Triumph Thruxton-tråden.

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Mera OT:

"Hojlust" är kanske en kombo av:
- Trevlig hoj som gör att man längtar lite varje dag
- Sköna vägar i omgivningen, som gör även en kort tur till en upplevelse
- Bra utflyktsmål 1)
- Engagerade hojkompisar som hänger på, eller som får en själv att hänga på 2)

Det låter rimligt. Min lust dök efter några år med Ryath när jag hade utforskat mycket av vägarna runt omkring (självklart inte alla vägar, men en hel del) och jag började bli tvungen att lägga mer och mer tid på transportsträckor för att hamna på lite ny mark. En timma motorväg eller liknande (enkel resa) är inte roligt på en Thruxton. Förra säsongen tog det fart igen i och med att kär-ingen skaffade lapp och hoj; enda problemet var hennes uthållighet som inte var i klass med min. :p Det gäller att hålla det intressant på något sätt; jag skulle nog gärna glida över till lite mer touring, weekends och så där, för att få mig en dos av nya äventyr, men det lär nog dröja innan det finns tid till sådant (utöver Vättern-rundan då förstås ;)).
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
........................enda problemet var hennes uthållighet som inte var i klass med min. :p Det gäller att hålla det intressant på något sätt; jag skulle nog gärna glida över till lite mer touring, weekends och så där, för att få mig en dos av nya äventyr, men det lär nog dröja innan det finns tid till sådant (utöver Vättern-rundan då förstås ;)).
Så du åker inte med på nästa tur till Lofoten då, alltså? ;)
(500 mil tur och retur från Göteborg - om man kör Norrlandskusten upp och Norges västkust ned)
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Nu är det såhär

Dom nya 1200 Thrux’s är den största nöjesmakin som finns.

Är man lite leds på MC, ska man direcKt köpa sig en 1200. Det är den första MC jag haft vart jag skratter når jag slår den på.

Finns en S och en R begagnad t salu i Stockholm
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Kollegerna har börjat att köra till jobbet (och de är för övrigt mycket nöjda över att snart få betala för att typ halvera sina resetider, eller inte). Själv har jag bara börjat göra i ordning utrustning och motorcyklar, så när vårsolen nu tittar fram rycker det i både min och hustruns hojtarm.

Hur går det för er? TMax har väl redan kört över 500 mil? ;)
 

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Kollegerna har börjat att köra till jobbet (och de är för övrigt mycket nöjda över att snart få betala för att typ halvera sina resetider, eller inte). Själv har jag bara börjat göra i ordning utrustning och motorcyklar, så när vårsolen nu tittar fram rycker det i både min och hustruns hojtarm.

Hur går det för er? TMax har väl redan kört över 500 mil? ;)
Ligger för mycket snö framför dörren till garaget än, och på tok för kallt (-8) på mornarna än. Men jag mötte årets första båge på väg från jobbet idag.

Skickat från min Z2 Plus via Tapatalk
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu har jag äntligen fått ut den o kört några mil. Fan man glömmer ju varje vinter att man äger världens coolaste hoj..
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Nu har jag äntligen fått ut den o kört några mil. Fan man glömmer ju varje vinter att man äger världens coolaste hoj..
Jag insåg samma sak när vi var nere i garaget häromdagen och jag drog av skynket. Dessutom var den ganska välputsad. ^^ Imorgon blir det (förhoppningsvis) oljebyte och där är jag lite nervös över att skruva på hustruns riskokare som jag inte är bekant med.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag insåg samma sak när vi var nere i garaget häromdagen och jag drog av skynket. Dessutom var den ganska välputsad. ^^ Imorgon blir det (förhoppningsvis) oljebyte och där är jag lite nervös över att skruva på hustruns riskokare som jag inte är bekant med.
Då skulle jag rekommendera att du låter hustrun byta olja på det moderna eländet själv?
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Då skulle jag rekommendera att du låter hustrun byta olja på det moderna eländet själv?
Så blir det kanske. Vi avvaktar dock nu, för den hade rullat lite väl lite sedan förra bytet. På tal om modernt elände: Man måste lyfta på tanken om man vill ha ut tändstiften. :-O
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Pulverlackering i Stockholm?

Någon som vet ett bra ställe i Stockholm där jag kan få en gammal styrkrona pulverlackad? Gärna utan att allt förarbete skall vara gjort av mig.

Det finns några små "hack" i aluminumet. Vad fyller man lämpligtvis de med?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Någon som vet ett bra ställe i Stockholm där jag kan få en gammal styrkrona pulverlackad? Gärna utan att allt förarbete skall vara gjort av mig.

Det finns några små "hack" i aluminumet. Vad fyller man lämpligtvis de med?
Aluminium! Eller zink. Väldigt lätt att löda i en dutt om man bakat kronan lite i ugnen först.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Var köper man det? Vilken temperatur skall man förvärma till? En lödkolv för elektronik räcker till?
Zink finns i offeranoder till båtar bland annat, och näe, du får allt ha en gaslåga :) värmer man alu klumpen till några hundra grader så slipper man stå och slösa gas i evigheter.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Zink finns i offeranoder till båtar bland annat, och näe, du får allt ha en gaslåga :) värmer man alu klumpen till några hundra grader så slipper man stå och slösa gas i evigheter.
.

Man kan också göra nån form av sovsäck i gullfiber till alut om man skall löda med zink så man löser värmledningsproblemet.

Dock bör man veta att alu kollapsar och smälter omelebums utan förvarning så man får ha lite fingertopskänsla
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top