REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 130 av 132 FörstaFörsta ... 3080105124125126127128129130131132 SistaSista
Resultat 2 581 till 2 600 av 2624
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg
    Jag åt Tysklands bästa kebab i Berlin, ett ställe som tydligen är vida berömt och där man får köa utanför för att få komma in och beställa.
    Första gången jag skulle äta kebab i Tyskland mötte jag ambulanspersonal i dörren. De bar en bår med en kropp under en filt.
    Jag valde en annan restaurang.

Tutlurad Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Ducati Scrambler FT -19
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    Typ originaltools, mobil och plånbok.

Ska jag åka längre brukar det bli annan arsenal men den varierar. Biltemas däcklagningskit (slanglöst) har räddat mig en gång men kolsyran orka inte med mer än absolut minimum för att hanka sig fram till närmsta pump utan att skrota bakdäcket.
    Funderar på en sån här istället för patroner:

https://www.stopngo.com/mini-air-com...ers-atvs-only/
    Senast redigerat av Ägge den 2020-01-13 klockan 16:00.
    När man har ett problem ska man skjuta det framför sig
    och är man riktigt duktig så hinner man aldrig ikapp det.

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    Citat Ursprungligen postat av Ägge Visa inlägg
    Funderar på en sån här istället för patroner:
    Då finns det även en anledning att installera air shifter! Plockar man ur kompressorn från plastskållan blir den betydligt mindre och enklare för fast montage på hojen + en liten CO2-tub som luftbehållare. En extra lång slang med bilventilsuttag under sadeln tillsammans med en 1/2" blocknyckel.
    /anders -98gsf1371 -97gsf1157 -91vs1400 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

7.3 Werzions avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ingen för tillfället
    Man har ju sett och hört talats om personer som både tatuerat sig och sedan tatuerat över tatueringen, men kan/bör/får man tatuera sig, sedan ta bort den med laser och sedan tatuera sig igen? Kan man göra det två gånger? tre? åtta? femtioelva gånger???

Tutlurad Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Ducati Scrambler FT -19
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Då finns det även en anledning att installera air shifter! Plockar man ur kompressorn från plastskållan blir den betydligt mindre och enklare för fast montage på hojen + en liten CO2-tub som luftbehållare. En extra lång slang med bilventilsuttag under sadeln tillsammans med en 1/2" blocknyckel.
    Hejda hästarna här nu
    När man har ett problem ska man skjuta det framför sig
    och är man riktigt duktig så hinner man aldrig ikapp det.

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av Werzion Visa inlägg
    Man har ju sett och hört talats om personer som både tatuerat sig och sedan tatuerat över tatueringen, men kan(ja)/bör(nej)/får(nej) man tatuera sig, sedan ta bort den med laser och sedan tatuera sig igen? Kan man göra det två gånger? tre? åtta? femtioelva gånger???
    Ett misstag blir ju inte mindre bara för att man gör om det...
    Buy quality, cry once.

medlem sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Ducati
    Kvinnlig kompis tyckte att hon hade för snålt tilltagen byst, köpte på sig en kanske inte helt kompatibel utrustning, tänk Nissan Micra med 22 tums hjul.
    Nu blev det istället bylsiga koftor för att inte visa modifieringen.

Finns det inte bättre saker att slösa pengar på kan man undra?

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Kvinnlig kompis tyckte att hon hade för snålt tilltagen byst, köpte på sig en kanske inte helt kompatibel utrustning, tänk Nissan Micra med 22 tums hjul.
    Nu blev det istället bylsiga koftor för att inte visa modifieringen.

Finns det inte bättre saker att slösa pengar på kan man undra?
    De flesta hon-djur lägger ju kontinuerligt en icke oansenlig mängd klöver på diverse anletes-uppsnyggande produkter.
    Kan det vara så att hondjuret i fråga gjorde en engångsinvestering på en permanent uppdatering och därmed kände sig mindre tvingad att nyttja dagliga (och temporära) produkter?
    Improvise, adapt, overcome.

Big in Japan Lugns avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
    Ska man förvänta sig en ordentlig sänkning av försäkringspremier när man kliver över 40-strecket, eller är det en förlegad tanke?

