Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32
  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Hudiksvall
    Hoj
    HD UrEvo Sportster
    Inlägg
    78
    Du bromsade alltså en CX500 till 107hk?
    Det är imponerande, bra jobbat!

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    105
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20181201_131147.jpg
Visningar:	65
Storlek:	1,67 MB
Id:	446533
    Ja det funkar fint men det går inte så fort.
    Är ju lite svårt att byta utväxling med kardan.
    Man ska tydligen kunna ändra primärdreven från en 650 turbo men hur många sådana finns det att få tag i?
    Är ju ändå ganska skön känsla när dom andra måste smörja titt som tätt.
    Måste berömma Hondas ingenjörer som har lyckats med konststycket att tillverka en kardanhoj som inte hissar vid gaspådrag. Var lite rädd att det skulle kunna hända när man höjde effekten men icke då!
    Senast redigerat av sylta nr1 den 2018-12-05 klockan 08:17.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    105
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0057.JPG
Visningar:	47
Storlek:	1,53 MB
Id:	446564
    Sadeln är det enda som jag inte gjort själv och naturligtvis är den för dåligt stoppad så jag tänkte göra om den i vinter.
    Själv är bäste dräng ,som sagt!
    Kanske skulle byta med KTM:ens sadel...?!
    Nån mer som brukar åka Skaraborgs Vintercup förresten?

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    105
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180312_183604.jpg
Visningar:	99
Storlek:	592,9 KB
Id:	446571
    Sladdar och slangar till tusen!
    Är ju lite mindre plats på en hoj jämfört med en bil så det är ju en utmaning i sej.

  5. #25
    Nybliven kåphojs-riddare RookieMs avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Stenungsund
    Hoj
    En Japan & en Österrikare
    Inlägg
    335
    Citat Ursprungligen postat av sylta nr1 Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180312_183604.jpg
Visningar:	99
Storlek:	592,9 KB
Id:	446571
    Sladdar och slangar till tusen!
    Är ju lite mindre plats på en hoj jämfört med en bil så det är ju en utmaning i sej.
    Detta med att konvertera till sprut har lockat länge.
    Är det ”bara” kamaxelgivare som behövs? Ja, förutom spridare, spjäll & sånt men just det elektriska/mekaniska förutsättningarna.
    Anterior:

    Triumph Street Triple R 2010
    Kawasaki Z750 2010

    Praesens:

    Honda VTR1000
    KTM 520 EXC

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    105
    Nja, bränslepump, retur, regulator, vevaxelgivare vattentemp, insugstemp, mapsensor behövs också men det är ju inga dyra grejer.
    Vevaxelgivaren är väl det största ingreppet på min men på många andra motorer är väl kamsynken lite svårare att få till...

  7. #27
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, SV 650 -08, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 530
    Citat Ursprungligen postat av sylta nr1 Visa inlägg
    Nja, bränslepump, retur, regulator, vevaxelgivare vattentemp, insugstemp, mapsensor behövs också men det är ju inga dyra grejer.
    Vevaxelgivaren är väl det största ingreppet på min men på många andra motorer är väl kamsynken lite svårare att få till...
    Funkar inte original vevaxelgivare? För dålig precision?
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    105
    Är ju mer så att har man vevaxelgivare så har man i regel redan insprutning...

    Men annars så passar många givare beroende på vilket sprut som används.
    Problemet är väl att det kan vara för få tänder på veven

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    105
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20171221_203612.jpg
Visningar:	30
Storlek:	1,57 MB
Id:	446633
    Bensinpump ifrån en Aprilia Mille-01.
    Hade ju kunnat använda nån inlinepump men nu slapp jag ju krångla med returintag i tanken samt att jag fick nån liter extra.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    105
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180927_183210.jpg
Visningar:	40
Storlek:	920,9 KB
Id:	446634
    Gjorde ett nytt lite större kyl också.
    Hittade ett som var till nån bil på utförsäljning som jag kapade ner.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0054.JPG
Visningar:	52
Storlek:	1,48 MB
Id:	446635
    Lite kinaskit blir det ju på denna hojen också.
    Funkar förövrigt perfekt
    Hade ingen tempmätare i hastighetsmätaren men är nöjd så här.
    Det finns ju olika standarder på allt nu för tiden och detta lock passar på Honda cross bl.a.
    Så det blev till att skaffa ett krokigt kyl och slakta. Lödde halsen med zinklod.

    Jag brukar säga att: "Vilken tur det finns standarder, synd bara att det finns så många!"
    Senast redigerat av sylta nr1 den 2018-12-10 klockan 12:52.

  11. #31
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    105
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180701_200235.jpg
Visningar:	59
Storlek:	1,78 MB
Id:	446636
    Först hade jag en kina turbo men axeln rök ju givetvis av, och det kanske var tur för då satte jag på en modell större som sitter på en golf 1,9 diesel mm.
    På köpet blev det ett nytt grenrör med mindre mottryck. Flyttade upp registret kanske 500 varv men nu andas den mycket bättreKlicka på bilden för en större version

Namn:	20180522_180855.jpg
Visningar:	76
Storlek:	738,1 KB
Id:	446637

    Mottrycksmätning pågår! (fast på det gamla grenröret)

  12. #32
    Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Örebro
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Inlägg
    2 699
    Riktigt imponerande bygge. Ska bli skoj att se det färdiga resultatet.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Lastbilar kan oxå visa känslor och uppskattning, är det en ny variant av AI-styrda lastbilar?

steffe
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här