Sidan 284 av 285 FörstaFörsta ... 184234259278279280281282283284285 SistaSista
Resultat 5 661 till 5 680 av 5688
    Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    I vårt fall var det ett dåligt batteri så det var inte Oxfords fel.

Men det har hänt en gång när den stått en längre tid att den inte ville starta. Några timmar på laddning så startade den utan problem och det har inte hänt igen.
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av SOKN Visa inlägg
    Härligt att se någon trotsa vädret.
    Min OCD hjärna har lite problem att bearbeta fotot på din skitiga hoj.

Kul att du har positiva erfarenheter av nya gummit. Har hört gott om dem.

Har inte haft förmånen att testa uppvärmda handtag tidigare. Gör dom stor skillnad? Värt att investera i?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	ren.jpg
Visningar:	83
Storlek:	206,4 KB
Id:	451328

Känns OCD:n bättre nu?

Inget concours-jobb, men det duger tills nästa gång den blir skitig.
    Föredettahojar: AR 125 -85 | ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

Om julmust ska heta vintermust, så ska fan vinterhjul heta vintervinter!!

Medlem SOKNs avatar
    Reg.datum
    aug 2019
    Hoj
    Street Triple R -18
    Citat Ursprungligen postat av doolar Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	ren.jpg
Visningar:	83
Storlek:	206,4 KB
Id:	451328

Känns OCD:n bättre nu?

Inget concours-jobb, men det duger tills nästa gång den blir skitig.
    Tack doolar! Äntligen har jag fått sinnesro.
    Blev ju grymt snyggt!
    Förresten, har du monterat Evotechs blanking plates när du tog bort fotpinnarna bak?
    Senast redigerat av SOKN den 2019-11-08 klockan 19:10.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av SOKN Visa inlägg
    Tack doolar! Äntligen har jag fått sinnesro.
    Blev ju grymt snyggt!
    Förresten, har du monterat Evotechs blanking plates när du tog bort fotpinnarna bak?
    Glad att kunna stå till tjänst!

Japps jag har Evotechs täckplattor, tyckte det var lika bra att täcka till där då det stänker rakt in i hojen annars när det är blött. De tätar nog bättre än fotpinnarna faktist och det sitter ju en drös elektronik runt omkring där.

Håll i hatten! morecores avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Hoj
    RSV Factory -04 och Z750 -04
    Blogginlägg
    45
    Tjena gott folk!
    Efter åratal med Aprilia Rsv1000r och en kawasaki Z750 i garaget så sneglar jag på att byta ut min gat-räcer (Aprilian) mot en 675 årsm 13-15 beroende på budget. Har man levt med brembo-bromsar, öhlinsfjädring och ett välsvarvat italienskt chassi så kanske man är lite kräsen, men jag är sugen på lite bus-touring och sneglar på 675an. Aldrig provkört, bara testsuttit den. Följer tråden slaviskt från och med nu, för att lära mig mer om den.
    Mvh Jonas
    Kör hoj å va gla', pöjk!

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av morecore Visa inlägg
    Tjena gott folk!
    Efter åratal med Aprilia Rsv1000r och en kawasaki Z750 i garaget så sneglar jag på att byta ut min gat-räcer (Aprilian) mot en 675 årsm 13-15 beroende på budget. Har man levt med brembo-bromsar, öhlinsfjädring och ett välsvarvat italienskt chassi så kanske man är lite kräsen, men jag är sugen på lite bus-touring och sneglar på 675an. Aldrig provkört, bara testsuttit den. Följer tråden slaviskt från och med nu, för att lära mig mer om den.
    Mvh Jonas
    Tjenare och välkommen i tråden!

Sikta på en R eller Rx om du ska ha en 675, så får du bättre fjädringskomponenter med fulla justeringsmöjligheter. Den vanliga 675:an har endast förspänning i steg bak, inga andra justeringsmöjligheter. Kan nog vara vettigt med tanke på att du kommer från en apa med grymma komponenter.

Jag hade en -13 R tidigare, det var en jävligt najs maskin, jag kom inte riktigt överens med sadeln, det var det enda. Men det är ett ovanligt klagomål, så jag räknar kallt med att det är min kropp det är fel på.

