Only in Sweden

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Jag blir glad att läsa att polisen faktiskt gör nån nytta förutom att jaga fortkörare.
Behöver varken t-bana eller annan kollektivtrafik, använder apostlahästarna eller bensinvåtta :rock

Jag har väldigt svårt att tro att detta med att polisen utför inre kontroller, och hur de beskrivs, stämmer iom att vi förhoppningsvis lever i en rättsstat och inte i en polisstat. OM det stämmer har de som utsätts för det mig veterligen ingen anledning att svara på en enda fråga, men då svenska polisen i vissa fall är mer fokuserad på "att göra sitt jobb" än att följa lagen kan det resultera i handgemäng.

Undrar om man har bättre koll på såna där saker som grundlag i USA?:

 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Dan Park lyckas igen! :rofl


Tydligen anser någon att den populära boken Ved innehåller politiska grumliga värderingar...

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/veden-haller-elden-och-folket-levande/
"Några bedömare pekar på att framgången för hans bok kan hänga samman med grumliga politiska strömningar i tiden. Vedhuggning är ju en utpräglad manlig syssla och vednostalgin går tillbaka till gamla urnordiska seder."

Hehe, det var ju faktiskt humor. :)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
En blogg där nån printscreenar och diskuterar sina egna FB-konversationer. Varför läser och sprider du sån skit? Vad som har setts kan inte bli osett. :mad:

Trodde först det var på skämt :gråta

Men sen när jag upptäckte att det inte var det tänkte jag att vi kunde ha någon form av terapigrupp här?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16734389.ab

Brandmännen i Gislaveds kommun ska få en ny titel om chefen får som han vill – handläggare inom samhällsskydd och beredskap.
Titeländringen skulle kunna förbättra den skeva könsfördelningen och få fler att jobba med olycksförebyggande arbete, tror räddningschefen Anders Axelsson.
– Det är ju en del av det, att avmaskulinisera titelfrågan och öppna upp för en annan tolkning av vad yrket innebär, säger han till P4 Jönköping.
Men brandmännen gör tummen ner. Och de får stöd av facket som ser det som en fråga om identitet och yrkesstolthet.
– Vi vet ju att många barn drömmer om att bli brandmän. Jag har svårt att tänka mig att de drömmer om att bli handläggare, säger May-Britt Reljanovic som är sektionsordförande för Kommunal i Gislaved.


Alltså, inte emot jämställdhet och så , men seriöst, en brandman ska väl för f-n inte vara en handläggare bara för att attrahera kvinnor, eller är jag en könstaliban? :va

Bättre att ha vissa som handläggare med förebyggande och vissa som det dom är, dvs brandmän. Eller så blir det väl som när sopåkarna blev hygientekniker och städarna lokalvårdare, nya titlar men samma (skit)arbete...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top