Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
NejSpekulerar på en Kawasaki Versys 1100. Enda skillnaden mellan S och SE tycks vara fjädringen, är det värt 20000?
Det där justera förspänningen med en knapptryckning lät bra. För mig innebär det att jag i princip kan justera nedåtlutningen på ½-ljuset (och helljuset) så jag slipper ha som standard onödigt lågt ställt ½-ljus för klara körning med passagerare och packning.Gillar det, ffa för att jag kan variera hårdheten efter väg och körning. Reser då och då med hojen och då kan jag justera förspänningen med ett knapptryck efter packning.
När jag dessutom uppgraderade från BMW:s original till Wilbers så blev det riktigt bra.
Men nu använder jag min hoj mycket och till många olika typer av körstil, hade jag haft en hoj som alltid gjorde samma jobb, så är det absolut inget måste.
Men jag hade ju noll problem med att spendera 15-20000 på avgas och tailtidy förr. Skulle hellre lagt de pengarna på fjädringen idag, om jag var tvungen att välja.
Wilbers har inte så mycket att välja på om man som jag har en BMW med original elektronisk dämpning. De bygger den på befintlig stomme så all elektronik fortsätter att fungera som vanligt.Det där justera förspänningen med en knapptryckning lät bra. För mig innebär det att jag i princip kan justera nedåtlutningen på ½-ljuset (och helljuset) så jag slipper ha som standard onödigt lågt ställt ½-ljus för klara körning med passagerare och packning.
Vilken Wilbersmodell har du ?
(Jag vet jag ska ha en version av modellen avsedd för GSX1300R)
För övrigt - av allt jag spenderat pengar på till hoj som inte är nödvändigt, så är nog uppgradering av fjädringen det som gett allra mest i smil per krona.
Jag tyckte inte fjädringen var kass original på min BMW, för vad den var. Men satan vilken enorm skillnad det gjorde. Och då är ju inte prylarna jag köpte någon värsting alls. Ser jag på det så kan jag inte annat än rekommendera. Men nödvändigt och ett måste? Nä det tycker jag inte.
NCCR i Delsbo som är återförsäljare för Wilbers är riktigt bra också. Slår gärna ett slag för dem!
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |