Sidan 469 av 469 FörstaFörsta ... 369419444463464465466467468469
Resultat 9 361 till 9 371 av 9371
  1. #9361
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    2011 XT660R
    Inlägg
    44
    Någon som har erfarenhet av att lossa grenrören på en XT660 r/x ?
    På min XT660R sitter ett Dominator 2-1 avgassystem som tyvärr är anpassat för en äldre årsmodell utan 02 sensor.
    Hojen går väldigt ryckigt i lägre hastigheter så jag har skaffat ett likadant 2-1 system fast med plats för 02 sensorn så att jag även ska kunna trycka dit Kevs mod. Frågan är då innan jag börjar mecka, måste man plocka bort hela kylaren för att komma åt att få loss grenröret från cylindern? GÅr det isåfall att bara lossa kylaren utan att några slangar lossnar och kylvätskan rinner ut? Jag skulle vilja göra detta så enkelt som möjligt för mig då jag inte har någon vidare bra plats att mecka på och då jag inte har världens fetaste verktygslåda. Något annat en amatör som jag borde tänka på i samband med detta?

    (och är det någon som är sugen på ett Dominator 2-1 helsystem passande årsmodell 04-07 utan O2 sensor så kommer det snart att finnas ett tillgängligt i Stockholm)Klicka på bilden för en större version

Namn:	dominator21.jpg
Visningar:	32
Storlek:	195,4 KB
Id:	450188
    Senast redigerat av apstubbe den 2019-08-09 klockan 10:09.
    Hojar:
    Suzuki DR650SE 1998 såld
    Yamaha Bulldog 2002 såld
    Triumph Adventurer Cafe/Scrambler 1996 såld
    Yamaha XJ6 ABS 2012 såld
    Yamaha XT660R 2011

  2. #9362
    MC Polis Tig3rs avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Norrsidan
    Hoj
    Yamaha R1 -2012 och Honda CBR1000RR -2008
    Inlägg
    772
    Citat Ursprungligen postat av apstubbe Visa inlägg
    Någon som har erfarenhet av att lossa grenrören på en XT660 r/x ?
    På min XT660R sitter ett Dominator 2-1 avgassystem som tyvärr är anpassat för en äldre årsmodell utan 02 sensor.
    Hojen går väldigt ryckigt i lägre hastigheter så jag har skaffat ett likadant 2-1 system fast med plats för 02 sensorn så att jag även ska kunna trycka dit Kevs mod. Frågan är då innan jag börjar mecka, måste man plocka bort hela kylaren för att komma åt att få loss grenröret från cylindern? GÅr det isåfall att bara lossa kylaren utan att några slangar lossnar och kylvätskan rinner ut? Jag skulle vilja göra detta så enkelt som möjligt för mig då jag inte har någon vidare bra plats att mecka på och då jag inte har världens fetaste verktygslåda. Något annat en amatör som jag borde tänka på i samband med detta?

    (och är det någon som är sugen på ett Dominator 2-1 helsystem passande årsmodell 04-07 utan O2 sensor så kommer det snart att finnas ett tillgängligt i Stockholm)Klicka på bilden för en större version

Namn:	dominator21.jpg
Visningar:	32
Storlek:	195,4 KB
Id:	450188
    Jag vill ha!

  3. #9363
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    2011 XT660R
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av Tig3r Visa inlägg
    Jag vill ha!
    Det råkar inte vara så att du är en fena på att byta avgassystem på XT? Jag tänker att om nån skulle vilja hjälpa mig att byta till det nya systemet jag köpt kan man få behålla det gamla som tack för hjälpen. Jag inser att det inte borde vara så överdrivet svårt att göra det själv, men då det mesta av mitt hemmameck med motorfordon aldrig blivit riktigt som jag tänkt mig så vore det najs att ha hjälp av nån som vet vad dom håller på med och eventuellt har tillgång till lite bättre verktyg än vad jag har.
    Hojar:
    Suzuki DR650SE 1998 såld
    Yamaha Bulldog 2002 såld
    Triumph Adventurer Cafe/Scrambler 1996 såld
    Yamaha XJ6 ABS 2012 såld
    Yamaha XT660R 2011

