Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Vad är det för fel på busschaufförer inom SL?

Det största felet är ju att dom har en tidtabell att följa, att AC:n oftast inte funkar i skitbussarna och att alla passagerare är stressade och otrevliga.

Vill du ha hjärtinfarkt, bli busschaffis, jag lider faktiskt med dom.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det största felet är ju att dom har en tidtabell att följa, att AC:n oftast inte funkar i skitbussarna och att alla passagerare är stressade och otrevliga.

Vill du ha hjärtinfarkt, bli busschaffis, jag lider faktiskt med dom.


Tidtabeller eller inte, att bete sig som en gris på vägen mot andra som också har ett tight schema att följa är ju pinsamt.

Hade han inte jävlats hade han fått passera som alla andra man har bakom sig får göra vid närmsta hållplats eller liknande. Även jag tappar tid som fan när jag stannar och släpper förbi trafiken, men det gör man ändå för det är sunt förnuft och visad hänsyn. :tummenupp

Edit: ÄH egentligen är det en skitsak som man skrattade bort på en femma, men det var väl det enda man blev irriterad över idag! :D

Bortsett från det konstanta regnandet och åskandet under dagen
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Aha, ja det där är lite lång väntan tycker jag. Här kan du läsa på om vårdgarantin som landstingen i Sverige måste hålla.

Nå det är ju i Sverige och jag är finne, men grejen är att ju den att det ändå går relativt fort att få en tid, till någon, men sen ska det ges en remiss till någon som ger en remiss till någon som ger remiss till någon som ger remiss till röntgen, som inte ger något svar utan hänvisar till en läkare som efter en vecka ringer upp och säger att han ska ge remiss åt någon som ger remiss åt någon som förhoppningsvis åtminstone ska diskutera en eventuell åtgärd kanske (???). När man ringer och vill ha hjälp vill man ju för fasen komma till någon som GÖR NÅGOT fysiskt direkt. De andra instanserna är det ju ett helvetes slöseri av tid att stå i kö till. :huvet
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Är det fler här inne som känner av pollen nu? är helt täppt i näsan samtidigt som man snyter sig konstant och kör allergitablett.. :gnissla
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Är det fler här inne som känner av pollen nu? är helt täppt i näsan samtidigt som man snyter sig konstant och kör allergitablett.. :gnissla

Jag känner av den men inte något besvärande, värsta är över för min del. Det ska tydligen vara mycket i år.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Är det fler här inne som känner av pollen nu? är helt täppt i näsan samtidigt som man snyter sig konstant och kör allergitablett.. :gnissla

Ja, veckorna runt midsommar brukar vara värst för mig och i år är det riktigt illa: svider i ögon, kliar i näsan, nysattacker och snoret rinner trots tabletter och nässpray.
Det värsta är att inte kunna andas genom näsan när jag sover. Sover kasst och vaknar med uttorkad munhåla.:gnissla
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Nu är de gräspollen , innan var det björk som härjade - iaf björk var en rekordsäsong.

Vet inte hur det är med gräspollen men är inte lika känslig där.

Dom receptfria skall ätas i 2 dubbel dos och skall påbörjas 1 månad innan pollensäsongen börjar för max effekt - det innebär mitten på mars senast för södra Sverige.

Detta år var det dock så mycket björkpollen så effekten var begränsad.

Finns tydligen kortisnsprutor man kan ta men det skall göras till nästa säsong.

Kolla med eran lokala fältskärarcentral aka vårdcentral
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Idag är jag förbannad för att jag bor i Göteborg, en stad full av hjärndöda idioter och annat pack.

Jag hatar den här staden. Jag hatar alla människor här. Jag hatar alla jävla idiotiska byggen man utför pga västlänken som gör att jag inte kan köra bilen någonstans utan att köa ihjäl mig. Jag hatar alla stroppiga övre medelklasskärringar i sina nyleasade bilar som tror dom e så jävla coola och står över lagen. Jag hatar alla förbannade cyklister som tycker att dom äger vägen och därtill alla övergångsställen. Dom är garanterat miljöpartister allihop, det ser jag på deras blick när dom försöker stirra ihjäl mig genom vindrutan vid korsningarna. Jag hatar alla jävla hottentottar som kör som svin på enkelriktade gator och cykel- och gångvägar. Kaxig och tyken attityd och ska knulla allas morsor så fort någon säger till dom. Jag hatar Göteborgs Stad för alla helt sanslösa regler och bestämmelser om allt och alla. Hur man i största möjliga mån försöker bygga bort alla möjligheter till att äga och bruka ett motorfordon - fossilt eller elektriskt. Jag hatar alla lata medelåldersfetton och småglin på sina elektriska tattarsparksyklar som ligger slängda överallt på både trottoarer, gator och i parker. Har även sett dom på botten av vallgraven. Hatar hur dom kör på trottoarer och sicksackar mellan fotgängare och hur dom kör på vägarna och vinglar till för minsta lilla. Förra veckan dundrade en av dessa idioter rätt in i bakskärmen på min 435i och orsakade en stor jävla buckla precis vid c-stolpen. Min bil var tillomed parkerad vid tillfället, men ändå lyckades den här miljömedvetne sparkcyklisten skickligt navigera rakt in i bilen.

