Only in Sweden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag vill låna Necronomicon ex mortis på bibblan men jag hittar den inte. Dom har plockat bort den! :mad:
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Ska man ens orka nämna genustönten som ville bannlysa Tintin?
Så här gick det till:
vlBhs.jpg
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Siwert Öholm rasar mot Yoga som träningsform i skolan. Vilket djävla stolpskott. Fitness Yoga och andra yogaformer som används i rent träningsform har ju inga religiösa inslag.
Kristna idioter som försöker få det till att Yoga som träningsform skulle vara någon form av antikrist. :4skrika
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Siwert Öholm rasar mot Yoga som träningsform i skolan. Vilket djävla stolpskott. Fitness Yoga och andra yogaformer som används i rent träningsform har ju inga religiösa inslag.
Kristna idioter som försöker få det till att Yoga som träningsform skulle vara någon form av antikrist. :4skrika

Han är kanske smygkines.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Han är kanske smygkines.


Det var som att se en repris på nedanstående klipp. Så fantastiskt illa. Jag trodde faktiskt inte jag skulle få sen en sådant okunnighet igen och sådant indignation inför något som han inte har någon som helst koll på....
Jag tror faktiskt att Öholms "yoga-raseri" har potential att bli nästa Youtubehöjdare när man vill garva åt morliserande åldringar som helt saknar koll på det de rasar emot.
http://www.youtube.com/watch?v=SzHS0QP7bro
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Det var som att se en repris på nedanstående klipp. Så fantastiskt illa. Jag trodde faktiskt inte jag skulle få sen en sådant okunnighet igen och sådant indignation inför något som han inte har någon som helst koll på....
Jag tror faktiskt att Öholms "yoga-raseri" har potential att bli nästa Youtubehöjdare när man vill garva åt morliserande åldringar som helt saknar koll på det de rasar emot.
http://www.youtube.com/watch?v=SzHS0QP7bro
Fast en lite kul, och sorglig, knorr till inslaget är att Blackie Lawless idag tydligen är nyfödd, konservativ kristen. Så han och Siewert hde kunnat ha det trevligt ihop idag! Träffats, spisat gamla VASP-skivor och grillat det råa köttet samt ondgöra sig över djävulens musik..

http://www.metal-lounge.net/2010/09/born-again-metalheads/
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Det där är starkt relaterat till videovåldsdebatten som uppstod kring den tiden. Ruskiga grejjer det där.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Var är kraven på nackskott? Var är de hätska indignerade inläggen.. När 10-20 förortsligister kastar sten på "rättsväsendets representanter", alltså polisen, så skriks om nackskott och allehanda åtgärder och det brinner i trådarna, i bloggar och på sajter för likasinnade.

När nätligister som gissningsvis är ungefär i samma ålder men som troligen sitter i allehanda radhus- och villaförorter och inte kastar sten på enskilda poliser men väl sänker hela sajter, bl.a. säpos, riksbankens och domstolsväsendets så är det väldigt tyst.

Vart är pöbeln? :va
Jag har iofs inget till övers för stenskastarligister men det är så märkligt tyst när ligister sjösätter samhällsstörande attentat medan det tar hus i h-e när andra ligister kastar sten på andra samhällsbärande på personer.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/natattackerna-har-tjuvstartat_7557320.svd

Vart är raseriet, indignationen och de där skönt hätska kommentarerna? Har ni blivit mjuka på gamla dagar?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Var är kraven på nackskott? Var är de hätska indignerade inläggen.. När 10-20 förortsligister kastar sten på "rättsväsendets representanter", alltså polisen, så skriks om nackskott och allehanda åtgärder och det brinner i trådarna, i bloggar och på sajter för likasinnade.

När nätligister som gissningsvis är ungefär i samma ålder men som troligen sitter i allehanda radhus- och villaförorter och inte kastar sten på enskilda poliser men väl sänker hela sajter, bl.a. säpos, riksbankens och domstolsväsendets så är det väldigt tyst.

Vart är pöbeln? :va
Jag har iofs inget till övers för stenskastarligister men det är så märkligt tyst när ligister sjösätter samhällsstörande attentat medan det tar hus i h-e när andra ligister kastar sten på andra samhällsbärande på personer.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/natattackerna-har-tjuvstartat_7557320.svd

Vart är raseriet, indignationen och de där skönt hätska kommentarerna? Har ni blivit mjuka på gamla dagar?

Vet vart du vill komma.

Men rent personligt orkar jag inte jaga upp mig på sådant.

Dock kan jag lätt höja på ögonbrynet när enskilda personer får ta smällen för frustrationen som ter sig i våldsamheter såsom stenkastning.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Dock kan jag lätt höja på ögonbrynet när enskilda personer får ta smällen för frustrationen som ter sig i våldsamheter såsom stenkastning.

Jo, själv stör jag mig som fan när personer drabbas av "våld för nöjes skull".... Men det är ju inte så det brukar låta i de hätska, indignerade inlägg som beskriver vilken attack det är på samhället att bråka med polis & räddningstjänst. Det brukar bli en uppsjö med blogginlägg, forumtrådar varje gång det kastas en sten på en polisbil av snorungar i betongförorten.
Nu när snorungar sänker viktiga samhällstjänster på nätet är det helt tyst trots att det borde ses som en större "attack mot samhället" än sten på en polisbil...
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Polisforskare motarbetas av arbetsgivaren. Vore intressant att höra Beatrice Asks synpunkter om detta.

Det finns fler som borde vara tacksamma. Alla som vill ha en polis som fungerar, till exempel. Utan Stefan Holgerssons forskning hade vi inte vetat att polisen jagar rattfyllerister vid fel tid på dygnet. Eller att det händer något med nyutexaminerade poliser så att de uträttar mindre och mindre. Inte heller hade vi vetat hur det fifflas med statistik, hur det praktiska arbetet dikteras av pinnar – trots att det man mäter inte är relevant – och hur polisen inte vill ändra på det. Hur den skönmålar misslyckade satsningar, hur den rent av ljuger, hur den döljer dokument och hur den gör allt för att förhindra forskning som blottar denna ineffektivitet och dessa många systemfel.

http://www.dn.se/ledare/signerat/polisen-vill-inget-se-vill-inget-hora
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top