Sverige idag..

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Under lördagskvällens P3 Guld-gala vann Arre! Arre! pris för Årets rock/meal. Efter avslöjandet rusade bandmedlemmarna upp på scenen i Partille Arena.
Punkbandets gitarrist Matilda ”Mattis” Årestad avslutade tacktalet.
– Jag vill tacka alla som gömmer flyktingar, alla som sliter inom vården, alla som jobbar på kvinnojourer. Ni är de riktiga hjältarna. Tack alla som röstar rött. Fuck Jimmie, skrek hon och kastade mikrofonen i golvet.
Blä!!!!!
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Under lördagskvällens P3 Guld-gala vann Arre! Arre! pris för Årets rock/meal. Efter avslöjandet rusade bandmedlemmarna upp på scenen i Partille Arena.
Punkbandets gitarrist Matilda ”Mattis” Årestad avslutade tacktalet.
– Jag vill tacka alla som gömmer flyktingar, alla som sliter inom vården, alla som jobbar på kvinnojourer. Ni är de riktiga hjältarna. Tack alla som röstar rött. Fuck Jimmie, skrek hon och kastade mikrofonen i golvet.
Blä!!!!!

Ger mig fan på att hon kallar sig feminist också.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Under lördagskvällens P3 Guld-gala vann Arre! Arre! pris för Årets rock/meal. Efter avslöjandet rusade bandmedlemmarna upp på scenen i Partille Arena.
Punkbandets gitarrist Matilda ”Mattis” Årestad avslutade tacktalet.
– Jag vill tacka alla som gömmer flyktingar, alla som sliter inom vården, alla som jobbar på kvinnojourer. Ni är de riktiga hjältarna. Tack alla som röstar rött. Fuck Jimmie, skrek hon och kastade mikrofonen i golvet.
Blä!!!!!

Trots min läggning så skulle jag hellre mysa med Jimmie än med Mattis. :hihi
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det vore inte speciellt rocknroll att hylla det parti som anser sig vara störst. :yoparty
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
2020 kommer nog bli ett ännu mer "spännande" år än 2019....

Helgens aktiviteter:
• Man dödad i skottlossning i Kungens kurva

• Man i 25-årsåldern död efter skottlossning i Jordbro

• Stockholm: Två pistolmän sköt flera skott vid rån

• Ung man knivskuren av gäng i Lomma

• Trollhättan: Gäng i bråk i centrum – stenkastning mot polis

• Göteborg: Man överfölls av rånargäng – hittades knivskadad i buken

• Göteborg: Man knivskadades i ansiktet efter bråk

• Göteborg: Flera elever rånade vid skolor i Hovås

• Västerås: 60-årig kvinna attackerad med tillhygge vid en skola

• Grovt rån i Skövde – maskerade män trängde sig in i bostad

• Norrköping: Kvinna misshandlad av flera män

• ”92-årig kvinna brutalt misshandlad i Malmö. Ett svullet blålila ansikte, flera frakturer, och en livshotande skada i nacken...Chris Marschall, 67, fick själv tvätta bort sin mammas blod från väggarna i sovrummet och ta hand om de blodfläckiga sängkläderna. Sent kvällen innan, bara några dagar efter julafton, hade hennes 92-åriga dementa mamma misshandlats svårt i hemmet. Hon är en av de som drabbats av den eskalerande åldringsbrottsvågen i Malmö”

Statsministerns respons imponerar inte. I fredags sa Stefan Löfven till Expressen: ”På helheten är Sverige ett hyfsat tryggt land, men det är klart att när det smäller och det skjuts upplevs fullt förståeligt en otrygghet.”

Källa: FB-Tino Sanandaji
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så här har det alltid varit och personalen på Karolinska är alarmister.

Hälsningar, Brooklyn & Co
a13f359cfb1fcd6d212e87045818bfbc.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Målen i klankrigen har väl ofta skottsäker väst så skott mot huvudet blir normalt.
Inget nytt.

Jämför dom här yrkessoldaterna. Citat.
"A" shot McCann once in the back; "A" went on to tell the inquest that he believed Farrell then reached for her handbag, and that he believed Farrell may also have been reaching for a remote detonator. "A" also shot Farrell once in the back, before returning to McCann—he shot McCann a further three times (once in the body and twice in the head).
från
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Flavius
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skönt med ny vecka, förra var så dålig. För Morgan.
dfe4e59bada41ac2e9dfd05950bae61d.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Under lördagskvällens P3 Guld-gala vann Arre! Arre! pris för Årets rock/meal. Efter avslöjandet rusade bandmedlemmarna upp på scenen i Partille Arena.
Punkbandets gitarrist Matilda ”Mattis” Årestad avslutade tacktalet.
– Jag vill tacka alla som gömmer flyktingar, alla som sliter inom vården, alla som jobbar på kvinnojourer. Ni är de riktiga hjältarna. Tack alla som röstar rött. Fuck Jimmie, skrek hon och kastade mikrofonen i golvet.
Blä!!!!!