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Sådärja. Nu kan man börja hänga här igen. sist hade jag en 2012 675r. (Som av en händelse ligger på Blocket nu)

701 fick stryka på foten för en 765rs. Står på vinterförvaring hos handlare som ska få ge den lite plusmeny innan jag hämtar ut den.

Längtar som fasen till våren nu. Ska bli kul att testa quickshift på gelleråsen.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av SwePace Visa inlägg
    Sådärja. Nu kan man börja hänga här igen. sist hade jag en 2012 675r. (Som av en händelse ligger på Blocket nu)

701 fick stryka på foten för en 765rs. Står på vinterförvaring hos handlare som ska få ge den lite plusmeny innan jag hämtar ut den.

Längtar som fasen till våren nu. Ska bli kul att testa quickshift på gelleråsen.
    Blev det den nya 2020 eller den "gamla"? Grattis oavsett, det är en grym hoj, både på bana och landsväg!

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Blev det den nya 2020 eller den "gamla"? Grattis oavsett, det är en grym hoj, både på bana och landsväg!
    Den gamla, budgeten tillät inte nya. Men höga förväntningar har jag.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Den gamla, budgeten tillät inte nya. Men höga förväntningar har jag.
    Hoppas den lever upp till förväntningarna, men vem fan blir besviken på en Street Triple liksom?!?

Jag är otroligt nöjd åtminstone. Tyckte det var ett rejält lyft på många plan från min -13 R. Fjädring, bromsar och sadeln/sittställning är det jag är mest impad av. Den gamla var ju knappast inkompetent, men RS:en är ett stort steg framåt för Streeten.

Jag gjorde liknande som du, köpte min på hösten och fick sen vänta och vänta och sen vänta lite till pga jobb. Men det var det värt!! Jag såg tom de franska Youtube-klippen på hojen efter att alla engelska, tyska och spanska var slut.

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Ska bli kul att ha en hoj jag kan ha co-pilot på igen. Hör till minoriteten som gillar att ha nån med mig några timmar på väg eller några pass på bana. 701an funkade visserligen korta stunder men inte över tid. Polarens fru gillade att wheela.

Det som jag vet att jag måste fixa omgående när hojen är hemma är fästen till mina kriegaväskor. Men de finns modellanpassade och är inte dyra alls.

Slipon och tailtidy är nice to have men inte need to have. Just tailtidy borde vara en smal sak att yxa till själv i verkstaden där jag har en massa plåt i olika tjocklek och möjlighet att bocka.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Ska bli kul att ha en hoj jag kan ha co-pilot på igen. Hör till minoriteten som gillar att ha nån med mig några timmar på väg eller några pass på bana. 701an funkade visserligen korta stunder men inte över tid. Polarens fru gillade att wheela.

Det som jag vet att jag måste fixa omgående när hojen är hemma är fästen till mina kriegaväskor. Men de finns modellanpassade och är inte dyra alls.

Slipon och tailtidy är nice to have men inte need to have. Just tailtidy borde vara en smal sak att yxa till själv i verkstaden där jag har en massa plåt i olika tjocklek och möjlighet att bocka.
    Jag har donat en del med Kriegaväskor på min hoj, se lite längre bak i tråden. I korthet - jag tyckte fästena under cutsen var för dåliga och tillät väskorna glida in i ryggen på mig hur jag än spände eller packade. Blev Hepco & Becker Sportrack som ersätter cutsen. Det blev svinbra att fästa väskorna i, men kostade runt 1600 kr.

För mig var det egentligen bara två måsten till min RS, handtagsvärme och 12v-uttag. Men jag köpte annat godis också då det rymdes i budgeten och var trevliga nice to haves!

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Jag har donat en del med Kriegaväskor på min hoj, se lite längre bak i tråden. I korthet - jag tyckte fästena under cutsen var för dåliga och tillät väskorna glida in i ryggen på mig hur jag än spände eller packade. Blev Hepco & Becker Sportrack som ersätter cutsen. Det blev svinbra att fästa väskorna i, men kostade runt 1600 kr.

För mig var det egentligen bara två måsten till min RS, handtagsvärme och 12v-uttag. Men jag köpte annat godis också då det rymdes i budgeten och var trevliga nice to haves!
    Läste att du funderade på Givi som tankväska. Jag har kört med givis lilla väska (tror att den var på typ 4 liter) som sitter fast med en ring som skruvas kring tanklocket. Den funkar klockrent och är väl värt pengen!

