Mektips - Frågor & Svar - KTM

PAJSEN

pajsen
Gick med
17 May 2006
Ort
i ett hus
Hoj
R1 -07.crf450-09
jag brukar köpa olja på 1L flaskor. man häller lite i filter o filkterhus. sen resten rätt ner i mororn. på med locket o starta. kolla i nivåfönstret så ser du att den pumpar ut lite bubblor.. när det sen slutar komma bubblor(efter ca 5-10 sek) stänger du motorn... sen e det bara o fylla upp till rätt nivå. själv brukar jag låta hojen stå o svalna helt tills nästa gång jag ska köra o då fylla på med olja. lycka till :tummenupp[/QUOTE]



RÄTTNING:BRUKADE!!!!!
eller det va en felstavning?????

MUUAAHHAAA MUAAAHAHAAAAHAAAA
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
michelines supermoto slicks tar i kedjan rätt mycket på en 525 med 5" fälg
Metzeler går däremot bra. vet inte om deras är 160 eller 165.. men det får fritt :tummenupp

Det lutar att det får bli Metzeler då. Jag har rätt dålig koll på Metzeler (även fast jag säljer dom:näsblod ) Exakt vilken variant menar du?

Ett tips!

Ska ni brassa helvet i skogen så fäst växelpetaren med Lock-tåjjt!

Annars kan det bli knas, som det blev för mig :näsblod

locktite.jpg
 
Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe




RÄTTNING:BRUKADE!!!!!
eller det va en felstavning?????

MUUAAHHAAA MUAAAHAHAAAAHAAAA


:huvet :huvet
ja brukade.. men det fins chans att jag gör det till våren igen:yoparty :yoparty

Det lutar att det får bli Metzeler då. Jag har rätt dålig koll på Metzeler (även fast jag säljer dom:näsblod ) Exakt vilken variant menar du?

Ett tips!

Ska ni brassa helvet i skogen så fäst växelpetaren med Lock-tåjjt!

Annars kan det bli knas, som det blev för mig :näsblod

locktite.jpg
jag hade sportec m-1 på min gammla 640.. helt okey däck. "bra" grepp även när det e kallt o blött.

ett tips: meka loss kicken o smeta samma klet där. eller den blå. ny kick går på 800kr :eek:
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det lutar att det får bli Metzeler då. Jag har rätt dålig koll på Metzeler (även fast jag säljer dom:näsblod ) Exakt vilken variant menar du?

Ett tips!

Ska ni brassa helvet i skogen så fäst växelpetaren med Lock-tåjjt!

Annars kan det bli knas, som det blev för mig :näsblod

Den där kedjan behöver smörjas!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Den där kedjan behöver smörjas!

Njae.... men tvätta bort all sand :näsblod

Fråga:
När man ska ta bort originalfläppen med bakblinkers osv. Hur fan gör man med blinkers-el'en då? Man lossar väl inte själva blinkersarna vilket jag har gjort nu *suck* och stuvar undan el-sladden till blinkersarna nånstans. Det känns som att man ska koppla bort hela den sladden från nån kontakt under sadeln.

Jag ska sätta på Endurofläppen och det bakljuset ist.

Edit: Femöringen trillade ner med lite hjälp från Matti. Thnx bro!

Edit #2: Hur f*n får man bort själva glödlampshållaren ur originalsystemet? :huvet
 
Last edited:

Hi-ho

Guest
Njae.... men tvätta bort all sand :näsblod

Fråga:
När man ska ta bort originalfläppen med bakblinkers osv. Hur fan gör man med blinkers-el'en då? Man lossar väl inte själva blinkersarna vilket jag har gjort nu *suck* och stuvar undan el-sladden till blinkersarna nånstans. Det känns som att man ska koppla bort hela den sladden från nån kontakt under sadeln.

Jag ska sätta på Endurofläppen och det bakljuset ist.

Edit: Femöringen trillade ner med lite hjälp från Matti. Thnx bro!

Edit #2: Hur f*n får man bort själva glödlampshållaren ur originalsystemet? :huvet

Ang blinkersen, så kopplar du loss kabeln som sittet vid/under tanken.
Jag tog först bort blinkersen, kopplade ur den vita kopplingen.

Sen glödlampshålleren får du försiktigt lirka ut. Lys med stark lampa, så ser du hur den skall komma ut, lite pill, men det går.
Sen klämmer du dit den med den där gunniflärpen, som du skall fått med.
Good Luck
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Ang blinkersen, så kopplar du loss kabeln som sittet vid/under tanken.
Jag tog först bort blinkersen, kopplade ur den vita kopplingen.

Sen glödlampshålleren får du försiktigt lirka ut. Lys med stark lampa, så ser du hur den skall komma ut, lite pill, men det går.
Sen klämmer du dit den med den där gunniflärpen, som du skall fått med.
Good Luck

Jag hajade till slut att jag va tvungen att ta bort glödlamshållaren bakvägen om man säger så...

