Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Lätt ”veckans klubba”.

Ynf!


Buy quality, cry once


Tro det eller ej, men jag mötte YNF 006 förra veckan.
En Volvo V60 - tyvärr ”mötte” så det fanns ingen chans att hinna plåta.
Kul sighting dock.


Ämnet!

Ena språkröret avgår i förtid. Inte så oväntat.
Vart går han? Nå, han klarar sig. Frigolit brukar flyta ovanpå...

Ingen sägs vara förtjust i den utdragna regeringsbildningen, men jag ser en tydlig vinnare:
Anders Norlén! Vår nya talman.

Jädrar vad det spänner i byxan på honom när han får framträda framför kamerorna och känna allt ljus på sig själv.
Kan man ens lita på att han vill ha en ny regering...?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Miljöpartistisk riksdagskvinna vill att Sverige tar ansvar för alla djurarter vi utrotat genom mänsklighetens historia.
Detta genom att återinföra dem i den svenska naturen.
Varför inte börja med Visenten - vulgärt kallad "Bisonoxe"?

Visenten är ju ett stort djur, som inte har funnits i Sverige på tusentals år, hur skulle den platsa i den nuvarande svenska faunan?
– Det är ett stort djur som man får ha respekt för. Det är klart att man måste vidta olika trafiksäkerhetsåtgärder som att sätta upp skyltar.

https://www.expressen.se/nyheter/riksdagsledamot-aterinfor-bisonoxen-till-sverige/

Tack MP! Fler kritter att hålla utkik efter...? Skulle inte tro det.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Miljöpartistisk riksdagskvinna vill att Sverige tar ansvar för alla djurarter vi utrotat genom mänsklighetens historia.
Detta genom att återinföra dem i den svenska naturen.
Varför inte börja med Visenten - vulgärt kallad "Bisonoxe"?



https://www.expressen.se/nyheter/riksdagsledamot-aterinfor-bisonoxen-till-sverige/

Tack MP! Fler kritter att hålla utkik efter...? Skulle inte tro det.

Vadårå, vargen ska juh ha nåt att äta oxå :tummenupp men å andra sidan så gnäller ju MP om metangaserna från klövdjuren och andra växtätare :hihi
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Miljöpartistisk riksdagskvinna vill att Sverige tar ansvar för alla djurarter vi utrotat genom mänsklighetens historia.
Detta genom att återinföra dem i den svenska naturen.
Varför inte börja med Visenten - vulgärt kallad "Bisonoxe"?



https://www.expressen.se/nyheter/riksdagsledamot-aterinfor-bisonoxen-till-sverige/

Tack MP! Fler kritter att hålla utkik efter...? Skulle inte tro det.

Ullhårig mammut vore något!
Livsfarliga förvisso men vore det inte sjukt coolt???
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Genustänk, please!
Vi kräver lika stor andel papputar isf. Alla skall med!
Genustänk!? Är du helt från vettet människa?! Genus är bara en social konstruktion, tänk om de stackars kreaturen inte identifierar sig själva som varken mammut eller papput. Henutar om jag får be!!1!One! :fakta
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Miljöpartistisk riksdagskvinna vill att Sverige tar ansvar för alla djurarter vi utrotat genom mänsklighetens historia.
Detta genom att återinföra dem i den svenska naturen.
Varför inte börja med Visenten - vulgärt kallad "Bisonoxe"?



https://www.expressen.se/nyheter/riksdagsledamot-aterinfor-bisonoxen-till-sverige/

Tack MP! Fler kritter att hålla utkik efter...? Skulle inte tro det.

Motionen heter "Förvilda Sverige". Ehh, hmm, ja, jovars.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ena språkröret avgår i förtid. Inte så oväntat.
Vart går han? Nå, han klarar sig. Frigolit brukar flyta ovanpå...

Knappast "running free", men han är väl i alla fall "home free"...? Det vill säga att han har suttit i riksdagen tillräckligt länge för att få livstids pension...? Så kan han ägna sig åt sådana där tramsjobb som avdankade miljöpartister brukar ha, utan att känna någon större oro över att behöva prestera något vettigt.