"JesperN" Getens avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    Triumph
    Läste att du funderade på Givi som tankväska. Jag har kört med givis lilla väska (tror att den var på typ 4 liter) som sitter fast med en ring som skruvas kring tanklocket. Den funkar klockrent och är väl värt pengen!
    Har en sån där ring över om någon behöver. Följde med när jag köpte hojen, men har inga planer på att köpa väska.

Medlem The Wolffs avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    2016 Triumph Thruxton R
    Så var man tillbaka i Striple-träsket Klicka på bilden för en större version

Namn:	Cropped nya.jpg
Visningar:	109
Storlek:	956,9 KB
Id:	451690

Nu kan säsongen börja :-)

Reg.datum
    jun 2008
    Hoj

Citerar dig igen.

I mitt fall blir det sannolikt en US-5 eller en US-10 bakom mig. Har totalt 50L blandade Kriega US, men gör inga längre turer. Behöver bara ha med mig mobil, nycklar och annat småplock i de flesta fall. Ryggsäck undviker jag i det längsta.

Vad är din uppfattning, är de små väskorna tillräckligt små för att inte vara i vägen bakom mig?
    __________________________________________________ _________________________

Det gör inte mindre ont att råka ut för en olycka bara för att motparten är vållande.

Medlem IQs avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    Street Triple
    Citat Ursprungligen postat av morecore Visa inlägg
    Tjena gott folk!
    Mvh Jonas
    Har med åkt RSV förut. Inte med Öhlins, men med "Fredde Watzifierad" fjädring i alla fall. Tycker du ska satsa på minst en R. Den vanliga har dålig framfjädring mot de bättre. Du kommer märka hur grymt lättkörd och förvånandsvärt pigg 675an är. Streettriplen är mer livlig i chassiet än RSV som enligt mig är klippstabil. Mitt tips om det ska vara prisvärt är en sen 675R eller RX. Om du bara giller körställningen så tror jag det blir kanon.
    Bättre att bli frånåkt på slö hoj, än frånåkt av slö hoj

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citerar dig igen.

I mitt fall blir det sannolikt en US-5 eller en US-10 bakom mig. Har totalt 50L blandade Kriega US, men gör inga längre turer. Behöver bara ha med mig mobil, nycklar och annat småplock i de flesta fall. Ryggsäck undviker jag i det längsta.

Vad är din uppfattning, är de små väskorna tillräckligt små för att inte vara i vägen bakom mig?
    Det blir inga problem är min uppfattning.

Jag fick bekymmer med en US-20 och en US-10 stackade på varandra, det blev topptungt och började glida. Sadeln ger ju med sig också och då flyttar sig allt efter några mil. Därav min lösning med Sportrack som har bättre fästpunkter, är i metall och dessutom har en större yta. Bra för större packning mao.

Men bara en US-10 har jag kört utan Sportrack många gånger, den sitter fint med de medföljande banden fästa under sadeln. Sätt den på tvären om du verkligen vill undvika att väskan ska störa i ryggen.

Medlem Z750_2010s avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Triumph Speed Triple RS 2019
    Citat Ursprungligen postat av The Wolff Visa inlägg
    Så var man tillbaka i Striple-träsket Klicka på bilden för en större version

Namn:	Cropped nya.jpg
Visningar:	109
Storlek:	956,9 KB
Id:	451690

Nu kan säsongen börja :-)
    Grattis!
    Är det med nya lampan?

Medlem The Wolffs avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    2016 Triumph Thruxton R
    Citat Ursprungligen postat av Z750_2010 Visa inlägg
    Grattis!
    Är det med nya lampan?
    Tack, längtar till våren nu :-)

Ja, det är 2020-modellen så nya lampan och lite annat smått och gott. Hade tänkt ta den gråa först men när jag såg dem live tyckte jag att den mattsvarta var mycket läckrare.

Sidan 284 av 285 FörstaFörsta ... 184234259278279280281282283284285 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Kul läsning. Fan va han fulcampade. Jag sov bara på campingar plus några få hotellnätter. Man blir sugen på att åka. Någon gång runt -82 köpte en [...]

Björn F
Vill du annonsera ovan? Klicka här