Triumph Speed Triple-tråden.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
SÅ MrMadMax. Lite suddig men.....
 

Bifogat

  • Speed.jpg
    Speed.jpg
    109.6 KB · Visningar: 181

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Hallå


Var ute och köre med hojen idag. Och måste säga att hittils har jag varit super nöjd med den med undantag för några små saker har hänt vid ett flertal tillfällen nu att när jag växlar så hamnar jag i mellan lägen mellan växlarna vilket itne är så trevligt med tanke på hur det hörs när det händer. Samt att när man växlar mellan 1-2 så tycker jag att den klonkar lite mer än normalt. Inga andra hojar jag har kört har gjort så hör vill nog nästan säga att en R1 som jag testa innan var mycket bättre i lådan än denna. Nej jag är mycket besviken på lådan måste jag säga efter detta motorn är ju en anna sak den är som en dröm men lådan drar ner det hela =( Blir att klaga på den hos Triumph center kan jag lova.
Fler än jag som har detta problem på sin hoj kanske ?
 

mrmartin

Aspirerande självmordskandidat
Gick med
9 Nov 2006
Ort
Malmö
Hoj
Triumph S3 07. (utrustad som 08 v1)
Hallå


Var ute och köre med hojen idag. Och måste säga att hittils har jag varit super nöjd med den med undantag för några små saker har hänt vid ett flertal tillfällen nu att när jag växlar så hamnar jag i mellan lägen mellan växlarna vilket itne är så trevligt med tanke på hur det hörs när det händer. Samt att när man växlar mellan 1-2 så tycker jag att den klonkar lite mer än normalt. Inga andra hojar jag har kört har gjort så hör vill nog nästan säga att en R1 som jag testa innan var mycket bättre i lådan än denna. Nej jag är mycket besviken på lådan måste jag säga efter detta motorn är ju en anna sak den är som en dröm men lådan drar ner det hela =( Blir att klaga på den hos Triumph center kan jag lova.
Fler än jag som har detta problem på sin hoj kanske ?

Jepp. Min numera skrotfärdiga älskling hade samma besvär. Jag var också orolig i början men sen så slutade jag bry mig. Det är bara att stampa hårdare när den inte vill gå in :)
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Hallå


Var ute och köre med hojen idag. Och måste säga att hittils har jag varit super nöjd med den med undantag för några små saker har hänt vid ett flertal tillfällen nu att när jag växlar så hamnar jag i mellan lägen mellan växlarna vilket itne är så trevligt med tanke på hur det hörs när det händer. Samt att när man växlar mellan 1-2 så tycker jag att den klonkar lite mer än normalt. Inga andra hojar jag har kört har gjort så hör vill nog nästan säga att en R1 som jag testa innan var mycket bättre i lådan än denna. Nej jag är mycket besviken på lådan måste jag säga efter detta motorn är ju en anna sak den är som en dröm men lådan drar ner det hela =( Blir att klaga på den hos Triumph center kan jag lova.
Fler än jag som har detta problem på sin hoj kanske ?

Det är nog ett generellt "problem". Du måste vara bestämd när du växlar. Tror du blivit bortskämd av japanska lådor ;)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jepp. Min numera skrotfärdiga älskling hade samma besvär. Jag var också orolig i början men sen så slutade jag bry mig. Det är bara att stampa hårdare när den inte vill gå in :)

Det blir bättre med tiden. Man vänjer sig vid hur den funkar och så verkar denköra in sig. Jag har också märkt att det blir bättre om man har oljenivån lite hög 1-2mm över.
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Det är nog ett generellt "problem". Du måste vara bestämd när du växlar. Tror du blivit bortskämd av japanska lådor ;)

Ja svider i mitt hjärta att säga så men Japans kvalite är nog över den engelska övenen om jag älskar min speed triple högt. Men dom måste fan lära sig att göra riktiga låder annars blir detta min första och sissta Triumph

Då tror ni inte det är mycket mening att klaga på den hos Triumph med andra ord . Så är det bara att köra vidare och skitta i att dne är som den är rasar den så rasar den =(
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Ja svider i mitt hjärta att säga så men Japans kvalite är nog över den engelska övenen om jag älskar min speed triple högt. Men dom måste fan lära sig att göra riktiga låder annars blir detta min första och sissta Triumph

Då tror ni inte det är mycket mening att klaga på den hos Triumph med andra ord . Så är det bara att köra vidare och skitta i att dne är som den är rasar den så rasar den =(

Nej någon idé att klaga är det inte. Men din hoj är ny, min hade exakt samma problem ibörjan. Jag blev skiträdd varje gång man drog på rullen och hela hojen vrålar och det låter kraaaassss från lådan. Det var oftast mellan 4-5. Ibland mellan ettan tvåan. Men som sagt, det blir MYCKET bättre med tiden. Men visst, man måste vara bestämd. Och inte är det någon honda-låda inte. Men det är charmen också!:D Det skall vara lite rough!:yoparty :yoparty
Hojen är ändå bäst!:D
 

