Frågor man vågar ställa

Nån som kan tipsa om kroppsburen kamera som inte är för klumpig och funkar vid hojkörning. Alltså går att fästa på en jacka typ.

Nån som kan tipsa om kroppsburen kamera som inte är för klumpig och funkar vid hojkörning. Alltså går att fästa på en jacka typ.
Det finns en bröstsele till GoPro, det borde funka. Det som är bra med GoPro är att de är så vanliga, så de flesta andra actionkameror har fäste som på något sätt kan användas med GoPro-fästen.

Sen vilken kamera du vill ha är en annan sak, men man får nog vad man betalar för gissar jag. Dvs det går att hitta billiga (som troligen oftast inte är så bra), eller betalar man mer för en kamera för att få en med bättre kvalitet.

Varför är det vanligare med en vit kvinna som är tillsammans med en svart man än tvärt om i t.ex. reklam?
Vart är alla förtidspensionärer med en Thailändska?
Vit man + svart kvinna = kolonialism. Dåligt
Vit kvinna + svart man = progressivitet. Bra.

Det är väl någon reklamare som tänker på intersektionaliteten.

Skruva fürhjuling gör jag inte helt ofta, faktiskt men blivit ombedd att kika på en imorgon. Gårdsmaskin men det troddes att den fått service för ett år sen och har varit pålitlig tills nu.

Polaris Sportsman XPS 85 med 69hk från 2011 enl. TS, vet inga timmar eller miltal och den är aldrig besiktad.

Av det jag vet kördes den fram för att göra något, behövde tankas vilket man gjorde med motorn avstängd och sen är den stendöd.

Dom har laddat i dagar utan resultat.

Frågade per telefon om dödarn var nedtryckt men den slogs från och till utan bättre resultat.

Dom har köpt tändstift.

Är ute på vischan naturligtvis men jag tar väl med mig verktyg, multimeter, booster och startgas om jag hittar någon. Lödkolv med reperationskit kanske jag inte orkar plocka ihop osett så att säga.

Tips?

Dött batteri, slö kabelsko/jord o.s.v.. är naturligtvis misstänkt men någon kanske sitter på Sportsmankunskaper om startspärr eller vilket batteri som passar bäst för den delen..?

Skruva fürhjuling gör jag inte helt ofta, faktiskt men blivit ombedd att kika på en imorgon. Gårdsmaskin men det troddes att den fått service för ett år sen och har varit pålitlig tills nu.

Polaris Sportsman XPS 85 med 69hk från 2011 enl. TS, vet inga timmar eller miltal och den är aldrig besiktad.

Av det jag vet kördes den fram för att göra något, behövde tankas vilket man gjorde med motorn avstängd och sen är den stendöd.

Dom har laddat i dagar utan resultat.

Frågade per telefon om dödarn var nedtryckt men den slogs från och till utan bättre resultat.

Dom har köpt tändstift.

Är ute på vischan naturligtvis men jag tar väl med mig verktyg, multimeter, booster och startgas om jag hittar någon. Lödkolv med reperationskit kanske jag inte orkar plocka ihop osett så att säga.

Tips?

Dött batteri, slö kabelsko/jord o.s.v.. är naturligtvis misstänkt men någon kanske sitter på Sportsmankunskaper om startspärr eller vilket batteri som passar bäst för den delen..?
Brukar finnas brytare av diverse slag som hindrar startmotorn att gå. På mina måste man t.ex. hålla in både fotbroms och handbroms, så det räcker att det blir glapp någonsans i kabelstammen så händer inget när man trycker på starten. Ett lätt sätt att testa om den startar är att koppla pluspolen direkt till startmotorn.

Fick meddelande på morgonen med förtydligande om att:

Vid start av fyrhjuling låter den .. men sen tänder den inte/kickar ej igång.

..sen om det betyder att motorn dras runt är oklart, kvällsmek får det bli.

Fick meddelande på morgonen med förtydligande om att:

Vid start av fyrhjuling låter den .. men sen tänder den inte/kickar ej igång.

..sen om det betyder att motorn dras runt är oklart, kvällsmek får det bli.
Finns det människor som inte har videoinspelning på sina telefoner och kan skicka en film på när det "låter"?

Hehe sant det men men..

Den är lite envis men förhoppningsvis löst det.

Felkoder fick jag inte fram hur jag än försökte.

Gnista och blöta stift = Ja.

Bytte stift men ingen skillnad.

Kollade att det kom rimligtvis dugligt med bränsle direkt från pump samt från ventil på fuelrail.

Mätte på kontakstyckene till spridarna, konsekventa och ungefär 8 8V vid tändning på och gick ner till 3.3V efter några sekunder. Med snurr på startmotorn var det något på 7V.

Under alla startförsök hosta den till ungefär en halv gång, låter dock friskt när det snurrar runt.

Startgas = brum = start.

Plockade loss vevaxelgivaren, CPS heter den ofta i handeln. Inte självklart men mer än källa skrev att den ska speca 865 ohm (+-/- mitte minne) och denna ligger på strax över 1000 ohm mätt med 2 olika mm.

Testade batteriet vilket dömdes ut av mätaren men boostern är bra så inte det som är orsaken.

1000003331.jpg

1000003333.jpg

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt