Gamla enstånkor

Fin men sjuka pengar!
:skrämd
View attachment 529169
Det där är väl inga sjuka pengar...

Det här är SJUKA pengar!
1000024278.jpg

Lite tight inpå, men jag gör ett försök här 😃
Jag är i Åre hos svärföräldrarna nu och har besiktning på min XT600 i Östersund på Onsdag morgon
Upptäckte dock att bakdäcket var sämre än jag vill minnas från ifjol😬
Så jag skulle behöva få tag på ett 120/90-17 offroad / adventure däck imorgon Tisdag den 28/7

Är det nån här som håller till i Åre , Järpen , Östersund som har nåt som ligger som jag får köpa ?

Hör gärna av er snabbt i såna fall , jag ska ringa till en däckfirma i Järpen imorgon också och kolla om dom har nåt hemma

Det löste sig bra , Däckservice i Järpen lånade ut verktyg och en mc-lyft så att jag fick skruva lös hjulet
Sen så hade dom som tur var ett passande Heidenhau K60 scout på lager IMG_9266.jpeg

Bifogat

• IMG_9263.jpeg
    IMG_9263.jpeg
    3.1 MB · Visningar: 14
Tack till er som tagit er tid att svara!
Det blir nog att satsa på något japanskt istället. (Kanske någon Suzuki som det ofta blir när jag letar hoj)
Lite sent svar, men det låter som att du behöver en XT/TT/Tenere-visning illa kvickt. Igen!;)

Absolut det vore trevligt. Nu blev det ju en XT vid mitt senaste köp men ett besök är ju alltid trevligt 😀

View attachment 531231
Jaså, det blev en XTE, vad roligt! 😃
Vilken årsmodell och hur många mil? Och vad är det för internkod? Jag tycker nästan alla XTE från -90 och framåt kallas 3tb, har inte läst in mig så bra på dem än. 80-talarna sitter bättre. Men hur är den på grus, tycker du? Viktig fråga: Är den lättsladdad?

Jag har länge haft en glipa i XT-linjen mellan mina 2kf och 660R. Har haft lite svårt för E-modellerna pga dess "sämre" offroadfjädring och bara 17-tumshjul. Tills nu.
Det kom upp en E -99 på blocket som bara gått 1200 mil och dessutom i den färgen jag tycker bäst om. Den skapade ett svårt habegär... Vilket jag inte kunde motstå.
Så nu står den och frotterar sig med sina XT-bröder i raden.
1. Annonsen 2026-06-14 (1).png

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...