Postnords budbärare ljuger och suger!

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Så vd-jobbet på postnörd är som att slicka in, bonka på, skicka iväg ;)
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
självmordsuppdrag? Ähh fan ett nytt toppjobb väntar hur de än sköter sej
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Goda nyheter :tummenupp
Enligt en opinionsundersökning (Aftonbladet/Inizios) så har Postnord inte sämst förtroende bland svenska folket.
Hela 9% av befolkningen tycker att de gör ett bra jobb.
Sen tycker iofs 91% att de inte gör det, men det är inte sämst i alla fall.

Procenten av de tillfrågade som svarade "de har ganska eller mycket stort förtroende för företaget".
(1284 st tillfrågade mellan 16 år och döden)
Förtroende.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Idag var det min tur, importmoms 1.08 kr, deklarationsavgift 75 kr ink 15 kr moms.

Egentligen är väl prylarna värda att lösa ut då men jag överväger att skita i det bara av ren princip så att postverket får göra lite mer administrativt och obetalt arbete.

Eftersom prylarna ska till firman så ska den där momsen dessutom ändå inte betalas.
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Vet inte hur många gånger PostMord har åkt in på min kompis väg (han bor i änden av vägen) vänt, och kört därifrån för att sen få ett meddelande om att ingen var hemma och att paketet ska hämtas ut i närmsta ombud. Sköna är att hans gravida fru har suttit och sätt allt ihop när hon varit hemma. Jävla sopor.
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
IDAG hände det osannolika, träffade två glada vackra medelålderskvinnor som kom från postnord med budskapet "Postnord lyssnar"

De frågade mig vad jag hade för erfarenheter av postnord och jag förklarade vänligt att de inte direkt är mina favoriter, de började anteckna vad jag berättade och då frågade jag om jag fick låna hennes anteckningsblock.


Jag skrev sedan ner att de skulle googla "Postnords budbärare ljuger och suger!" och de sade att de skulle in på sporthoj.com och läsa tråden HAHA!

npndao.jpg
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
En fundering på att kringgå postmords avgift.
Om jag själv betalar in momsen till skatteverket med kvittot som referens jag får från betalningen så är ju momsen betald.
Då är postmords uppdrag att håva in momsen åsidosatt.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Finns en tråd på flashback under Ekonomi - har för mig att dom diskuterat det men det gick inte.
Den enda som kan fixa det är en annan speditör , säljföretag kan också ta sig an detta om det finns avtal.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En fundering på att kringgå postmords avgift.
Om jag själv betalar in momsen till skatteverket med kvittot som referens jag får från betalningen så är ju momsen betald.
Då är postmords uppdrag att håva in momsen åsidosatt.

Eller jag som köper prylarna till firman och därmed aldrig ska betala den där momsen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Idag fick jag meddelande från Postnord att jag har ett paketet som väntar och att de vill ha 78.65 för det.
3,65 i importmoms och 75 i deklarationsavgift.
What..:va
Jag har ju inte beställt något via dem eller från Kina för den delen heller sedan det börjades prata om avgifter.
:confused::va

Fick en bild på paketet. Tyvärr så går inte avsändaren att identifiera. Men man ser hyffsat bra att paketet är postat 2017.
Ok..... Skummar igenom mina Ebay köp som aldrig kommit fram och gissar mig till, genom pris och saker jag fortfarande saknar, att det är 4 blinkers jag aldrig fick.
Jag beställde dessa i AUGUSTI 2017
FÖR I HELVETE....
Har de djävlarna suttit på mitt paket i 10 månader och vill nu ha betalt för detta.
10 månader!! :jisses
Jag hade ju lätt kunnat ta hojen och åka till Kina och hem för att hämta de där paketet snabbare.

