Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nattens nyheter, även fake news har äntligen tvingats förhålla sig till verkligheten (tack Swish-hororna).

fa5e1fbf4ea5f2d4c894ccc6b3760e9e.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Känns lite fjortonåringar fantiserar över det.

"Krafter som är positivt inställda till konceptet måste skapa ett lokalt maktherravälde, d.v.s. ta över den den lokala politiska makten. Detta ska ske genom att i allmänna val erövra en betryggande majoritet av mandaten i kommunfullmäktige i respektive aktuell kommun.

Dessa krafter måste även ta över makten, eller skaffa sig väsenligt inflytande, i största möjliga del av det övriga lokala civilsamhället som t.ex:

-

Föreningsliv.

-

Kulturverksamhet.

-

Idrottsverksamhet.

-

Näringsliv.

-

Kyrkor och övriga religiösa församlingar.

-

Skolor.

-

Politiska partier.

-

Styrelser av alla de slag."

Okej, ta över allt näringsliv och allt annat. Lycka till.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Raderad medlem 51742

Guest
Känns lite fjortonåringar fantiserar över det.

"Krafter som är positivt inställda till konceptet måste skapa ett lokalt maktherravälde, d.v.s. ta över den den lokala politiska makten. Detta ska ske genom att i allmänna val erövra en betryggande majoritet av mandaten i kommunfullmäktige i respektive aktuell kommun.

Dessa krafter måste även ta över makten, eller skaffa sig väsenligt inflytande, i största möjliga del av det övriga lokala civilsamhället som t.ex:

-

Föreningsliv.

-

Kulturverksamhet.

-

Idrottsverksamhet.

-

Näringsliv.

-

Kyrkor och övriga religiösa församlingar.

-

Skolor.

-

Politiska partier.

-

Styrelser av alla de slag."

Okej, ta över allt näringsliv och allt annat. Lycka till.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Det går kanske över, när de märker att det var svårt att skala revolutionen bortom övertagandet av den lokala schackklubben.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Känns lite fjortonåringar fantiserar över det.

"Krafter som är positivt inställda till konceptet måste skapa ett lokalt maktherravälde, d.v.s. ta över den den lokala politiska makten. Detta ska ske genom att i allmänna val erövra en betryggande majoritet av mandaten i kommunfullmäktige i respektive aktuell kommun.

Dessa krafter måste även ta över makten, eller skaffa sig väsenligt inflytande, i största möjliga del av det övriga lokala civilsamhället som t.ex:

-

Föreningsliv.

-

Kulturverksamhet.

-

Idrottsverksamhet.

-

Näringsliv.

-

Kyrkor och övriga religiösa församlingar.

-

Skolor.

-

Politiska partier.

-

Styrelser av alla de slag."

Okej, ta över allt näringsliv och allt annat. Lycka till.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Möjligt något överdramatiserat. Å andra sidan har våra nya invånare varit relativt effektiva på att ta sig in i dessa verksamheter...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Helgen fortsätter, vad ska man våga hoppas på för kvällen och natten? 2-3 mord, en sprängning, 5 våldtäkter, 15 rån?
c34a71f11b1d9979e2733979e5ded1a9.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Men brann julgranen!?
Har du inte råd med en flaska rödvin?
Har priset på en Quattro Stagioni passerat 99 kr?

Fan va ni gnäller, lite skottskadade, avrättade och våldtagna medborgare måste man faktiskt få räkna med...












/s
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det går kanske över, när de märker att det var svårt att skala revolutionen bortom övertagandet av den lokala schackklubben.

Se hur samhället förändrats med kvotering av kvinnor. Bolagsstyrelser, universitet etc Fördumningen av samhället går i en sådan rasande takt att jag inte är så säker på att det kommer begränsas till några övertagande av några klubbar. Se på de politiska partierna som kanske inte officiellt kvoterar men de vill alla ha sina husnegrer att visa upp. Snart ska minst hälften vara kvinnor och andra hälften utlänningar.

Schackklubb fick mig att tänka på fotbollen i Sorsele där svenska barn slutade spela pgs av skäggbarnen.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Apropå vad man kan göra?
Exakt detta kan man göra:

https://ledarsidorna.se/2020/01/pro...-islamismen-i-sverige-muslimska-brodraskapet/

Hjälp de som gör något konkret.

Just do it.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Exakt. Stötta dem som sticker ut hakan. Ge dem incitament att fortsätta.

Förövrigt.
1. Aldrig banga en diskussion.
2. Normalisera vettiga åsikter igen genom att ogenerat säga vad du tycker och dela och gilla bra inlägg och artiklar i sociala media. Det är normaliseringen vänstern länge har varit livrädd för. Därav deras skrik om rasister och klimatförnekare till allt och alla. Vilket naturligtvis backfire:ar.
3. Shame:a vänsteråsikter på samma sätt som de har shame:at vettiga åsikter. Fast bättre - med argument. Det bör trots allt exponeras hur jävla korkade de är.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Cwejman:

“Sprängdåd samt rån mot barn. Med dessa brott utmärker sig alltså Sverige i ett europeiskt sammanhang. Enbart Ukraina, där ett lågintensivt krig mot separatister pågår, kan mäta sig med antalet sprängdåd i Sverige. Sätter man föregående års 236 sprängdåd i ett globalt sammanhang är det bara Afghanistan, Irak, Jemen och Syrien som hade fler rapporterade incidenter. Det bör tilläggas att sprängdåden i dessa länder resulterade i ett stort antal dödsfall, vilket ännu inte är fallet i Sverige.

Brottslighetens brutalitet har också ökat i Sverige, trots att det totala antalet brott inte ökar nämnvärt och i vissa kategorier minskar. I fallet med rånen handlar det i många fall inte enbart om hot som slutar med att offret blir av med sina värdesaker.

Förnedring och misshandel blir vanligare inslag och ibland filmar förövaren händelseförloppet. Rånens karaktär visar att det handlar om något mer än enbart ekonomisk vinning. Sadismen och förnedringen har blivit ett självändamål

Även de många sprängdåden vittnar om en kriminell miljö som är så hänsynslös att den inte tar eventuella "civila" offer med i beräkningen när attentat planeras. Några av de mer omfattande dåden har ägt rum i bostadsmiljöer. Det är ren och skär tur att inte fler har skadats.

En liten andel av befolkningen drabbas direkt av våldet. Men likt terrorism, som i regel skördar få dödsoffer men påverkar betydligt fler, får brottsutvecklingen långtgående konsekvenser. Samhället förändras när hotet om våld och berövad trygghet i vardagen ökar. Att det finns brottskategorier, likt bedrägerier och fickstölder, som minskar är klen tröst när brotten som ökar i antal är så personligt drabbande och brutala.

Detta är torr och distanserad statistik. Det är en beskrivning som gör de faktiska händelserna abstrakta och avlägsna. Lika futtigt känns det att återigen kräva av vår regering att den gör något, vadsomhelst. Men det som händer saknar motstycke i modern svensk historia. Det nya normala är inte på något sätt normalt. Ändå har det blivit det på kort tid.”

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Raderad medlem 51742

Guest
Se hur samhället förändrats med kvotering av kvinnor. Bolagsstyrelser, universitet etc Fördumningen av samhället går i en sådan rasande takt att jag inte är så säker på att det kommer begränsas till några övertagande av några klubbar. Se på de politiska partierna som kanske inte officiellt kvoterar men de vill alla ha sina husnegrer att visa upp. Snart ska minst hälften vara kvinnor och andra hälften utlänningar.

Schackklubb fick mig att tänka på fotbollen i Sorsele där svenska barn slutade spela pgs av skäggbarnen.

Min kommentar avsåg möjligheten för ett gäng finniga svenska tonåringar att ta över ett samhälle. Det tror jag är ohyggligt svårt eftersom det nästan förutsätter någon form av klantänkande i större skala. Den svenska kulturen är nog bland de minst klantänkande av alla kulturer. Därmed inte uteslutet att det kommer uppstå medborgargarden, lynchmobbar och liknande på lokal nivå i små och starka lokalsamhällen. Det tror jag är en fullt möjlig utveckling, om än då med en tydlig prägel av klassisk svensk föreningskultur, med ordförande, protokoll och fikalista.

Skall det ske något större och medvetet systemförändrande i svensk kultur behöver det dock ske genom konsensus. När konsensus väl slår om kan det iofs ske snabbt. Men det är andra mekanismer.

Vem vet, kanske även den svenska kulturen kan ramla tillbaka hundratals år i historien och bli en klankultur igen om det vill sig illa. Det hoppas jag innerligt inte. Men vem vet, om tillräckligt många börjar uppvigla till inbördeskrig (som den aktuella sidan lite diffust och indirekt gör) kanske utvecklingen går åt det hållet. Men om det är ett fritt, demokratiskt och utvecklat samhälle vi värnar om är det nog inte en speciellt bra idé att försöka göra det med hjälp av klanmentalitet. Vi kan bättre än så.

Därför blir sidan som de finniga tonåringarna skapat enbart patetisk.
 
Last edited by a moderator:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Irak, Afghanistan, Syrien & Jemen alltså. Kan man säga att våldsverkares modus operandi i dessa länder, samt Sverige är av samma natur?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så här har det alltid varit och personalen på Karolinska är alarmister.