Har någon någonsin hört talas om Arre! Arre! tidigare!?

En enkel sökning säger N E J...

arre_arre.JPG

Endast en låt är i närheten av 100 000 spelningar, övriga är sällan över 5 000...
inte ens 10 000 månatliga lyssnare...

Som exempel på mer normala siffror för ett ändå relativt okänt svenskt band, Raised Fist.

raised_fist.JPG

En låt över 10 000 000 spelningar, samtliga övriga förbi 100 000 med råge.
Över 150 000 månatliga lyssnare


Och då bör ändå P3 anse att Raised Fist har rätt värdegrund, vilket gav vinsten till Arre! Arre!.
Detta då Raised Fist fått spela på Musikhjälpen som den där medelklass-turned-förorts-snorunge Einar med sina låtar om att tjejer är horor, suger hans kuk och om knark, "popa" andra gängmedlemmar och annan skit....
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag längtar inte tillbaka till Husby. När jag bodde där på 90-talet nöjde de sig med att skjuta i korridoren mellan husen, elda förråd i källaren och grannens ytterdörr. Jag hade 7 tillfällen på 9 månader när någon bröt upp min bil eller snodde hjul från den.
Nu verkar folk inte kunna sköta sig.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Har någon någonsin hört talas om Arre! Arre! tidigare!?

En enkel sökning säger N E J...

View attachment 452348

Endast en låt är i närheten av 100 000 spelningar, övriga är sällan över 5 000...
inte ens 10 000 månatliga lyssnare...

Som exempel på mer normala siffror för ett ändå relativt okänt svenskt band, Raised Fist.

View attachment 452349

En låt över 10 000 000 spelningar, samtliga övriga förbi 100 000 med råge.
Över 150 000 månatliga lyssnare


Och då bör ändå P3 anse att Raised Fist har rätt värdegrund, vilket gav vinsten till Arre! Arre!.
Detta då Raised Fist fått spela på Musikhjälpen som den där medelklass-turned-förorts-snorunge Einar med sina låtar om att tjejer är horor, suger hans kuk och om knark, "popa" andra gängmedlemmar och annan skit....

Vi är målgruppen. Om vita män är upprörda så har de gjort rätt, vilket förklarar varför ingen lyssnar längre. P3s huvudfokus tycks inte vara vem som skall lyssna utan vem som inte skall lyssna.I sann Orwelliansk anda så är rasbegreppet nu antirasistiskt. Men... Get Woke, go Broke.

Gällande Arre Arre så anser jag att Jimmy Åkesson vänligt men bestämt borde tacka nej till sexinviten. Dels är han gift och han kan nog få något bättre än en vit sladdrig ladugårdsdörr med ett rosa storsegel över sig.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag längtar inte tillbaka till Husby. När jag bodde där på 90-talet nöjde de sig med att skjuta i korridoren mellan husen, elda förråd i källaren och grannens ytterdörr. Jag hade 7 tillfällen på 9 månader när någon bröt upp min bil eller snodde hjul från den.
Nu verkar folk inte kunna sköta sig.

Jaså, det har hänt något i samhället, konstigt, det var mer än jag visste.


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tycker Arre gör rätt, det kommer bli väldigt lätt att slakta public service I framtiden.

Apropå på regimens propagandaorgan så är det en intressant intervju med Hanna Stjärne i senaste kvartal. Det var inte mycket press hon klarade innan rösten darrar, gissar det är ca 10 minuter in, låter ytterst ansträngd och hon får flera frågor om SVTs version av sanning och liknande, bästa intervjun Staffan Dopping gjort tror jag, han kunde varit hårdare men brukar å andra sidan vara mjukare.

Har dock inte lyssnat klart, kanske blir bättre eller sämre längre in.

https://aca.st/50ec0d

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jaså, det har hänt något i samhället, konstigt, det var mer än jag visste.


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Det har jag aldrig förnekat. Jag har kanske lite annan syn på lösningar än SD.

Dessutom tycker jag Hanna Stjärne gjorde ett dåligt jobb i intervjun. Upprepade samma sak flera gånger.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det har jag aldrig förnekat. Jag har kanske lite annan syn på lösningar än SD.

Dessutom tycker jag Hanna Stjärne gjorde ett dåligt jobb i intervjun. Upprepade samma sak flera gånger.

Tänk på målgruppen som har växt upp med småbarnsprogrammet som upprepade varje mening flera ggr. ;)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det har jag aldrig förnekat. Jag har kanske lite annan syn på lösningar än SD.

Dessutom tycker jag Hanna Stjärne gjorde ett dåligt jobb i intervjun. Upprepade samma sak flera gånger.
Jag minns ganska bestämt att du förnekat, relativiserat, förminskat, förlöjligat och ifrågasatt de problem som diskuteras i denna tråd.



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top