Nu står jag i valet och kvalet om jag ska meka bort framblinkarna också. Dom blinkar fort fort ändå nu. Och varför ha dom när jag ändå inte har några bak?
 

Hi-ho

Guest
Jag hajade till slut att jag va tvungen att ta bort glödlamshållaren bakvägen om man säger så...

Nu står jag i valet och kvalet om jag ska meka bort framblinkarna också. Dom blinkar fort fort ändå nu. Och varför ha dom när jag ändå inte har några bak?

Gött!
Ja det där med blinkers är ju en knepig historia
Personligen så vill jag ha blinkers, men kommer inte använda orginal bak, då jag tycker de inte passar in, och sen så kommer nog mitt Akra blåsa bort ena:näsblod
Får kolla på en lösning..

//J
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Gött!
Ja det där med blinkers är ju en knepig historia
Personligen så vill jag ha blinkers, men kommer inte använda orginal bak, då jag tycker de inte passar in, och sen så kommer nog mitt Akra blåsa bort ena:näsblod
Får kolla på en lösning..

//J

så länge du inte har helsystem så ska blinkersen klara sej :D i alla fall ett tag :tummenupp

sätter du sen blinkerserna i enduro flärpen så står dom uppåt lite mer o då ska det inte va några problem.. så länge det inte är ett helsystem som sagt

bilden med lite smällt blinkers är bara slipon o den andra är helsystem. båda med original skylthållere.
 

Bifogat

  • IMG_2546liten.JPG
    IMG_2546liten.JPG
    49.8 KB · Visningar: 111
  • IMG_3015liten.JPG
    IMG_3015liten.JPG
    48.6 KB · Visningar: 126

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Mullsjö.
Hoj
HD Bobber -06
Snor dem här tråden med! Kör en KTM 640, och har rätt nyligen trixxat på nya ljuddämpare. men nu går han så där flötigt, man måste gasa ganska mycket för att det ska börja hända nått. Den är likosm sen på gasen så att säga.

Blir det till att byta munsktycke? Eller räcker det med att skruva på luftskruven? Tacksam för svar!

"En glad amatör."
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
så länge du inte har helsystem så ska blinkersen klara sej :D i alla fall ett tag :tummenupp

sätter du sen blinkerserna i enduro flärpen så står dom uppåt lite mer o då ska det inte va några problem.. så länge det inte är ett helsystem som sagt

bilden med lite smällt blinkers är bara slipon o den andra är helsystem. båda med original skylthållere.

Hahah! Det där såg inge bra ut! :D Jag rensade bort rubbet. Och det va lika bra eftersom jag har beställt ett helsystem ser jag på dina bilder.
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Hahah! Det där såg inge bra ut! :D Jag rensade bort rubbet. Och det va lika bra eftersom jag har beställt ett helsystem ser jag på dina bilder.

löste det såhär. bild klipte 2 bitar från ett 4" spik o måla dom svarta med spritpenna. sen satte jag dom mellan blinkers o skärm så blinkersen vinklades uppåt mer. ser lite lustigt ut men funkar.


är det ett akra"porrvik" helsystem du beställt? bestycka om det första du gör efter att du monterat. hehe.. du kommer bli knäpp när du ska ha av originalrören. tipset är att ta bort stötdämparen samt losa bakramen :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Snor dem här tråden med! Kör en KTM 640, och har rätt nyligen trixxat på nya ljuddämpare. men nu går han så där flötigt, man måste gasa ganska mycket för att det ska börja hända nått. Den är likosm sen på gasen så att säga.

Blir det till att byta munsktycke? Eller räcker det med att skruva på luftskruven? Tacksam för svar!

"En glad amatör."

Du måste byta högfartsmunstycket!!
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Fick ordning på koppling ikväll.Fixade en tryckluftsanordning med kulventil.Lånade hem en kompressor från jobbet sen tryckte vi in Maguras DYRA Red Blood bakvägen så nu känns det som nytt igen.Väntar nu på nya lager till svingen som är på pulverlack sen besiktia sen sprätta grus:yoparty
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Tips!

Tjacka en sån här Mixture-skruv och byt ut den som sitter under fuggen så blire lättare att ställa in blandningen. Bara att skruva med fingrarna som att ställa in tomgången.
 

Bifogat

  • Mixture-skruv.jpg
    Mixture-skruv.jpg
    128.4 KB · Visningar: 107

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Tjaoo.
Fråga ang. Ktm 660 -04
Sitter det nån säkring till blinkers och tutan på cykeln? Eller är det bara den till fläkten som finns?!
De vill inte funka för mig. Vad kan det vara!!
MVH Rumpel
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top