Ska man vara orolig för Ryssland?

Det börjar märkas borta i öster nu...
Men jag gissar på att Tesla försäljningen kommer att gå upp

Ja, men var ska dom få el att ladda Teslorna sen? Kraftverken slås väl också ut i krig?

Jag undrar när priset för kriget når balanspunkten där det inte längre är värt besväret. Ingen verkar vinna eller förlora det. Kämpar man till sista man, eller kallar man in kvinnor och barn när alla gubbarna är döda? Eller övergår det automatiskt till Counter Strike i försök att avgöra vinnaren?

Det är inte lönt att kriga om båda sidor har samma vapen, samma resurser, och till synes samma jäkla flyt. Kanske var spännande i början, men nu är i alla fall jag uttråkad. Kom med framsteg eller lägg ner. Det är slut, överspelat, slutsålt, gå hem!

Ja, men var ska dom få el att ladda Teslorna sen? Kraftverken slås väl också ut i krig?

Jag undrar när priset för kriget når balanspunkten där det inte längre är värt besväret. Ingen verkar vinna eller förlora det. Kämpar man till sista man, eller kallar man in kvinnor och barn när alla gubbarna är döda? Eller övergår det automatiskt till Counter Strike i försök att avgöra vinnaren?

Det är inte lönt att kriga om båda sidor har samma vapen, samma resurser, och till synes samma jäkla flyt. Kanske var spännande i början, men nu är i alla fall jag uttråkad. Kom med framsteg eller lägg ner. Det är slut, överspelat, slutsålt, gå hem!
Läste att Ryzzland börjar fundera på att tolvåringar och äldre ska jobba på landsbygden med att rensa ogräs etc för att främja livsmedelsproduktionen, som de gjorde förut efter andra världskriget(?) .

Jag såg någon propagandafilm från rysland där en ung tjej hade hoppat av skolan för att bygga drönare i den där jätt-drönar-fabriken som Ukraina bombade förra veckan.

Hon skröt över så mycket pengar hon tjänade

Det är generellt dåligt att placera luftvärn så nära målet att oavsett om dom lyckas träffa inkommande hot eller inte kommer hotet att störta på målet.

Det får dessutom följden att man kan råka skjuta sönder det man försöker att skydda.

Dom har ju tidigare skjutis sönder höghus och egna båtar med sitt luftvärn, man tycker att dom borde lära sig

Det är generellt dåligt att placera luftvärn så nära målet att oavsett om dom lyckas träffa inkommande hot eller inte kommer hotet att störta på målet.

Det får dessutom följden att man kan råka skjuta sönder det man försöker att skydda.

Dom har ju tidigare skjutis sönder höghus och egna båtar med sitt luftvärn, man tycker att dom borde lära sig
Man kan tycka att de borde ha lärt sig sådana läxor för typ 80 år sen, men de verkar hålla fast vid sin doktrin.

Kanske någon där som vill hjälpa till lite och få slut på idiotin.
Just nu är många män låsta i landet, men den dagen skitet tar slut så packar nog ett okänt antal sin väska och lämnar landet.

Jag har läst flera kommentarer om att nu har Ukraina skitit i det blå skåpet med sina attacker mot Moskvatrakten så nu kommer ryssarna ta i ordentligt.
Jag tänker att de nog redan gör vad de förmår.

Ja, det är lite både och, kallar dom det äntligen för ett krig så kan dom mobilisera, men det är frågan om det inte är för sent att göra det nu, dom har inte material till en våg av nymobbade gubbar, dessutom bygger dom ju desperat upp styrkor mot gränslen till finland och baltikum, för därifrån hade dom ju både tagit material och gubbar tidigare.

Jag tror att puttler har målat in sig i ett hörn, hade han blåst på redan när dom gick in på andra året av tredagarsoperationen hade han kunnat vända utgången, nu har han inte ens diesel till lastilarna som ska köra ner nya nordkoreaner till slakt

På vissa avsnitt skickar dom ju ut grupper på 8 personer med endast två vapen och några magasin ammunition per grupp, så får dom plocka av sina stupade kamrater när dom kommer fram till stridslinjen
ÅAS så finns det gott om lik att plundra när dom kommer fram.

Nej jag tycker att vi snabbspolar till när putte sitter i sin bunker med makaroven i munnen.

Inte för att det finns så mycket hopp om en bättre efterträdare, men den som tar över kan ju i alla fall avsluta kriget och säga "det var inte mitt krig" med hedern i behåll

Jag har läst flera kommentarer om att nu har Ukraina skitit i det blå skåpet med sina attacker mot Moskvatrakten så nu kommer ryssarna ta i ordentligt.
Jag tänker att de nog redan gör vad de förmår.
Ukraina har ju slagit mot mål i Moskva ett tag nu, så om det hade blivit någon reaktion så borde vi redan sett det tycker jag, fast den senaste attacken mitt på dagen verkar ha chockat befolkningen.

Såg en post för ett par dagar sedan där någon hade pratat med bekanta ryssar och de trodde på fullt allvar att Ukraina hade blivit besegrade för längesedan, och att Ryssland kämpade mot natoförband i landet nu. För undermänniskorna i Ukraina hade aldrig kunnat hålla den fantastiska ryska armén stången.

Ukraina har ju slagit mot mål i Moskva ett tag nu, så om det hade blivit någon reaktion så borde vi redan sett det tycker jag, fast den senaste attacken mitt på dagen verkar ha chockat befolkningen.

Såg en post för ett par dagar sedan där någon hade pratat med bekanta ryssar och de trodde på fullt allvar att Ukraina hade blivit besegrade för längesedan, och att Ryssland kämpade mot natoförband i landet nu. För undermänniskorna i Ukraina hade aldrig kunnat hålla den fantastiska ryska armén stången.
Det finns fördelar med fria media.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back