Triumph Thruxton-tråden.

gripjoy

Guest
Hej

1) Kan man köra utan cat på bes (x-pipe)? eller kontrollerar dom utsläppen nuförtiden?
2) Vad har ni för extralås på era thruxton´s, skivlås? finns det nån förvaring där det ryms ett lås?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hej

1) Kan man köra utan cat på bes (x-pipe)? eller kontrollerar dom utsläppen nuförtiden?
2) Vad har ni för extralås på era thruxton´s, skivlås? finns det nån förvaring där det ryms ett lås?
Hur vore det om du ställer fråga nr.1 till bilprovningen istället?
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Hej

1) Kan man köra utan cat på bes (x-pipe)? eller kontrollerar dom utsläppen nuförtiden?
2) Vad har ni för extralås på era thruxton´s, skivlås? finns det nån förvaring där det ryms ett lås?

1. Mig veterligt kontrollerar de inte utsläppen på hojar i nuläget men som med allt annat så kan det ju ändras.
2. Det finns ett lagom stort fack under/i sadeln på 1200:eek:rna där man får plats med ett skivbromslås men inte så mycket mer.
 

gripjoy

Guest
Hur vore det om du ställer fråga nr.1 till bilprovningen istället?

Trevligt attityd du har då, jag postar ju frågan i thruxton tråden för att få veta ifall folk som kör thruxton med x-pipe får igenom den på bes

fler dumma kommentarer?
 

gripjoy

Guest
1. Mig veterligt kontrollerar de inte utsläppen på hojar i nuläget men som med allt annat så kan det ju ändras.
2. Det finns ett lagom stort fack under/i sadeln på 1200:eek:rna där man får plats med ett skivbromslås men inte så mycket mer.


tackar ;)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Trevligt attityd du har då, jag postar ju frågan i thruxton tråden för att få veta ifall folk som kör thruxton med x-pipe får igenom den på bes

fler dumma kommentarer?

Visst, jag har fått min thruxton genom besiktningen i 10 år utan "x-pipe". Nöjd med den dumma kommentaren?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hej

1) Kan man köra utan cat på bes (x-pipe)? eller kontrollerar dom utsläppen nuförtiden?
2) Vad har ni för extralås på era thruxton´s, skivlås? finns det nån förvaring där det ryms ett lås?

Har du eller 900 eller 1200? Kan ju vara lite olika...

2) Jag har ett vanligt Abus som jag spraymålat svart för att det inte skall synas alltför mycket ("gult är fult" - just i det här sammanhanget).

Låset hade särskilda fästen för montage med i förpackningen. Se foton. På lite avstånd syns det knappt.

IMG_2079 - kopia_LI.gif IMG_2080.JPG

IMG_1418.jpg


1) Var inte för ledsen på Twintorsk, han är egentligen en snäll pôjk, fastän han uttryckte sig kantigt. :) (Luktat för mycket på helgglöggen redan? :D )
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har du eller 900 eller 1200? Kan ju vara lite olika...

2) Jag har ett vanligt Abus som jag spraymålat svart för att det inte skall synas alltför mycket ("gult är fult" - just i det här sammanhanget).

Låset hade särskilda fästen för montage med i förpackningen. Se foton. På lite avstånd syns det knappt.

View attachment 443765 View attachment 443766

View attachment 443767


1) Var inte för ledsen på Twintorsk, han är egentligen en snäll pôjk, fastän han uttryckte sig kantigt. :) (Luktat för mycket på helgglöggen redan? :D )
Tyckte han var lite känslig och lättstött jag.. men ingen ska in med dom här hojarna på besiktning än på två år som nämnts, men vi har inte avgaskrav på mc i sverige än. Frågade så sent som i fredags en faktisk besiktningsman om det.
Det man kan få problem med skulle då vara helfordonsgodkännandet, och det tror jag nog vackert han får ringa in och fråga om. Kunde ju vara ett vettigt bidrag till tråden om inte annat.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Tyckte han var lite känslig och lättstött jag.. men ingen ska in med dom här hojarna på besiktning än på två år som nämnts, men vi har inte avgaskrav på mc i sverige än. Frågade så sent som i fredags en faktisk besiktningsman om det.
Det man kan få problem med skulle då vara helfordonsgodkännandet, och det tror jag nog vackert han får ringa in och fråga om. Kunde ju vara ett vettigt bidrag till tråden om inte annat.
Han visste kanske inte att du är svetsare och därför en potentiell framtida statsminister som man måste kräla i stoftet för. ;)