Dra åt helvete vad förbannad jag är just nu. Innan jag e 40 (9 år), så ska jag inte längre vara beroende av ett jobb så jag kan flytta dit jag vill för att slippa alla hjärndöda människor som bor här.

Tvi.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Idag är jag förbannad för att jag bor i Göteborg, en stad full av hjärndöda idioter och annat pack.

Jag hatar den här staden. Jag hatar alla människor här. Jag hatar alla jävla idiotiska byggen man utför pga västlänken som gör att jag inte kan köra bilen någonstans utan att köa ihjäl mig. Jag hatar alla stroppiga övre medelklasskärringar i sina nyleasade bilar som tror dom e så jävla coola och står över lagen. Jag hatar alla förbannade cyklister som tycker att dom äger vägen och därtill alla övergångsställen. Dom är garanterat miljöpartister allihop, det ser jag på deras blick när dom försöker stirra ihjäl mig genom vindrutan vid korsningarna. Jag hatar alla jävla hottentottar som kör som svin på enkelriktade gator och cykel- och gångvägar. Kaxig och tyken attityd och ska knulla allas morsor så fort någon säger till dom. Jag hatar Göteborgs Stad för alla helt sanslösa regler och bestämmelser om allt och alla. Hur man i största möjliga mån försöker bygga bort alla möjligheter till att äga och bruka ett motorfordon - fossilt eller elektriskt. Jag hatar alla lata medelåldersfetton och småglin på sina elektriska tattarsparksyklar som ligger slängda överallt på både trottoarer, gator och i parker. Har även sett dom på botten av vallgraven. Hatar hur dom kör på trottoarer och sicksackar mellan fotgängare och hur dom kör på vägarna och vinglar till för minsta lilla. Förra veckan dundrade en av dessa idioter rätt in i bakskärmen på min 435i och orsakade en stor jävla buckla precis vid c-stolpen. Min bil var tillomed parkerad vid tillfället, men ändå lyckades den här miljömedvetne sparkcyklisten skickligt navigera rakt in i bilen.

Dra åt helvete vad förbannad jag är just nu. Innan jag e 40 (9 år), så ska jag inte längre vara beroende av ett jobb så jag kan flytta dit jag vill för att slippa alla hjärndöda människor som bor här.

Tvi.
Du slog huvet på spiken! Precis därför jag flyttade ur avgrundshålet göteborg. Livet är lite skönare på landet.
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Jobbar i Göteborg så förstår precis vad du menar. Skulle aldrig klara av att bo här.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Folk på blocket...

"Hej! Jag funderar på att köpa en sån som du säljer, fast inte din. Är det svårt att få tag i delar??"

Fråga han du ska handla av kanske? :huvet Jag lägger väl för fan inte upp annonser för att agera gratisrådgivare åt folk som ska handla hos någon annan :mad:

Men det sa jag såklart inte utan snäll och artig som jag är så tipsade jag snubben om några bra hemsidor...

Edit: Snubben ger sig inte. Nästa mail:
"Finns det cylinder och kolv??"

Jag gav dig precis ett antal hemsidor som säljer delar till den här farkosten, och du orkar inte ens gå in och söka på det du ska ha? Ärligt talat, vad är det för fel på folk?

Här, ska googla åt dig:
http://bfy.tw/6h3
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Sålde en bil på Blocket.
Mail: Hej, finns den kvar?
Ja, i två dagar till, sen bytes den in hos en handlare.
Ok, jag är jättesugen, hör av mig i morgon.

Tre dar senare.
Hej, jag åkte till Tyskland en sväng men är hemma nu, finns den kvar.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Sålde en bil på Blocket.
Mail: Hej, finns den kvar?
Ja, i två dagar till, sen bytes den in hos en handlare.
Ok, jag är jättesugen, hör av mig i morgon.

Tre dar senare.
Hej, jag åkte till Tyskland en sväng men är hemma nu, finns den kvar.

Är den inte såld tar jag den, om du kan vänta nåra dar, surdegen ska jäsa till sig

:glömdet
 

Dalton Sleeper

Glidare
Gick med
14 Apr 2018
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-S750Z -18
Va ute och rastade metallhästen ikväll, ett varv eller två runt stan i halvmörkret, perfekt temperatur och näst intill noll trafik (förutom ett par andra hästar). Men så de där jädrans trafikljusen, de verkar inte känna av hästen och man får stanna vid princip varje ljus, om man nu inte råkar ligga i skuffen eller på huven på en bil, för då jädrans skiftar de fort.

Antar det sitter någon slags sensor, eller platta i vägen som känner av vikt eller metall?! Brukar fungera bra med bilfan också, men det är ju inte lika kul.

Hur gör ni, skiter ni i stadsturer? Eller hur går den där igen; stannar man inte för rött så ska man inte stanna för blått. :va
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top