Triumph Street Triple-tråden

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Kanske en dum fråga... GÅR det att ta ut insatsen i arrowpipan?
Det är en Yorks strlk. T30 i övre delen på pipan. Får inte loss sliten dock... ser nästan ut som att skruven är "svetsad" på ena sidan...

Street triple R 2015 med slipon.
Mvh

- - - Updated - - -

Kanske en dum fråga... GÅR det att ta ut insatsen i arrowpipan?
Det är en Yorks strlk. T30 i övre delen på pipan. Får inte loss sliten dock... ser nästan ut som att skruven är "svetsad" på ena sidan...

Street triple R 2015 med slipon.
Mvh
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Det är lugnt, gick in och leta reda på lite tålamod.
Nu ska jag ut och varva ut skruven från systemet.

"The baffle in the Arrow exhaust that you can see as my avatar pic to the left had a small torques head screw in holding the baffle in, this screw had a tiny spot weld on as to be road legal the baffle needs to be fitted.

I used a tiny sharp chisel to crack the spot weld and then got a good fitting torque's bit in a big screwdriver and the screw came out. I then inserted the wooden handle of a hammer into the baffle end and wriggled up and down gently pulling back... slowly the baffle worked its way out.

Please note this is for the Arrow exhaust on Tiger 800 so yours could be different.

By the way when my baffle was out the noise was just tooo loud!"
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Det är lugnt, gick in och leta reda på lite tålamod.
Nu ska jag ut och varva ut skruven från systemet.

"The baffle in the Arrow exhaust that you can see as my avatar pic to the left had a small torques head screw in holding the baffle in, this screw had a tiny spot weld on as to be road legal the baffle needs to be fitted.

I used a tiny sharp chisel to crack the spot weld and then got a good fitting torque's bit in a big screwdriver and the screw came out. I then inserted the wooden handle of a hammer into the baffle end and wriggled up and down gently pulling back... slowly the baffle worked its way out.

Please note this is for the Arrow exhaust on Tiger 800 so yours could be different.

By the way when my baffle was out the noise was just tooo loud!"

Att få ut DB killern ska vara ett 1 minuts jobb och är man bara försiktig så åker varken verktyg eller skurv ner i pipan ;)´
För mig fungerar det alltid att bara komma underifrån på skruven och skruva ut medan jag håller ett finger mellan skruv och utblås :)
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Jahopp... Och så har man gjort klassikern att sakta rulla iväg med skivbromslåset kvar... Tur i oturen var det på fuktig smågatsten så däcket gled undan och cykeln välte, med resultatet trasig vänsterblinkers och något krokig växelpet tillsammans med en liten skråma på motorkåpan (vilket retar mig allra mest!) :död

Blir så otroligt förbannad på mig själv när sådana saker händer men skönt att frambromsen inte tog någon skada med tanke på det hala underlaget... Dock otroligt klantigt gjort! :banana

Resulterar i att det fick bli en uppsättning LED-blinkers istället, så inget ont som inte för något gott med sig!
Passade även på att beställa Heel Guards i kolfiber för jag tyckte synd om mig själv! :yoparty

Tänkte också se över växelpeten, någon som vet om det går att köpa någonstans smidigt?:7peta

// sneJe
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Jahopp... Och så har man gjort klassikern att sakta rulla iväg med skivbromslåset kvar... Tur i oturen var det på fuktig smågatsten så däcket gled undan och cykeln välte, med resultatet trasig vänsterblinkers och något krokig växelpet tillsammans med en liten skråma på motorkåpan (vilket retar mig allra mest!) :död

Blir så otroligt förbannad på mig själv när sådana saker händer men skönt att frambromsen inte tog någon skada med tanke på det hala underlaget... Dock otroligt klantigt gjort! :banana

Resulterar i att det fick bli en uppsättning LED-blinkers istället, så inget ont som inte för något gott med sig!
Passade även på att beställa Heel Guards i kolfiber för jag tyckte synd om mig själv! :yoparty

Tänkte också se över växelpeten, någon som vet om det går att köpa någonstans smidigt?:7peta

// sneJe

hej,
har gjort samma med min förra hoj, så nu skiter jag i att det inte är snygg har alltid senilsnöre på...
På lelles har de spräng skisser där man kan köpa exakta delar http://www.triumphcenteruppsala.se/index.php?action=showParts&id=234770
Häls Sofia
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
hej,
har gjort samma med min förra hoj, så nu skiter jag i att det inte är snygg har alltid senilsnöre på...
På lelles har de spräng skisser där man kan köpa exakta delar http://www.triumphcenteruppsala.se/index.php?action=showParts&id=234770
Häls Sofia

Tack Sofia!