Hon med motionen var ju däremot för gullig. Det här toppar ju till och med hon som ville ha Christiania-cyklar åt folket. Jag tror jag ska ringa dem för jag vill veta vad de röker på sina möten.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Antog du precis mammutens kön??? Wtf! Kränkt!

Skickat från min Pixel via Tapatalk
Antog du precis att hin identifierar sig själv som att överhuvudtaget ha ett kön? Tänk om denne i själva verket identifierar sig själv som en kålrot eller en pingisboll? DubbelkrEnGt! #genusförtryck
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Antog du precis att hin identifierar sig själv som att överhuvudtaget ha ett kön? Tänk om denne i själva verket identifierar sig själv som en kålrot eller en pingisboll? DubbelkrEnGt! #genusförtryck
Jag ska genast kasta mitt kön i backen som ursäkt till alla könusförvirrade gaphalsar

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag ska genast kasta mitt kön i backen som ursäkt till alla könusförvirrade gaphalsar

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Jag kör nog in det nånstans där solen aldrig skiner................. så slipper jag kränka nån :crash
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag kör nog in det nånstans där solen aldrig skiner................. så slipper jag kränka nån :crash
Får bli i jorden då, akta så du inte träffar en trans-hen i dajmen på vägen utan samtyckeskontrakt bara.

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du börjar med en falsk premiss, vilket gör resten av resonemanget meningslöst/falskt.

En människa som har en månadslön som är dubbelt så hög som genomsnittet (en riksdagsledamots lön är dubbelt så hög som genomsnittet för alla som har månadslön i Sverige) kan inte förstå de problem som människor med genomsnittliga löner har, skriver du. Det kanske är din personliga erfarenhet, men den stämmer ju inte med vad som är sant om hela populationen i Sverige.

Därför ska människor som behöver vara bra på mentalisering/perspektivtagande ha en lön som motsvarar genomsnittet? Länder där riksdagsledamöter har sådana löner, hur ser det ut med solidaritet, rättvisa och välfärd där?

Vad det gäller välfärd kan välfärden inte vara lägre än i Sverige. Sverige har minst antal sjukhusplatser i förhållande till befolkningen i hela EU. (Sedan 1990 har antalet sjukhusplatser/per invånare halverats i Sverige, för 30 år sedan hade vi EU genomsnittet. Och att man inte får tag i personal är ett kodord för dålig arbetsmiljö, låga löner.)

Ett land i EU där "riksdagsledamöterna" får ersättning för förlorad lön är Schweiz. Hen är på vanliga arbetet måndag och fredag. Parlamentet på tisdag, onsdag, torsdag. Under 6 månader av året.
De återstående 6 månaderna är de 100 % på sitt "vanliga "arbete".
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vad det gäller välfärd kan välfärden inte vara lägre än i Sverige. Sverige har minst antal sjukhusplatser i förhållande till befolkningen i hela EU. (Sedan 1990 har antalet sjukhusplatser/per invånare halverats i Sverige, för 30 år sedan hade vi EU genomsnittet. Och att man inte får tag i personal är ett kodord för dålig arbetsmiljö, låga löner.)

Ett land i EU där "riksdagsledamöterna" får ersättning för förlorad lön är Schweiz. Hen är på vanliga arbetet måndag och fredag. Parlamentet på tisdag, onsdag, torsdag. Under 6 månader av året.
De återstående 6 månaderna är de 100 % på sitt "vanliga "arbete".

Antalet platser säger exakt noll (0) om ”välfärd”. Det är snarare så att vi levererar välfärd på en sådan hög nivå att det många gånger handlar om lyxproblem som inte prioriteras rätt i förhållande till andra problem, med åtföljande organisations- och personalproblematik.

Men visst, flytta till ett bättre land om du hittar nåt! Dock inte Schweiz, det ligger inte i EU och det imponerar inte heller på väldigt många områden. Något man upptäcker fort om man vistas där.


Buy quality, cry once
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top