Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 79
  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Hudiksvall
    Hoj
    HD UrEvo Sportster
    Inlägg
    78
    Du bromsade alltså en CX500 till 107hk?
    Det är imponerande, bra jobbat!

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20181201_131147.jpg
Visningar:	107
Storlek:	1,67 MB
Id:	446533
    Ja det funkar fint men det går inte så fort.
    Är ju lite svårt att byta utväxling med kardan.
    Man ska tydligen kunna ändra primärdreven från en 650 turbo men hur många sådana finns det att få tag i?
    Är ju ändå ganska skön känsla när dom andra måste smörja titt som tätt.
    Måste berömma Hondas ingenjörer som har lyckats med konststycket att tillverka en kardanhoj som inte hissar vid gaspådrag. Var lite rädd att det skulle kunna hända när man höjde effekten men icke då!
    Senast redigerat av sylta nr1 den 2018-12-05 klockan 08:17.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0057.JPG
Visningar:	79
Storlek:	1,53 MB
Id:	446564
    Sadeln är det enda som jag inte gjort själv och naturligtvis är den för dåligt stoppad så jag tänkte göra om den i vinter.
    Själv är bäste dräng ,som sagt!
    Kanske skulle byta med KTM:ens sadel...?!
    Nån mer som brukar åka Skaraborgs Vintercup förresten?

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180312_183604.jpg
Visningar:	165
Storlek:	592,9 KB
Id:	446571
    Sladdar och slangar till tusen!
    Är ju lite mindre plats på en hoj jämfört med en bil så det är ju en utmaning i sej.

  5. #25
    Nybliven kåphojs-riddare RookieMs avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Stenungsund
    Hoj
    En Japan & en Österrikare
    Inlägg
    367
    Citat Ursprungligen postat av sylta nr1 Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180312_183604.jpg
Visningar:	165
Storlek:	592,9 KB
Id:	446571
    Sladdar och slangar till tusen!
    Är ju lite mindre plats på en hoj jämfört med en bil så det är ju en utmaning i sej.
    Detta med att konvertera till sprut har lockat länge.
    Är det ”bara” kamaxelgivare som behövs? Ja, förutom spridare, spjäll & sånt men just det elektriska/mekaniska förutsättningarna.
    Anterior:

    Triumph Street Triple R 2010
    Kawasaki Z750 2010

    Praesens:

    Honda VTR1000
    KTM 520 EXC

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Nja, bränslepump, retur, regulator, vevaxelgivare vattentemp, insugstemp, mapsensor behövs också men det är ju inga dyra grejer.
    Vevaxelgivaren är väl det största ingreppet på min men på många andra motorer är väl kamsynken lite svårare att få till...

  7. #27
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 685
    Citat Ursprungligen postat av sylta nr1 Visa inlägg
    Nja, bränslepump, retur, regulator, vevaxelgivare vattentemp, insugstemp, mapsensor behövs också men det är ju inga dyra grejer.
    Vevaxelgivaren är väl det största ingreppet på min men på många andra motorer är väl kamsynken lite svårare att få till...
    Funkar inte original vevaxelgivare? För dålig precision?
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Är ju mer så att har man vevaxelgivare så har man i regel redan insprutning...

    Men annars så passar många givare beroende på vilket sprut som används.
    Problemet är väl att det kan vara för få tänder på veven

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20171221_203612.jpg
Visningar:	74
Storlek:	1,57 MB
Id:	446633
    Bensinpump ifrån en Aprilia Mille-01.
    Hade ju kunnat använda nån inlinepump men nu slapp jag ju krångla med returintag i tanken samt att jag fick nån liter extra.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180927_183210.jpg
Visningar:	116
Storlek:	920,9 KB
Id:	446634
    Gjorde ett nytt lite större kyl också.
    Hittade ett som var till nån bil på utförsäljning som jag kapade ner.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0054.JPG
Visningar:	122
Storlek:	1,48 MB
Id:	446635
    Lite kinaskit blir det ju på denna hojen också.
    Funkar förövrigt perfekt
    Hade ingen tempmätare i hastighetsmätaren men är nöjd så här.
    Det finns ju olika standarder på allt nu för tiden och detta lock passar på Honda cross bl.a.
    Så det blev till att skaffa ett krokigt kyl och slakta. Lödde halsen med zinklod.

    Jag brukar säga att: "Vilken tur det finns standarder, synd bara att det finns så många!"
    Senast redigerat av sylta nr1 den 2018-12-10 klockan 12:52.

  11. #31
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180701_200235.jpg
Visningar:	146
Storlek:	1,78 MB
Id:	446636
    Först hade jag en kina turbo men axeln rök ju givetvis av, och det kanske var tur för då satte jag på en modell större som sitter på en golf 1,9 diesel mm.
    På köpet blev det ett nytt grenrör med mindre mottryck. Flyttade upp registret kanske 500 varv men nu andas den mycket bättreKlicka på bilden för en större version

Namn:	20180522_180855.jpg
Visningar:	181
Storlek:	738,1 KB
Id:	446637

    Mottrycksmätning pågår! (fast på det gamla grenröret)

  12. #32
    Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Örebro
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Inlägg
    2 812
    Riktigt imponerande bygge. Ska bli skoj att se det färdiga resultatet.