Hade bara hittat en liknande Amerikansk sida tidigare, något billigare kanske men jösses vilka fraktkostnader! Framförallt kanske man åker på tull och moms också så detta var kanonbra ju!

Senilsnöre kanske är att föredra hädanefter det! :)

// sneJe
 

P-Zero

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R -14
Jahopp... Och så har man gjort klassikern att sakta rulla iväg med skivbromslåset kvar... Tur i oturen var det på fuktig smågatsten så däcket gled undan och cykeln välte, med resultatet trasig vänsterblinkers och något krokig växelpet tillsammans med en liten skråma på motorkåpan (vilket retar mig allra mest!) :död

Blir så otroligt förbannad på mig själv när sådana saker händer men skönt att frambromsen inte tog någon skada med tanke på det hala underlaget... Dock otroligt klantigt gjort! :banana

Resulterar i att det fick bli en uppsättning LED-blinkers istället, så inget ont som inte för något gott med sig!
Passade även på att beställa Heel Guards i kolfiber för jag tyckte synd om mig själv! :yoparty

Tänkte också se över växelpeten, någon som vet om det går att köpa någonstans smidigt?:7peta

// sneJe

Jobbigt :(, Vart ifrån beställde du heelguards i cf? Själv lite sugen på ett par i cf nämligen
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Att få ut DB killern ska vara ett 1 minuts jobb och är man bara försiktig så åker varken verktyg eller skurv ner i pipan ;)´
För mig fungerar det alltid att bara komma underifrån på skruven och skruva ut medan jag håller ett finger mellan skruv och utblås :)
Om dbkillern kärvar hjälper det ofta med lite varmkörning
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
hej,
har gjort samma med min förra hoj, så nu skiter jag i att det inte är snygg har alltid senilsnöre på...
På lelles har de spräng skisser där man kan köpa exakta delar http://www.triumphcenteruppsala.se/index.php?action=showParts&id=234770
Häls Sofia

Runt alla våra skivbromslås har vi en gummisnodd som är en bit av innerslang. Fungerar som handbroms när den sätts på bromshandtaget när låset sätts på. När låset tas dän tas gummisnodden dän!

Billigt och gör sitt jobb men är inget senilsnöre! :tummenupp
 

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Runt alla våra skivbromslås har vi en gummisnodd som är en bit av innerslang. Fungerar som handbroms när den sätts på bromshandtaget när låset sätts på. När låset tas dän tas gummisnodden dän!

Billigt och gör sitt jobb men är inget senilsnöre! :tummenupp

Även det en bra idé!

Nu är i alla fall LED-blinkerserna på plats, snabb leverans måste jag säga. Beställde på måndagen och hämtades på onsdagen.
Fick även dit carbon hälskydden som blev mycket bra enligt min mening!

Nu är det bara att bestämma vilket slip-on som skall på tills nästa säsong...
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Tjena!

Kul att det fortfarande är lite liv i tråden. Är det fler än jag som går och väntar på vad Triumph kommer att visa upp på EICMA-mässan i Milano 19-22 nov? :hihi

Nya Street Triple-serien med 800cc-motorer kan bli riktigt intressant om de lyckas behålla smidigt chassi och låg vikt.

http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2015/july/street-triple-800-on-the-way/

Jag har haft en Triple tidigare. Köpte mig en Triple R sena hösten 2009. En hoj som fortfarande ligger varmt om hjärtat bland de 5 jag hunnit avverka hittills. Just nu kör jag en Ducati Monster 1100 EVO, en brutal hoj på sitt sätt, men funderar eventuellt på en Triple till våren. Byta, inte byta, byta, inte byta :D

Ducati_Monster_1100_EVO_2012.jpg

Gamla Triple R:en
Street_Triple_R.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top