Triumph Speed Triple-tråden.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Har precis beställt ett 45 kuggs drev från lelles, har ett 17 framdrev sen tidigare, sen är det beställt ett renthal fatbar, tag metal risers och ett K&N filter. fick hem mina svarta barend speglar från Jack lilley,så nu sitter man bara å väntar på ratten :tuttar

Najs!

Jag förväntar mig bilder och feedback på hur 17/45 passar. (Om du nu kör med originalkedja dvs.) :tummenupp
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Däck

Japp då har jag mosat på Gälleråsen idag och ni hajar nog vilket fånigt leende jag har i nyllet:tummenupp Tyvärr så mosade jag upp mina däck.Så jag undrar om några har jämfört PP 2CT med Metzler eller andra märken på Speedyinarna, Är sugen på att kolla in andra än PP, de fungerar bra men det kan finnas bättre det händer mycket på däckfronten hela tiden.
Hade´
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
tja.. nu är det så att nu ska leksaken troligen drevas. va kör ni me för drev? om jag vill ändra bak måste jag dreva om fram då? orginal på nu. tack på förhand. (vill kuna få upp den på slangen på vridet på 2an.)
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
....sen en fråga om kraschpuckar slår man inte knäna i dom tycker dom sitter så nära knäna på de bilder ja sett.

Har redan kommenterat en gång... Men nu kommer en uppdatering. För min del gick det inte alls bra att ha puckarna mittmonterade, det var hur störande som helst under aktiv körning för egen del. Kör en 04a & 182cm... Man sitter väl lite olika iof plus att jag bytt styre...

Ska se om jag sätter dom i främre motorfästet i stället. Har man någon nytta av puckar endast i främre motorfästet? Någon som har en åsikt om det?

Numera kör jag med clip-on också, passar min körstil fantastiskt bra, hur kul som helst! :tummenupp

Om/när någon av er i tråden har provat drevning 17/45 så hojta till! Är nyfiken på om det fungerar med original kedjan eller ej...
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Yhes! då var det allt inhandlat en Speed Triple -01!!

super nöjd! gäller bara att skaffa kort,
enda jag märkt är att det är kanska stor svängradie
är det någon som kört upp med en speed triple med tanke på konbanan?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Yhes! då var det allt inhandlat en Speed Triple -01!!

super nöjd! gäller bara att skaffa kort,
enda jag märkt är att det är kanska stor svängradie
är det någon som kört upp med en speed triple med tanke på konbanan?

Gratulerar, tror säkert du kommer att gilla den. Svängradien är ju som sagt inte den bästa, den bygger ju trots allt på en sporthoj. Jag har själv inte testat konbanan med den men risken är väl dock att du kan få öva lite mer med den.

Lycka till med kortet. :)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Yhes! då var det allt inhandlat en Speed Triple -01!!

super nöjd! gäller bara att skaffa kort,
enda jag märkt är att det är kanska stor svängradie
är det någon som kört upp med en speed triple med tanke på konbanan?

Grattis till hojval. Japp stor svängradie eftersom det inte går att vrida styret så mycket. Dock mycket bra balans så med lite träning går det nog bra.:tummenupp

Hur ser konbanan ut, länk ? Kanske skulle prova själv
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Vad kör ni med för däck på era hojar?

På min sitter det nu ett bridgestone battlax 021.
Var ute på en lång tur i lördags och till min förvåning så var däcket lite lätt "grillat" på sidorna, som om man skulle kört bana. Uppenbarligen blev däcket för varmt. Inga problem med grepp eller så, men om det fortsätter såhär lär jag behöva ett nytt bakdäck snart :tungan
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Vad kör ni med för däck på era hojar?

På min sitter det nu ett bridgestone battlax 021.
Var ute på en lång tur i lördags och till min förvåning så var däcket lite lätt "grillat" på sidorna, som om man skulle kört bana. Uppenbarligen blev däcket för varmt. Inga problem med grepp eller så, men om det fortsätter såhär lär jag behöva ett nytt bakdäck snart :tungan

jag kör med Michelin Pilot Road 2 CT just nn


Tänkte hör med er andra som kört triple när ni växlar uppåt kör ni alltid med koppling eller cross växlar ? jag ha ritne kört med annat än koppling på denna men vett att vissa kör utan koppling uppåt på växlarna
 
Last edited:

Lars Gren

Hym.
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Finspång
Hoj
Ktm 525 Exc SM
Lamdasond

Mors!
En snabb fråga. Jag köpte ett nytt Leo Vince slipon (gp style)
Men nu när jag ska montera det så finns det ingen stanns att skruva i lamdasonden (tror det heter så iaf) Och undrar nu om ngn vet hur man ska göra med det ska man borra upp ett hål o skruva i den lr finns det andra lösningar?
Den skulle passa Speed Triple sa dom när jag köpte den iaf.
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
jag kör med Michelin Pilot Road 2 CT just nn


Tänkte hör med er andra som kört triple när ni växlar uppåt kör ni alltid med koppling eller cross växlar ? jag ha ritne kört med annat än koppling på denna men vett att vissa kör utan koppling uppåt på växlarna

de går att att cross växla mkt bra. utan hack men varför om du ändå använder kopplingen. ?
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
de går att att cross växla mkt bra. utan hack men varför om du ändå använder kopplingen. ?

Nej bara undrar har testat att cross växla några gånger på den och tycker nästan att vexlarna går i bättre men kanske bara jag som inbillar mig. För övrigt tycker jag att lådan är seg s0om fan om man gemför med många andra hojar hörs ovaligt mycket vid växling helst från 1 till 2an.

Men om jag säga som så slitter det extra på lådan om jag cross växlar då ?
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
När jag hade min S3 så krånglade givaren så jag bytte ut den och la in triumphs senaste mappning....
Men det kan nog gå att bygla förbi...men jag är ju ingen expert så jag låter nog någon annan svara på det.....
Har hört flera att deras tankgivare har krånglat verkar vara ett vanligt fel.....
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Någon som vet hur många DB arrowsystemet till 1050:n släpper ifrån sig? Klarar man ljudkraven vid bandagar? Finns det någon insats att köpa i värsta fall?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Lite prylar testade

Garmin Zumo 550
Zumo.jpg

Bilfäste och bilfunktion testat förut och nu har jag testat MC-fäste och MC funktion:tummenupp Funkar toppen på hoj. Touchscreen och handskar :tummenupp


På vägen hem i MC butik
------------------------
Har ni ett sånt där blinkersrelä som blinkar som det skall oavsätt last ?

-:va

Alltså blinkar med rätt fart oavsätt om man har diodblinkers eller vanliga glödlampor ?

- Då måste du ha en sådan här ballast

Nä, det finns reläer som är lastoberoende

-Det har jag aldrig hört talas om. Om det fanns så skulle vi ju inte sälja några ballaster.

OK, hej då

Hos det lokala Biltema
--------------------
Har ni ett sånt där blinkersrelä som blinkar som det skall oavsätt last ?

-Ja det har vi. Kolla på bilel därborta.

Går dit och kollar och där finns "en hyllmeter" sådana här
BlinkaLillaDiod.jpg

99,90 SEK över disk.:tummenupp

På hojen - ryck ut orginal och tryck i det nyköpta reläet. På med tändning och blinka :D

Blinka lilla diod så fin..............

Plug'n'Play is da shit :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top