Helfordonsgodkännandet är ju ett problem för alla hojar sedan snart tjugo år tillbaka. Jag har bara besiktat Ryath en gång och jag fick inga problem med mina modifikationer (dock så hade jag originalljuddämparna med dysfunktionell katalysator tillfälligt på). Syftet är ju att ha trafiksäkra fordon och inte uppfylla ett kantigt regelverk bara för sakens skull och så verkar det oftast hanteras (det här är ju trots allt inte Tyskland, på gott och ont).
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Han visste kanske inte att du är svetsare och därför en potentiell framtida statsminister som man måste kräla i stoftet för. ;)

Helfordonsgodkännandet är ju ett problem för alla hojar sedan snart tjugo år tillbaka. Jag har bara besiktat Ryath en gång och jag fick inga problem med mina modifikationer (dock så hade jag originalljuddämparna med dysfunktionell katalysator tillfälligt på). Syftet är ju att ha trafiksäkra fordon och inte uppfylla ett kantigt regelverk bara för sakens skull och så verkar det oftast hanteras (det här är ju trots allt inte Tyskland, på gott och ont).
Kräla i stoftet? Jag gav människan det typ enda vettiga svaret han kunde få eftersom ingen rimligtvis Vet något än, och fick skit tillbaks. Så svårt är det inte att ringa ett telefonsamtal om han inte vill sitta på nålar i de 2-4 år han har till första besiktning på sin maskin.. personligen tycker jag han kan ta sin inställning och stoppa upp nånstans men det är ju ot..
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Kräla i stoftet? Jag gav människan det typ enda vettiga svaret han kunde få eftersom ingen rimligtvis Vet något än, och fick skit tillbaks. Så svårt är det inte att ringa ett telefonsamtal om han inte vill sitta på nålar i de 2-4 år han har till första besiktning på sin maskin.. personligen tycker jag han kan ta sin inställning och stoppa upp nånstans men det är ju ot..
Aja, det är fint väder; ut och kör med dig. Själv så tänkte jag dammsuga bort grus och tvätta bort tjära/asfalt från hojen idag efter söndagens tur på väg nylagd fulbeläggning. -.- Det var bra skyltat för en gångs skull men att bara få veta att det finns risk för stenskott är inte så hjälpsamt...
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Vättern runt.

Vättern runt:

Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
21-22 juli:
TMax500
Alikzus
ahoff

28-29 juli (reservhelg ifall vädret är kass helgen före):
TMax500
ahoff
...svara med citat och fyll på med ditt namn här.

Ska höra om nya ägaren till Makkans trux ska med runt.
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
21-22 juli:
TMax500
Alikzus
ahoff
Trixon

28-29 juli (reservhelg ifall vädret är kass helgen före):
TMax500
ahoff
Trixon
...svara med citat och fyll på med ditt namn här.

Trixon = ny Thruxtonägare
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Årets Vätternrunda. Vilka kör med i år? Det är ingen bindande anmälan, bara bra att veta ungefär hur många vi blir.

21-22 juli:
TMax500
Alikzus
ahoff
Trixon
Jonas (på Johans mc)
...svara genom att kopiera och fyll på med ditt namn här

28-29 juli (reservhelg ifall vädret är kass helgen före):
TMax500
ahoff
Trixon
...svara genom att kopiera och fyll på med ditt namn här

Läs mer här om detaljerna:https://www.sporthoj.com/forum/show...uxton-tråden&p=6365977&viewfull=1#post6365977
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag hänger på!

Men jag fattar inte hur jag lägger till mig på listan. Jag kan iaf båda helgerna. Åke kanske kan lägga till mig?

Ojdå, det var visst lite svårt. Har ändrat texten till "...svara genom att kopiera och fyll på med ditt namn här"
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Skrivet väl här hoppas det inte är fel.

Funderar på att köpa en -13 Thruxton och tråden är ju minst sagt lång att läsa från början så då frågar jag här. Är det nåt som man bör se upp med på dom hojarna? Vad jag vet om hojen så har den rensas bakdel men original skärm, lyse och blinkers följer med, i övrigt är den original tror jag. Hur funkar det om man vill byta tex dämpare?

Hur funkar detta med mappning och sånt? Jag är ju mer en spetsar och gasar människa. Får förhoppningsvis reda på lite mer om den senare ikväll.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top