Frågor man vågar ställa

Last edited:
Funderar på en sån här istället för patroner:

Då finns det även en anledning att installera air shifter! Plockar man ur kompressorn från plastskållan blir den betydligt mindre och enklare för fast montage på hojen + en liten CO2-tub som luftbehållare. En extra lång slang med bilventilsuttag under sadeln tillsammans med en 1/2" blocknyckel. :tummenupp
 
Man har ju sett och hört talats om personer som både tatuerat sig och sedan tatuerat över tatueringen, men kan/bör/får man tatuera sig, sedan ta bort den med laser och sedan tatuera sig igen? Kan man göra det två gånger? tre? åtta? femtioelva gånger???
 
Då finns det även en anledning att installera air shifter! Plockar man ur kompressorn från plastskållan blir den betydligt mindre och enklare för fast montage på hojen + en liten CO2-tub som luftbehållare. En extra lång slang med bilventilsuttag under sadeln tillsammans med en 1/2" blocknyckel. :tummenupp

Hejda hästarna här nu :D
 
Man har ju sett och hört talats om personer som både tatuerat sig och sedan tatuerat över tatueringen, men kan(ja)/bör(nej)/får(nej) man tatuera sig, sedan ta bort den med laser och sedan tatuera sig igen? Kan man göra det två gånger? tre? åtta? femtioelva gånger???

Ett misstag blir ju inte mindre bara för att man gör om det...
 
Kvinnlig kompis tyckte att hon hade för snålt tilltagen byst, köpte på sig en kanske inte helt kompatibel utrustning, tänk Nissan Micra med 22 tums hjul.
Nu blev det istället bylsiga koftor för att inte visa modifieringen.

Finns det inte bättre saker att slösa pengar på kan man undra?
 
Kvinnlig kompis tyckte att hon hade för snålt tilltagen byst, köpte på sig en kanske inte helt kompatibel utrustning, tänk Nissan Micra med 22 tums hjul.
Nu blev det istället bylsiga koftor för att inte visa modifieringen.

Finns det inte bättre saker att slösa pengar på kan man undra?
De flesta hon-djur lägger ju kontinuerligt en icke oansenlig mängd klöver på diverse anletes-uppsnyggande produkter.
Kan det vara så att hondjuret i fråga gjorde en engångsinvestering på en permanent uppdatering och därmed kände sig mindre tvingad att nyttja dagliga (och temporära) produkter?
 
Ska man förvänta sig en ordentlig sänkning av försäkringspremier när man kliver över 40-strecket, eller är det en förlegad tanke?
 
Ska man förvänta sig en ordentlig sänkning av försäkringspremier när man kliver över 40-strecket, eller är det en förlegad tanke?

Jag har slutat tro att det finns logik bakom premien. Enda mönstret jag kunnat skönja är bostadsadressens inverkan. Att bo i ett hus i skogens mitt gör underverk på försäkringen.
 
Ska man förvänta sig en ordentlig sänkning av försäkringspremier när man kliver över 40-strecket, eller är det en förlegad tanke?

Lite lär den gå ner, i.a.f. om du väljer till airbag.

193609_Gold_Wing_DCT.jpg
 
Varför använder man plastback istället för en helt vanlig stor gryta till sousvide? Är det för att man kan klippa ut ett hål i locket och "spara" värmen?
 
Ska man förvänta sig en ordentlig sänkning av försäkringspremier när man kliver över 40-strecket, eller är det en förlegad tanke?

Medelåldern bland MC-förare ökar snabbare än den egna åldern, därför kommer det aldrig bli billigare.
 
Medelåldern bland MC-förare ökar snabbare än den egna åldern, därför kommer det aldrig bli billigare.

Det var i de banorna jag tänkte... det är väl nästan bara vi 40-taggare som kör riktig sporthoj numera, så premierna följer väl oss som grupp.
 
Det var i de banorna jag tänkte... det är väl nästan bara vi 40-taggare som kör riktig sporthoj numera, så premierna följer väl oss som grupp.

Ja, iofs så skulle det ju kunna tänkas att olycksstatistiken blir bättre ju äldre kollektivet blir och att premierna totalt sett därför går ner, men jag skulle gissa att det jämnar ut sig. Man är kvar ungefär på status quo så länge man bor kvar där man bor.
 
Ja, iofs så skulle det ju kunna tänkas att olycksstatistiken blir bättre ju äldre kollektivet blir och att premierna totalt sett därför går ner, men jag skulle gissa att det jämnar ut sig. Man är kvar ungefär på status quo så länge man bor kvar där man bor.

Jag vill gärna tro att det är vi skottsäkra förare som överlevt, men ibland undrar man... visst är man lugnare, men det märks att man blir äldre.
 
Varför använder man plastback istället för en helt vanlig stor gryta till sousvide? Är det för att man kan klippa ut ett hål i locket och "spara" värmen?

Det är anledningen till att jag gör så, typ. Samt att värmare och påsar mm packas i backen när den inte används. Då ställs inte sakerna på olika ställen av den jag bor ihop med när denne möblerar om/städar/rensar av oklar anledning.
 
Ja, iofs så skulle det ju kunna tänkas att olycksstatistiken blir bättre ju äldre kollektivet blir och att premierna totalt sett därför går ner, men jag skulle gissa att det jämnar ut sig. Man är kvar ungefär på status quo så länge man bor kvar där man bor.

Stroke på hoj kanske räknas mot olycksstatistiken?
 
Stroke på hoj kanske räknas mot olycksstatistiken?

Vi kommer förmodligen se en ökning av följande olyckstyper i framtiden:

  • Förare som fastnar i rondeller och snurrar runt med fullt nedlägg för att de glömt vilken avfart de skulle av
  • Brott på lårbenshalsen när man försöker svinga högerbenet över sadeln
  • Förare som wheelar sig till himlen när de förväxlar gasen med bromsen
  • Förare som mot reglerna ger sig in på vägar där bara självkörande bilar är tillåtna och blir klippta av en Tesla-SUV
 
Last edited by a moderator:
Är det lågkonjunktur hemma i Sverige? Bor i Portugal sedan i våras och det verkar lite halvdött på folks jobb när man ringer hem. Åker tillbaka om några veckor, ska man anpassa sig till negativt kallprat eller vågar man säga att man levt i solsken i 8 månader utan att folk kollar snett vid fikarasten ? :rolleyes:
 
Jobbar dom med då?

P4 pratade om någon negativ siffra häromdagen men samtidigt att det snarare är en normalkonjunktur.
_______________________________________
Edit

Teknikmagasinet har kånkat i Sverige så där kan det nog vara lite "halvdött".
 
Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top