  13. #33
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Leksand
    Hoj
    Aprilia RSV Mille 2001 (turbo)
    Inlägg
    425
    Fantastiskt fint projekt!
    Får man tigga en profilbild på maskinen? Du har ju några riktigt fina delar på den!
    Absurd multipartite contraptions helmed by sincere men trying earnestly to make it

  14. #34
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Leksand
    Hoj
    Aprilia RSV Mille 2001 (turbo)
    Inlägg
    425
    Kan du berätta mer om kylarlödningen?
    Vilket flussmedel?
    Vad för värmekälla använde du?
    Zinklod vilket som helst?

    Citat Ursprungligen postat av sylta nr1 Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180927_183210.jpg
Visningar:	116
Storlek:	920,9 KB
Id:	446634
    Gjorde ett nytt lite större kyl också.
    Hittade ett som var till nån bil på utförsäljning som jag kapade ner.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0054.JPG
Visningar:	122
Storlek:	1,48 MB
Id:	446635
    Lite kinaskit blir det ju på denna hojen också.
    Funkar förövrigt perfekt
    Hade ingen tempmätare i hastighetsmätaren men är nöjd så här.
    Det finns ju olika standarder på allt nu för tiden och detta lock passar på Honda cross bl.a.
    Så det blev till att skaffa ett krokigt kyl och slakta. Lödde halsen med zinklod.

    Jag brukar säga att: "Vilken tur det finns standarder, synd bara att det finns så många!"
    Absurd multipartite contraptions helmed by sincere men trying earnestly to make it

  15. #35
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Citat Ursprungligen postat av ZX9xpress Visa inlägg
    Fantastiskt fint projekt!
    Får man tigga en profilbild på maskinen? Du har ju några riktigt fina delar på den!
    Ja det kommer men jag håller er på sträckbänken lite bara!

  16. 2018-12-14, 11:23

  17. #36
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Jag använde alutite. Det är ju zinkstavar med nån % aluminium.
    Det är ganska lätt egentligen, jag värmde med gassvetsen lite försiktigt på kylet och smälte på en ring runt hålet på en nyslipad yta. Sedan medans det är smält så skrapar man med nåt vasst i smältan och på så sätt bryter man oxidskiktet och zinken "rinner ner under" oxiden. I och med att det är smält metall ovanför så kommer aldrig syret åt att oxidera mer. Sedan gjorde jag likadant på halsen fast med en gasolbrännare som inte blir lika varm.
    Efter det så lade jag på halsen på kylet och smälte ihop delarna, eventuellt lade till lite lod och gnuggade halsen lite så att ev. oxid flöt bort åt sidorna. Kylet har ju en liten egenskap att den stjäl mycket värme men det är ju det den ska göra i vanliga fall. Så jag skulle föredra gassvets framför gasol.
    Har lagat kylarceller som har fått stenskott med framgång också så jag kan rekomendera det.
    Senast redigerat av sylta nr1 den 2018-12-14 klockan 11:36.

  18. #37
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180312_195437.jpg
Visningar:	180
Storlek:	1,71 MB
Id:	446833Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180317_132949.jpg
Visningar:	178
Storlek:	588,7 KB
Id:	446834Klicka på bilden för en större version

Namn:	20181201_131104.jpg
Visningar:	253
Storlek:	1,69 MB
Id:	446835
    Ja, så här ungefär blev det...

  19. #38
    Medlem Jolle55s avatar
    Reg.datum
    jan 2017
    Ort
    Huskvarna
    Hoj
    CBR600RR
    Inlägg
    89
    Riktigt häftigt bygge
    En sån där hade jag velat ha att cruisa till o från jobbet med på sommaren

    - - - Updated - - -

    Riktigt häftigt bygge
    En sån där hade jag velat ha att cruisa till o från jobbet med på sommaren

  20. #39
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Ulricehamn
    Hoj
    Cx 500 EXC300 MT09 EXC-F 350
    Inlägg
    119
    Fasen vad slö jag har varit i vinter men nu jäklar ska det sista finliret bli färdigt

  21. #40
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 443
    Det här är verkligen ett coolt bygge med hög teknikgrad. En udda motor. På åttiotalet verkar det funnits pengar i överflöd på utvecklingsavdelningarna = fria händer

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Pratar rent allmänt om TPS:er nu. De behöver matas med spänning för att kunna ge en "outputvoltage". TPS:en är en potentiometer (tänk volymratt på en stereo). D [...]

daspunner
Vill du annonsera ovan? Klicka här