Kalmar-tråden

dnkn

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900, 750R
Nu börjas det! . Var ute en sväng igår och njöt lite i 2 timmar ca. Det var andra gången för i år. Helt jävla underbart.

Finns rätt mycket fina vägar tycker jag runt kalmar. Ner mot söderåkra och köra ner till dalskärs hamnkrog brukar vara trevligt, finns fina småvägar ner dit. Dock vet jag inte hur det ser ut på de mindre vägarna med grus och liknande. Har ju inte varit så mycket snö, så det är väldigt lite grusat i år tycker jag, så det kanske är lugnt.

Kör försiktigt! :banana :banana
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Jag va ute i några timmar idag och puttrade lite:)
Premiären faktiskt för mig i år:rock
 

dnkn

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900, 750R
Härligt! ;>

Ska ju bli fint hela veckan. På torsdag ska det bli 11 grader , då blir det säkert ett par mil till :tummenupp
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
En annan får hoppas att vädret blir fint till nästa helg igen:)
Ingen möjlighet att puttra på vardagarna:(
 

dnkn

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900, 750R
Det får vi hoppas. Då har jag dock lovat frugan att åka till Ullared....... Det blir...spännande, på sitt vis. :död
Önska mig lycka till. jag kanske t.o.m tycker om det. :banana
 

dnkn

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900, 750R
Ja visst har det varit det! ;> . Sett ett par som har bränt förbi utanför på erik dahlbergs väg i orange färgsättning! :D .
 

dnkn

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900, 750R
Tyckte mig se den gula faran ute idag ;> . Mötte er vid husvagn och fritid ihop med 2 KTM:er . En av dom såg jag bara bottenpluggen på :D ...
 

dnkn

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900, 750R
Det stämmer nog rätt bra ;> .. Dock var det inte jag som körde den idag, jag höll mig till hondan :D ... Var du ute och körde idag med ?
 

dnkn

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900, 750R
Absolut jag skickar över mitt nummer via pm så kan du ju bara skicka iväg ett mess ;> .. Skulle ju bli lite småkyligt nu i någon vecka. Men borde spricka upp snart och lite värme som trycker på ...
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Tänkte dra ner till oves motor nästa lördag (om vädret tillåter).
Vi är två än så länge.
Någon som är sugen så tycker jag ni kan hänga på... :banana
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Låter trevligt. När tänker ni köra? Hörde att det snöat natten till torsdag i Karlskrona. Klart sugen om vädret blir ok.
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Tror vi drar 10 kanske 11 något sånt.. 2 från emmaboda så skulle vi möta upp 2 i urshult. men är du sugen så kan vi vänta in dig i emmaboda så drar vi ner och möter upp de andra..

Men som sagt snö, isande regn eller drivis så skiter vi nog att. men det verkar bli ok som det ser ut nu. Får kolla av situationen imorgon.
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Vädret ser riktigt bra ut men kallt (-2) Tyvärr har jag fått förhinder. En annan gång kanske. Kör lugnt :tummenupp
 
Last edited:

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Fyyy faaan de va kallt idag frammåt 15 tiden:näsblod
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Försökte köra små vägar för att dels det är lite spännande och för att hålla fartvinden på en lägre nivå..
men det kändes som om att "nu dör jag snart".
Så kan tänka mig att e22:an är som att få nålar instuckna under naglarna:)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top