Triumph Street Triple-tråden

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Nån som har haft detta problem?
Skulle smörja kedjan och upptäckte då detta ljud.
Street Triple -13 med 150 mil på mätaren.
Har endast gått på asfalt och inte ens körd i regn.
Vrid upp volymen lite så att ni hör.

Låter ju sjukt märkligt! Jag hade mailat det där klippet till firman där jag köpt hojen eller kört förbi och visat upp.
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Låter som om du har fått en koltrast i en av länkarna, tydligen ett vanligt problem på -13.
 

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Nån som har haft detta problem?
Skulle smörja kedjan och upptäckte då detta ljud.
Street Triple -13 med 150 mil på mätaren.
Har endast gått på asfalt och inte ens körd i regn.
Vrid upp volymen lite så att ni hör.
[/url]

Ljudet verkar komma en gång per hjulvarv, när den vita fläcken på fälgen är ungefär kl 11. Bör vara något som tar i något, kanske bromsskivan?
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Ljudet verkar komma en gång per hjulvarv, när den vita fläcken på fälgen är ungefär kl 11. Bör vara något som tar i något, kanske bromsskivan?
Nej det är inte bromsskivan.
Den är jämn och fin, inte en avvikelse på hela skivan.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Anar man lite bitterhet från din sida? ;) Har du fått höra från verkstaden vad det är för fel på din hoj än?
Jag är så jävla arg för att vara utan hojen när det är 26 plusgrader ute:rolleyes:
Tur att jag har tillgång till flera hojar dock!
Jag lämnade in den igår och väntar med spänning på ett samtal från verkstaden.
Jag såg att du hade beställt en Street Triple av årsmodell -13? Dom fyra bultarna som håller i instrumentering/framlykta skall bytas ut pga att dom kan gå av, se till så att du får dom utbytta innan leverans. Annars som jag skrev tidigare så är det den absolut roligaste motorcykeln jag någonsin har kört:yoparty
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag är så jävla arg för att vara utan hojen när det är 26 plusgrader ute:rolleyes:
Tur att jag har tillgång till flera hojar dock!
Jag lämnade in den igår och väntar med spänning på ett samtal från verkstaden.
Jag såg att du hade beställt en Street Triple av årsmodell -13? Dom fyra bultarna som håller i instrumentering/framlykta skall bytas ut pga att dom kan gå av, se till så att du får dom utbytta innan leverans. Annars som jag skrev tidigare så är det den absolut roligaste motorcykeln jag någonsin har kört:yoparty

Japp en street triple r -13 har jag beställt. Ska kolla bultarna innan jag hämtar, tack för tipset.

Mhm suger att vara utan knarr nu kan jag tänka mig, blir väl regn lagom till jag kan hämta min nya...
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Japp en street triple r -13 har jag beställt. Ska kolla bultarna innan jag hämtar, tack för tipset.

Mhm suger att vara utan knarr nu kan jag tänka mig, blir väl regn lagom till jag kan hämta min nya...
När ska du få din?
Ska du köra med originalsystem eller byta?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
När ska du få din?
Ska du köra med originalsystem eller byta?

Förhoppningsvis innan helgen.

Som det ser ut nu så blir det originalsystem, det lät rätt gött ur det, förvånansvärt bra för att vara original!
Är trött på bullrigt avgas efter ett år med GPR titanburkar "for racing only". Låter såklart grymt när man hör det första 10 gångerna, men tröttsamt i längden.
Dessutom är det ju himla kinkigt på Knutstorp nuförtiden och jag vill gärna kunna köra där.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Det blir att hämta hojen på lördag! Woohoo! Verkar som att jag får vänta på några av grejerna jag beställt till, allt har inte kommit från England än. Men det överlever jag, nu vill jag ju ut och braaaappppa. :rock

Stompgrips och bobbiner har redan kommit med posten, ny skinnpyjamas kommer på måndag från das Vaterland.

Bara lite exalterad nu. :smasha
 

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Jag är så jävla arg för att vara utan hojen när det är 26 plusgrader ute:rolleyes:
Tur att jag har tillgång till flera hojar dock!
Jag lämnade in den igår och väntar med spänning på ett samtal från verkstaden.
Jag såg att du hade beställt en Street Triple av årsmodell -13? Dom fyra bultarna som håller i instrumentering/framlykta skall bytas ut pga att dom kan gå av, se till så att du får dom utbytta innan leverans. Annars som jag skrev tidigare så är det den absolut roligaste motorcykeln jag någonsin har kört:yoparty

Min instrumentering sitter och skramlar men verkstan påstår (via mejl) att det inte har att göra med bultarna som skall bytas. :confused:
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Min instrumentering sitter och skramlar men verkstan påstår (via mejl) att det inte har att göra med bultarna som skall bytas. :confused:
Du borde ha fått ett brev från Triumph angående återkallelsen för just bultarna som håller i framlyktan.
Om det är så att den fortfarande skramlar efter det att dom har bytt bultarna så tycker jag att du ska åka till firman direkt och be dom att titta på det.
Det du behöver är en 8:ans ringnyckel för att se om bultarna har blivit lösa. Det är väldigt enkelt att känna efter själv. Men hursomhelst så ska bultarna bytas omgående på garantin.
 

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Du borde ha fått ett brev från Triumph angående återkallelsen för just bultarna som håller i framlyktan.
Om det är så att den fortfarande skramlar efter det att dom har bytt bultarna så tycker jag att du ska åka till firman direkt och be dom att titta på det.
Det du behöver är en 8:ans ringnyckel för att se om bultarna har blivit lösa. Det är väldigt enkelt att känna efter själv. Men hursomhelst så ska bultarna bytas omgående på garantin.
Brevet säger - replacement of the Cable guide bolts. Har ingen aning om var de sitter, har dessutom rätt så långt till verkstan så det tar nåra timmar att fixa saken.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Brevet säger - replacement of the Cable guide bolts. Har ingen aning om var de sitter, har dessutom rätt så långt till verkstan så det tar nåra timmar att fixa saken.
Det är dom 4 bultarna som sitter under framlyktan, Dom är svarta och har mutterstorlek 8. Skulle ha tagit ett kort och lagt upp här om motorcykelfan inte var på verkstaden!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Det är dom 4 bultarna som sitter under framlyktan, Dom är svarta och har mutterstorlek 8. Skulle ha tagit ett kort och lagt upp här om motorcykelfan inte var på verkstaden!

Har du fått besked om verkstaden har fångat koltrasten i din hoj än?
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Har du fått besked om verkstaden har fångat koltrasten i din hoj än?
Tjena,
Nej det har jag inte fått.
Jag läste om att det var ett vanligt fel på -13 års modeller???
Det var någon som hade skrivit det här på SH.
Jag trodde att koltrast var en fågel:rodnar
Vad betyder det i motorcykelsammanhang?:rodnar
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Tjena,
Nej det har jag inte fått.
Jag läste om att det var ett vanligt fel på -13 års modeller???
Det var någon som hade skrivit det här på SH.
Jag trodde att koltrast var en fågel:rodnar
Vad betyder det i motorcykelsammanhang?:rodnar

Det är en fågel även i mc-sammanhang, någon var lustig och jag fortsatte på den inslagna vägen. :D

Nu ska jag köra och hämta min trepip! :banana
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top