Man skulle ju lätt kunna tro att någon chef planerat detta. De blöder pengar i verksamheten. De får veta att staten kommer att börja ta ut moms på alla paket.
Genial idé: "Vi bygger upp ett lager med massa paket och slänger sedan på 75:- på varje paket för att lösa ut dem. Då får vi in många extra miljoner i kassan igen.
Sen att folk inte löser ut paketen räknade man nog inte med.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Hade rätt kul idag , dom momsrumpade alla paket med buttpluggs,suddigummin och så för 30 cent men släppte igenom den dyraste komradion som dom kunde momsat röven av mig o tullat också.

Tog 4 månader för hundkuksugarna att fixa det men va fan det var ju ok och slippa avgiften.

Dom har ingen koll

Landet är kört , töm era konton innan det blir förbud att lämna landet med stålarna.Väntar ni för länge måste man fly med kalsongerna och eftersom genomsnittsintelligensen sjunkit rejält så gogglar gränspolisen på er och säger ni Sverige så skickar dom tebax er
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hade rätt kul idag , dom momsrumpade alla paket med buttpluggs,suddigummin och så för 30 cent men släppte igenom den dyraste komradion som dom kunde momsat röven av mig o tullat också.

Tog 4 månader för hundkuksugarna att fixa det men va fan det var ju ok och slippa avgiften.

Dom har ingen koll

Landet är kört , töm era konton innan det blir förbud att lämna landet med stålarna.Väntar ni för länge måste man fly med kalsongerna och eftersom genomsnittsintelligensen sjunkit rejält så gogglar gränspolisen på er och säger ni Sverige så skickar dom tebax er
Nja, jag vill se kaoset first hand när det stora rasinbördeskriget bryter ut efter valet i höst. Har lite idioter jag vill passa på att mula obemärkt också innan jag tar ryggsäcken och går över till norge.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Nja, jag vill se kaoset first hand när det stora rasinbördeskriget bryter ut efter valet i höst. Har lite idioter jag vill passa på att mula obemärkt också innan jag tar ryggsäcken och går över till norge.

Som i den här filmen då, de bara försvinner.

 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6950039
Vi har ett jämnt inflöde på 15 000 – 16 000 paket från Kina dagligen. När vi började att administrera momsen så kom det ungefär 100 000 paket dagligen

På nåt sätt får jag känslan av att dom tycker sig beskriva nåt positivt.
Nu har kostnaderna för dessa varor gått upp i och med moms och avgift och därmed har kanske konsumenterna börjat köpa dessa varor hemma eller helt enkelt avstått från att handla, säger Peter Hesslin, terminalchef för Postnord Sverige
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
2:a sms:et om att jag måste betala för Postnords 10-månaders lagring av mitt paket.... how about go F*CK YOURSELF!&%!!

Sen andra nyheter.
Det ser ut som att det statligt ägda Postnord skall premiera en försäljningsplattform framför alla andra och ge denne "monopol" på marknaden för varor från Kina.
Postnord tänker nämligen ta bort avgiften på 75:- för alla som handlar via Wish. Inte E-bay, Alibaba eller någon annan leverantör, utan bara Wish.... :crash
(Nu skulle man ju kunna dra något sosseskämt här, men Postnord är ett privat bolag som skapades av det andra blocket och nuvarande block har knappast petat i skiten sen de fick makten. Vilket iofs är illa det med)

Det nya avtalet mellan dem ger Wish rätten att ta ut momsen redan vid köpet och därmed behöver inte Postnord göra det.

https://www.breakit.se/artikel/1346...-overens-med-wish-om-avgiften-pa-kina-paketen
https://www.breakit.se/artikel/13462/kina-avgifterna-forsvinner-for-alla-som-handlar-prylar-pa-wish
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fast det där med momsen kommer Ali och Ebay också lösa snabbt. Ebay har i redan global shipping program från USA där allt är momsat och tullat vid ankomst.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fast det där med momsen kommer Ali och Ebay också lösa snabbt. Ebay har i redan global shipping program från USA där allt är momsat och tullat vid ankomst.
Hoppas verkligen det.
Inte för att det löser det andra problemet, med paket som försvinner/långtidsförvaras hos Postnord. Men man slipper väl betala för det i alla fall :3freak
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top