  4. #9364
    MC Polis Tig3rs avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Norrsidan
    Hoj
    Yamaha R1 -2012 och Honda CBR1000RR -2008
    Inlägg
    772
    De kan vi lösa! Har precis köpt en xt660x men meckar mycket själv med mina hojar. Har skickat ett meddelande till dig med mitt nr. Hör gärna av dig så kan vi surra mer

  5. #9365
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    2011 XT660R
    Inlägg
    44
    Härligt! Jag hör av mig under närmaste dagarna.
    Hojar:
    Suzuki DR650SE 1998 såld
    Yamaha Bulldog 2002 såld
    Triumph Adventurer Cafe/Scrambler 1996 såld
    Yamaha XJ6 ABS 2012 såld
    Yamaha XT660R 2011

  6. #9366
    MC Polis Tig3rs avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Norrsidan
    Hoj
    Yamaha R1 -2012 och Honda CBR1000RR -2008
    Inlägg
    772
    Gör så det är relativt enkelt jobb jag finns i Täby

  7. #9367
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    2011 XT660R
    Inlägg
    44
    Uppdraget slutfört.
    Stort tack till Tig3r för hjälpen.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Skärmklipp.JPG
Visningar:	34
Storlek:	152,1 KB
Id:	450219
    Hojar:
    Suzuki DR650SE 1998 såld
    Yamaha Bulldog 2002 såld
    Triumph Adventurer Cafe/Scrambler 1996 såld
    Yamaha XJ6 ABS 2012 såld
    Yamaha XT660R 2011

  8. #9368
    MC Polis Tig3rs avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Norrsidan
    Hoj
    Yamaha R1 -2012 och Honda CBR1000RR -2008
    Inlägg
    772
    Efter lite om och men så :p ser fint ut, lät bra hoppas den gör susen med kevs o2 optimizer nu. imorgon blir det samma arbete på min, förhoppningsvis är mina bultar snällare?! :p nu är kroppen helt slut, slänger mig i sängen å säger godnatt! Braaap

  9. #9369
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    2011 XT660R
    Inlägg
    44
    Kan bara uppdatera och meddela att hojen går mycket bättre på låga varv nu. Det mesta av "ryckigheten" är borta, och nu kan jag ligga och puttra fram på 5an vid 70km/h. Tidigare gick det knappt att köra på 5an under 80km/h. Det enda negativa är att jag inte riktigt gillar ljudet med nya ljuddämparen. Lite för högt och "vasst" för min smak, så jag ska nog testa med en annan DB-killer.
    Hojar:
    Suzuki DR650SE 1998 såld
    Yamaha Bulldog 2002 såld
    Triumph Adventurer Cafe/Scrambler 1996 såld
    Yamaha XJ6 ABS 2012 såld
    Yamaha XT660R 2011

  10. #9370
    MC Polis Tig3rs avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Norrsidan
    Hoj
    Yamaha R1 -2012 och Honda CBR1000RR -2008
    Inlägg
    772
    Va skönt att de löste problemet på låga varven jo som jag sa den va nästan lite högljudd för att ha db killer i. Synd att de gamla inte passade :/ ska strax ner till garaget och mecka på det gamla, och dna steg 2 och lite till återkommer med bilder

  11. #9371
    MC Polis Tig3rs avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Norrsidan
    Hoj
    Yamaha R1 -2012 och Honda CBR1000RR -2008
    Inlägg
    772
    Så nu är systemet på för mig också, monterade på dna steg 2, ett halvslitet orginalfilter sitter i. Blockerade lambdan med en plugg som jag hade, kopplade bort ais och satte på co1 på 45. Går bra mycket bättre nu än tidigare, bra roligare ljud också jag tycker då inte den går spec dåligt på låga varv, den trycker på rätt bra och går fint upp på bakhjulet De kommer ett kn filter där var orginal sitter och så power commander nästa vecka. Får vi se om den blir ännu bättre då :O sjukt glad

Sidan 469 av 469 FörstaFörsta ... 369419444463464465466467468469

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Klart man hälsar om man har handen fri. Dock är det ingen prinsesseviftning med handleden vi pratar om här... Tuff som man är så glider man fram på 1000 kubik m [...]

Lugn
Vill du annonsera ovan? Klicka här