Triumph Thruxton-tråden.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
En fråga till Roffe..Du som har instruktionsboken på 1200:an...Vad rekommenderar dom för motorolja till den? Jag har nämligen 3 liter 15w-50 helsyntet på hyllan hemma. Funkar det?
Den kan Du också skaffa redan nu! http://www.triumphmotorcycles.se/services/manuals?returnUrl=http://www.triumphmotorcycles.se/

:)

Visst sjutton ska det funka om den är av modern typ - boken säger "Del- eller helsyntetisk 10W/40 eller 10W/50 motorcykelolja som uppfyller kraven för API SH (eller högre) och JASO MA, till exempel Castrol Power 1 Racing 4T 10W-40 (helsyntetisk) motorolja, som säljs under namnet Castrol Power RS Racing 4T 10W-40 (helsyntetisk) i vissa länder." Jag vet inte när jag sist hade en mc-olja på hyllan i garaget som inte uppfyllde de specifikationerna...

...Jo har ju hört det där om körställning så e lite fundersam. 180cm verkar ju knappt räcka för å nå fram te styret :-D

Hur sitter clip-onsen....måste man plocka ut hela gaffelbenet för att byta?
180 cm räcker ju utmärkt med originalstyrningen och borde fungera hyfsat med racestyret, men kombinationen av ännu mer framåtlutad sittställning och benen relativt långt ner gör att jag personligen skulle föredra att kombinera den åtgärden med någon form av ställ som flyttar fotpinnarna bakåt/uppåt. Men visst ser det betydligt rejsigare och snyggare ut.

Utan att veta så anar jag att man ställer hojen på depåstöd bak och fram av typen som lyfter under styrkronan. Sedan demonterar Du framhjulet, lossar gaffelbensskruvarna i övre och undre kronan, sänker ned gaffelbenen så att Du kan få in clip-on mellan gaffelbenet och övre kronan och skjuter tillbaka gaffelbenet in i övre styrkronan. Klart.

Kollade in montageinstruktionerna för värmehandtagen, tydligen ska tanken av och lyktinsatsen ut för att få dit dom. Det kanske finns intresse av en How-to när jag väl fått den levererade och krånglat dit dom?
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
klipp!......Har vi bestämt när vi ska köra runt Vättern? ...klipp!
Kanske inte helt bestämt. Jag föreslår att vi gör som tidigare år. Alltså har helg 1 (23-24 juli) som alternativ 1.

Och om vädret är otjänligt helg 1, så har vi helg 2 (30-31 juli) som reservalternativ.

Om ingen har någon bättre idé....
 

~Tobbe~

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Ort
Skåneland
Hoj
Triumph Thruxton 1200 R
Grattis☺ Själv hoppas jag få min i slutet på månaden?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

~Tobbe~

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Ort
Skåneland
Hoj
Triumph Thruxton 1200 R
När beställde du din hoj? Eller fanns den redan hos handlaren?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

~Tobbe~

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Ort
Skåneland
Hoj
Triumph Thruxton 1200 R
Vilken tur du hade☺ I skåne är den beställningsvara?

Japp triumphs egen tailtidy är iofs den enda jag sett än sålänge

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Ja det var ett väldigt impulsköp, fastnade direkt när när jag såg bild på R:en, bytte in min tre veckor gamla Tuono :3freak
Svårt att hitta någon tillbehörslista tycker jag, vill gärna ha tail tidy och avgas. Måste ju även fixa nya kläder för att matcha hojens stil :rolleyes:
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja det var ett väldigt impulsköp, fastnade direkt när när jag såg bild på R:en, bytte in min tre veckor gamla Tuono :3freak
Svårt att hitta någon tillbehörslista tycker jag, vill gärna ha tail tidy och avgas. Måste ju även fixa nya kläder för att matcha hojens stil :rolleyes:
Tufft!

Jag är just och gör åttiomilaservice på min hoj, har den kompletta tillbehörskatalogen på hårddisken hemma. Vete tusan var de lastat undan den på hemsidan, nu hittar jag den i varje fall inte ??

Väntar själv på värmehandtag, väskor, komfortsadel för två, passagerarfotstöd, tankpads och tailtidy plus lite annat smått och gott. Får se när prylarna dyker upp, verkar som att Triumph har fullt upp nu...

Jag kollar om den går att ladda upp, annars langar jag upp en länk för nedladdning senare idag.
 
Last edited:

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Det vore guld, såg att Triumphs brittiska hemsida har tillbehören listade men det är svåröverskådligt. Beställde precis en Bell Bullit i matt kolfiber med bubbelglas, en bra början.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det vore guld, såg att Triumphs brittiska hemsida har tillbehören listade men det är svåröverskådligt. Beställde precis en Bell Bullit i matt kolfiber med bubbelglas, en bra början.
Jacklilley är bra, men denna länk innehåller en jättebra lista med beställningsnummer och svenska priser (kanske därför den inte verkar gå att hitta...) :)
 

~Tobbe~

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Ort
Skåneland
Hoj
Triumph Thruxton 1200 R
Kanon! Tack Roffe:)

Blir till att beställa nylonväskorna inför Gotlandsresan. Förstör väl linjerna på hojen helt, men det får man ta:D
Tycker ändå att priserna är hyfsat resonabla faktiskt:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kanon! Tack Roffe:)

Blir till att beställa nylonväskorna inför Gotlandsresan. Förstör väl linjerna på hojen helt, men det får man ta:D
Tycker ändå att priserna är hyfsat resonabla faktiskt:)
Mjo, jag åker faktiskt till Goatland redan på torsdag till veckan, tror tyvärr inte att mina nylonväskor hinner komma till dess. Men nu är det i alla fall servat, 85 mil första veckan med hojen. Det tycker jag är rätt bra jobbat... :)
 

~Tobbe~

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Ort
Skåneland
Hoj
Triumph Thruxton 1200 R
Väntar med spänning på resereportage sen?

Kanske dumt av mig att byta från en bra touringhoj till en på pappret inte så bra touringhoj innan min gotlandsresa? men men det kanske funkar över förväntan.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Bra utländsk sida att handla triumphdelar från? Gärna där man ser lagerstatus. Är sådan jävulsk levtid på allt i Sverige.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Bra utländsk sida att handla triumphdelar från? Gärna där man ser lagerstatus. Är sådan jävulsk levtid på allt i Sverige.
www.jacklilley.com - brittisk sida så Du slipper en massa problem med importavgifter och tull.

Nämn gärna att Du är medlem på www.triumph675.net, då brukar man få 10% i rabatt. De gånger jag har handlat har de varit snabba, kom däremot ihåg att Thruxton R sålt slut i princip över hela världen så underverk blir nog svåra att uträtta...:krama
 

RobinAug

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Triumph Thruxton
Är det någon här som bytt ut sin lutbox mot filter?
Tittade lite nu på hojen. Det är ju två gummislangar som löper in i boxen. En underifrån tanken (secondary air injection) och en nereifrån vid motorn. Salngen nereifrån (crankcase hose) sätter man ju ett filter på. Vad gör man med över SAI? Tar man bort den helt?
 

OlaW

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2016
Ort
Östersund
Hoj
2017 Triumph Bonneville T120
Är det någon här som bytt ut sin lutbox mot filter?
Tittade lite nu på hojen. Det är ju två gummislangar som löper in i boxen. En underifrån tanken (secondary air injection) och en nereifrån vid motorn. Salngen nereifrån (crankcase hose) sätter man ju ett filter på. Vad gör man med över SAI? Tar man bort den helt?


Jag har gjort det. Och tog bort ai helt.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top