv på org. fuggen (BS 34) som sitter fast och är såpass sliten att den inte går att skruva bort, ngn som har några tips?

Tanken är att jag ist. för att borra och tvinga upp den, tänkte anpassa munstyckena.

Den går något tunnt som det är, tror inte munstyckena är anpassade efter 4-1 montering, samt har high-flow luftfilter.

Någon som har koll på org.-bestyckningen, och eller tips på bestyckning?
Så kan jag fixa delar innan jag plockar isär den.

Den går även väldigt högvarvigt på tomgång, tror ni detta beror på felbestyckningen?
Har sprayat runt och tror inte jag har intags-läcka.

Tack för hjälpen i förhand. :)
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Hej!
Kör en GSX1100E-82.

Har en blandskruv på org. fuggen (BS 34) som sitter fast och är såpass sliten att den inte går att skruva bort, ngn som har några tips?

Tanken är att jag ist. för att borra och tvinga upp den, tänkte anpassa munstyckena.

Den går något tunnt som det är, tror inte munstyckena är anpassade efter 4-1 montering, samt har high-flow luftfilter.

Någon som har koll på org.-bestyckningen, och eller tips på bestyckning?
Så kan jag fixa delar innan jag plockar isär den.

Den går även väldigt högvarvigt på tomgång, tror ni detta beror på felbestyckningen?
Har sprayat runt och tror inte jag har intags-läcka.

Tack för hjälpen i förhand. :)

Vad har du för mail ? Jag har en 77 sidig pdf fil som beskriver det mesta ang. BS34 förgasarna...
Skulle tippa på att du nehöver 135 /140 i huvudmunstycken med 4-1 och andra filter. Mvh Henrik
 

katbusa

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2010
Ort
Lund
Hoj
Katana 82,kATANA 83,RACEKATANA OCH EN HAY
Hej är det nån som vet var man kan köpa oljetryckskontakt och det lilla alublocket man sätter på vortex toppsmörjningskit så lampan fungerar.
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
Om du har en vacumkran vrid om till pri läge och koppla bort vacumslangen. Det kan hända att förgasaren drar tjuv luft om vacumkranen inte fungerar som den ska.
 

StephanC

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
1982, Suzuki, Gsx 1100 E
Inte konstigt att jag inte får den att gå bra.. Verkar inte tända på cyl 2,3.. Ingen märkbar skillnad på gång eller varvtal om man drar tändkablarna på dem iaf.. :huvet Men på cyl 3 så ser det ut på tändstiftet som att den tänder.. Och på cyl 2 så är det bara svart på tändstiftet (kan vara vakumfel på kranen, har beställt repsats).

Blir ingen skillnad om man byter mellan spoarna, och tändstiften, fortfarande bara 1 och 4 som tänder..

Tips? :(
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
Jag höll på likadant med min 1100 men felet blev avhjälpt på 10 sec när jag slog över till pri läge på kranen. samt pluggade ingångs hål i förgasare.
 

StephanC

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
1982, Suzuki, Gsx 1100 E
Jag höll på likadant med min 1100 men felet blev avhjälpt på 10 sec när jag slog över till pri läge på kranen. samt pluggade ingångs hål i förgasare.


Hade du också problem med cyl 2, 3? Hur kommer det sig isf? Testade du med att reparera kranen?

Jag utgick från att det måste vara tändsystemet som kronglar, så har beställt ett Dyna S system.. Men kan detta bero bara på kranen?
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
Om du vrider över till pri läge på kranen kan du testa omgående men glöm inte att plugga ingånshålet för vacum på förgasaren. (Det som kan hända är att förgasaren flödar om du glömmer att stänga soppa kranen för i pri läge rinner det bensin hela tiden). Med andra ord sätta på när du kör (pri läge) och stäng av (off) när du lämnar motorcykeln. Glöm inte att starta med torra stift är stiften blöta sen tidigare kan motorn gå dåligt för det.
 

StephanC

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
1982, Suzuki, Gsx 1100 E
Om du vrider över till pri läge på kranen kan du testa omgående men glöm inte att plugga ingånshålet för vacum på förgasaren. (Det som kan hända är att förgasaren flödar om du glömmer att stänga soppa kranen för i pri läge rinner det bensin hela tiden). Med andra ord sätta på när du kör (pri läge) och stäng av (off) när du lämnar motorcykeln. Glöm inte att starta med torra stift är stiften blöta sen tidigare kan motorn gå dåligt för det.


om det droppar ur vakumslangsanslutningen på kranen vid "pri" läge.. Betyder det att membranet i kranen är kört?
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top