Hälsningar, Brooklyn & Co
a13f359cfb1fcd6d212e87045818bfbc.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Exakt. Stötta dem som sticker ut hakan. Ge dem incitament att fortsätta.

Förövrigt.
1. Aldrig banga en diskussion.
2. Normalisera vettiga åsikter igen genom att ogenerat säga vad du tycker och dela och gilla bra inlägg och artiklar i sociala media. Det är normaliseringen vänstern länge har varit livrädd för. Därav deras skrik om rasister och klimatförnekare till allt och alla. Vilket naturligtvis backfire:ar.
3. Shame:a vänsteråsikter på samma sätt som de har shame:at vettiga åsikter. Fast bättre - med argument. Det bör trots allt exponeras hur jävla korkade de är.
Håller både med, och inte.

När du stöter på oliktänkande så har jag lyckats bättre med att nöta med dem än att gå i konfrontation. Målet är ju att få folk gradvis rätt, du kan ju inte begära att en batikhäxa blir SD bara för den råkade stöta på dig. Man kan prata om saker i generella termer, hur bra sjukvård det är i andra länder tex eller hur tryggt Warszawa är.

Alla sätt som fungerar är bra.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Min kommentar avsåg möjligheten för ett gäng finniga svenska tonåringar att ta över ett samhälle. Det tror jag är ohyggligt svårt eftersom det nästan förutsätter någon form av klantänkande i större skala. Den svenska kulturen är nog bland de minst klantänkande av alla kulturer. Därmed inte uteslutet att det kommer uppstå medborgargarden, lynchmobbar och liknande på lokal nivå i små och starka lokalsamhällen. Det tror jag är en fullt möjlig utveckling, om än då med en tydlig prägel av klassisk svensk föreningskultur, med ordförande, protokoll och fikalista.

Skall det ske något större och medvetet systemförändrande i svensk kultur behöver det dock ske genom konsensus. När konsensus väl slår om kan det iofs ske snabbt. Men det är andra mekanismer.

Vem vet, kanske även den svenska kulturen kan ramla tillbaka hundratals år i historien och bli en klankultur igen om det vill sig illa. Det hoppas jag innerligt inte. Men vem vet, om tillräckligt många börjar uppvigla till inbördeskrig (som den aktuella sidan lite diffust och indirekt gör) kanske utvecklingen går åt det hållet. Men om det är ett fritt, demokratiskt och utvecklat samhälle vi värnar om är det nog inte en speciellt bra idé att försöka göra det med hjälp av klanmentalitet. Vi kan bättre än så.

Därför blir sidan som de finniga tonåringarna skapat enbart patetisk.

Det troliga är en passiv förändring där de som har möjlighet flyttar till tryggare kommuner med lägre skatter och en lugnare utsikt. Det skiljer idag en hel del i skatt mellan kommunerna och det kommer troligen öka för då vissa kommuner har en klart högre belastning av nuvarande integrationspolitik (förutsatt att man inte från statens håll kör en ännu hårdare skattebalans).

Se på Sölvesborg som fått mycket uppmärksamhet på sistone. Det är inte helt otroligt att fler kommuner sätter sig emot regeringens vilja och på så sätt bidrar till en attraktivare miljö för sina invånare. Detta tror jag är lockande för många.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det troliga är en passiv förändring där de som har möjlighet flyttar till tryggare kommuner med lägre skatter och en lugnare utsikt. Det skiljer idag en hel del i skatt mellan kommunerna och det kommer troligen öka för då vissa kommuner har en klart högre belastning av nuvarande integrationspolitik (förutsatt att man inte från statens håll kör en ännu hårdare skattebalans).

Se på Sölvesborg som fått mycket uppmärksamhet på sistone. Det är inte helt otroligt att fler kommuner sätter sig emot regeringens vilja och på så sätt bidrar till en attraktivare miljö för sina invånare. Detta tror jag är lockande för många.

Ja - passivitet och egennyttig pragmatism samt förespeglad konsensus i kombination med dold aggressivitet är mer den svenska modellen för hur samhällsförändringar sker.

När den dolda aggressiviteten ökar för att den egennyttiga pragmatismen inte längre kan uppfyllas och kraften i detta blir så stor att den nästan (men inte riktigt) når upp till det som krävs för att ta sig ur passiviteten, då skiftar plötsligt konsensus och vi tänker att vi alltid tyckt så. Plötsligt blir det då möjligt att göra större förändringar eftersom det inte uppfattas som avvikande.

En revolution i Sverige kan förmodligen bara ske omvänt genom att majoriteten gör revolution mot de som anses avvika från konsensus.
 
Last edited by a moderator:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Top