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av Lugn Visa inlägg
    Ska man förvänta sig en ordentlig sänkning av försäkringspremier när man kliver över 40-strecket, eller är det en förlegad tanke?
    Jag har slutat tro att det finns logik bakom premien. Enda mönstret jag kunnat skönja är bostadsadressens inverkan. Att bo i ett hus i skogens mitt gör underverk på försäkringen.

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Lite lär den gå ner, i.a.f. om du väljer till airbag.

If it ain't broke, try harder

Video killed the radio star..
    VW killed the diesel car..

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Varför använder man plastback istället för en helt vanlig stor gryta till sousvide? Är det för att man kan klippa ut ett hål i locket och "spara" värmen?
    Improvise, adapt, overcome.

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    BMW S 1000 R -15
    Medelåldern bland MC-förare ökar snabbare än den egna åldern, därför kommer det aldrig bli billigare.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av CFr Visa inlägg
    Medelåldern bland MC-förare ökar snabbare än den egna åldern, därför kommer det aldrig bli billigare.
    Det var i de banorna jag tänkte... det är väl nästan bara vi 40-taggare som kör riktig sporthoj numera, så premierna följer väl oss som grupp.

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    BMW S 1000 R -15
    Det var i de banorna jag tänkte... det är väl nästan bara vi 40-taggare som kör riktig sporthoj numera, så premierna följer väl oss som grupp.
    Ja, iofs så skulle det ju kunna tänkas att olycksstatistiken blir bättre ju äldre kollektivet blir och att premierna totalt sett därför går ner, men jag skulle gissa att det jämnar ut sig. Man är kvar ungefär på status quo så länge man bor kvar där man bor.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ja, iofs så skulle det ju kunna tänkas att olycksstatistiken blir bättre ju äldre kollektivet blir och att premierna totalt sett därför går ner, men jag skulle gissa att det jämnar ut sig. Man är kvar ungefär på status quo så länge man bor kvar där man bor.
    Jag vill gärna tro att det är vi skottsäkra förare som överlevt, men ibland undrar man... visst är man lugnare, men det märks att man blir äldre.

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Varför använder man plastback istället för en helt vanlig stor gryta till sousvide? Är det för att man kan klippa ut ett hål i locket och "spara" värmen?
    Det är anledningen till att jag gör så, typ. Samt att värmare och påsar mm packas i backen när den inte används. Då ställs inte sakerna på olika ställen av den jag bor ihop med när denne möblerar om/städar/rensar av oklar anledning.

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Stroke på hoj kanske räknas mot olycksstatistiken?
    //Stefan

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    BMW S 1000 R -15
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Stroke på hoj kanske räknas mot olycksstatistiken?
    Vi kommer förmodligen se en ökning av följande olyckstyper i framtiden:

• Förare som fastnar i rondeller och snurrar runt med fullt nedlägg för att de glömt vilken avfart de skulle av
    • Brott på lårbenshalsen när man försöker svinga högerbenet över sadeln
    • Förare som wheelar sig till himlen när de förväxlar gasen med bromsen
    • Förare som mot reglerna ger sig in på vägar där bara självkörande bilar är tillåtna och blir klippta av en Tesla-SUV
    Senast redigerat av CFr den 2020-01-19 klockan 14:18.

Håll i hatten! morecores avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    RSV Factory -04 och Z750 -04
    Blogginlägg
    45
    Är det lågkonjunktur hemma i Sverige? Bor i Portugal sedan i våras och det verkar lite halvdött på folks jobb när man ringer hem. Åker tillbaka om några veckor, ska man anpassa sig till negativt kallprat eller vågar man säga att man levt i solsken i 8 månader utan att folk kollar snett vid fikarasten ?
    Kör hoj å va gla', pöjk!

Sidan 130 av 132 FörstaFörsta ... 3080105124125126127128129130131132 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Hej. Lite kort jag tagit... MC-Mässan 2020 Lördag morgon innan "stormen" Med vänlig hälsning Toyman

Toyman
Vill du annonsera ovan? Klicka här