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Nej någon idé att klaga är det inte. Men din hoj är ny, min hade exakt samma problem ibörjan. Jag blev skiträdd varje gång man drog på rullen och hela hojen vrålar och det låter kraaaassss från lådan. Det var oftast mellan 4-5. Ibland mellan ettan tvåan. Men som sagt, det blir MYCKET bättre med tiden. Men visst, man måste vara bestämd. Och inte är det någon honda-låda inte. Men det är charmen också!:D Det skall vara lite rough!:yoparty :yoparty
Hojen är ändå bäst!:D

Tack känns bra att någon stöttar mig i dessa hårda tider =) känns lite bättre när någon är positiv iaf =). Men frågan är hur länge det igentligen är tills den skulel vara inkörd den har rullat 400 mil nu fast ifs den har blivit lite bättre sen den var helt ny men kasnke slits till ännu mer eller ?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
fick en sån här över

jag fick en sån här "Tail tidy kit" över (med blinkers o bromsljus), beställde hem lite för många.. Mad Doctor full kit för Speed Triple 2003-2007, nån som är intresserad? PM:a mig gärna!
 

Bifogat

  • 3160471_Gfm_1m.jpg
    3160471_Gfm_1m.jpg
    38.6 KB · Visningar: 94
  • 4662156_GFM_2m.jpg
    4662156_GFM_2m.jpg
    40.3 KB · Visningar: 78
Last edited:

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
SÅ MrMadMax. Lite suddig men.....

Ser ju riktigt bra ut! I stort ser den ut som min (fast min är svart) men jag är ju lite avis på fin-fina detaljer som du har :tummenupp

Hur gick det med fotpinnarna, har du flyttat bak dom något? Och skylthållaren? Bildbevis? :)

Hur som, ser bra ut! (Men suddigt som sagt ;)
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Tack känns bra att någon stöttar mig i dessa hårda tider =) känns lite bättre när någon är positiv iaf =). Men frågan är hur länge det igentligen är tills den skulel vara inkörd den har rullat 400 mil nu fast ifs den har blivit lite bättre sen den var helt ny men kasnke slits till ännu mer eller ?

Ja det slits in lite mer. Jag kommer inte exakt ihåg när min blev bättre. Vet att jag slutade tänka på det eftersom den inte missade så ofta längre. Men ibland får man mellan 4 å 5:an. Men det gäller att vara bestämd som sagt. Jag justerade kopplingsvajern på min vid 800mil. Det kan man nog göra tidigare för den blev jäkligt mycket bättre i bytena! Växlarna gled in lättare och med mindre kloink än vanligt!:D
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Var tvungen att ta lite bilder på min nya skönhet :)
Tänkte jag kunde dela med mig:
 

Bifogat

  • wheelie.jpg
    wheelie.jpg
    58.2 KB · Visningar: 134
  • wheeliee.jpg
    wheeliee.jpg
    115.8 KB · Visningar: 146
  • fin.jpg
    fin.jpg
    131.9 KB · Visningar: 154

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Hallå


Var ute och köre med hojen idag. Och måste säga att hittils har jag varit super nöjd med den med undantag för några små saker har hänt vid ett flertal tillfällen nu att när jag växlar så hamnar jag i mellan lägen mellan växlarna vilket itne är så trevligt med tanke på hur det hörs när det händer. Samt att när man växlar mellan 1-2 så tycker jag att den klonkar lite mer än normalt. Inga andra hojar jag har kört har gjort så hör vill nog nästan säga att en R1 som jag testa innan var mycket bättre i lådan än denna. Nej jag är mycket besviken på lådan måste jag säga efter detta motorn är ju en anna sak den är som en dröm men lådan drar ner det hela =( Blir att klaga på den hos Triumph center kan jag lova.
Fler än jag som har detta problem på sin hoj kanske ?

Ett å annat är det med lådorna i Triumph som tidigare sagt blir det bättre och den "nöter" in sig med tiden, Vad jag märkte stor skillnad mellan var vilken olja jag hade i motorn. Jag kör med Motul olja och efter det såblev det mycket bättre. Shells olja gav trög låda, Om detta funkar har jag inga vetenskapliga bevis att det skulle hjälpa men jag upplever det så. Olja / trög växellåda trådar finns bl.a. på 955i.net forum m.m.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Skylthållaren är bockad 1mm rf plåt. Gjorde fäste för blinkers men skall kapa bor dom igen. Blinkersen sitter brevid baklampan. Bakåtflyttat kommer snart (har andra utgifter åxå) Blir ju så när man har gamla hus åxå. Kan kolla in pinnarna på S_racings hemsida.. Skall dock lägga upp riktiga bilder när det är fixat. Nu skall jag ut å ta mig en god tur.....:D
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top