Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Visenten är ju ett stort djur, som inte har funnits i Sverige på tusentals år, hur skulle den platsa i den nuvarande svenska faunan?
– Det är ett stort djur som man får ha respekt för. Det är klart att man måste vidta olika trafiksäkerhetsåtgärder som att sätta upp skyltar.
Miljöpartistisk riksdagskvinna vill att Sverige tar ansvar för alla djurarter vi utrotat genom mänsklighetens historia.
Detta genom att återinföra dem i den svenska naturen.
Varför inte börja med Visenten - vulgärt kallad "Bisonoxe"?
https://www.expressen.se/nyheter/riksdagsledamot-aterinfor-bisonoxen-till-sverige/
Tack MP! Fler kritter att hålla utkik efter...? Skulle inte tro det.

Miljöpartistisk riksdagskvinna vill att Sverige tar ansvar för alla djurarter vi utrotat genom mänsklighetens historia.
https://www.expressen.se/nyheter/riksdagsledamot-aterinfor-bisonoxen-till-sverige/
Ullhårig mammut vore något!
Livsfarliga förvisso men vore det inte sjukt coolt???
Genustänk!? Är du helt från vettet människa?! Genus är bara en social konstruktion, tänk om de stackars kreaturen inte identifierar sig själva som varken mammut eller papput. Henutar om jag får be!!1!One!Genustänk, please!
Vi kräver lika stor andel papputar isf. Alla skall med!

Ena språkröret avgår i förtid. Inte så oväntat.
Vart går han? Nå, han klarar sig. Frigolit brukar flyta ovanpå...
Antog du precis mammutens kön??? Wtf! Kränkt!Genustänk, please!
Vi kräver lika stor andel papputar isf. Alla skall med!
Antog du precis att hin identifierar sig själv som att överhuvudtaget ha ett kön? Tänk om denne i själva verket identifierar sig själv som en kålrot eller en pingisboll? DubbelkrEnGt! #genusförtryckAntog du precis mammutens kön??? Wtf! Kränkt!
Skickat från min Pixel via Tapatalk
Jag ska genast kasta mitt kön i backen som ursäkt till alla könusförvirrade gaphalsarAntog du precis att hin identifierar sig själv som att överhuvudtaget ha ett kön? Tänk om denne i själva verket identifierar sig själv som en kålrot eller en pingisboll? DubbelkrEnGt! #genusförtryck

Jag ska genast kasta mitt kön i backen som ursäkt till alla könusförvirrade gaphalsar
Skickat från min Pixel via Tapatalk

Får bli i jorden då, akta så du inte träffar en trans-hen i dajmen på vägen utan samtyckeskontrakt bara.Jag kör nog in det nånstans där solen aldrig skiner................. så slipper jag kränka nån![]()

Du börjar med en falsk premiss, vilket gör resten av resonemanget meningslöst/falskt.
En människa som har en månadslön som är dubbelt så hög som genomsnittet (en riksdagsledamots lön är dubbelt så hög som genomsnittet för alla som har månadslön i Sverige) kan inte förstå de problem som människor med genomsnittliga löner har, skriver du. Det kanske är din personliga erfarenhet, men den stämmer ju inte med vad som är sant om hela populationen i Sverige.
Därför ska människor som behöver vara bra på mentalisering/perspektivtagande ha en lön som motsvarar genomsnittet? Länder där riksdagsledamöter har sådana löner, hur ser det ut med solidaritet, rättvisa och välfärd där?
Schweiz är inte med i EU.Ett land i EU där "riksdagsledamöterna" får ersättning för förlorad lön är Schweiz.
Jodå, jag är fortfarande kvar.Hur är det, finns det några medelålders vita CIS-män här inne på detta forumet...?![]()
Har du hört talas om Malawi?Vad det gäller välfärd kan välfärden inte vara lägre än i Sverige...
Vad det gäller välfärd kan välfärden inte vara lägre än i Sverige. Sverige har minst antal sjukhusplatser i förhållande till befolkningen i hela EU. (Sedan 1990 har antalet sjukhusplatser/per invånare halverats i Sverige, för 30 år sedan hade vi EU genomsnittet. Och att man inte får tag i personal är ett kodord för dålig arbetsmiljö, låga löner.)
Ett land i EU där "riksdagsledamöterna" får ersättning för förlorad lön är Schweiz. Hen är på vanliga arbetet måndag och fredag. Parlamentet på tisdag, onsdag, torsdag. Under 6 månader av året.
De återstående 6 månaderna är de 100 % på sitt "vanliga "arbete".
Typiskt sporthoj-inlägg som skimrar mörkblått, stinker konspirationsfobi och har formen av gymnasieexamina.Vad det gäller välfärd kan välfärden inte vara lägre än i Sverige.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |