Tadao Baba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 4 Dec 2022
- Hoj
- -16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport, Ducati 996RS -98
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Japp jag vet, jobbade med PI-systems på 90'talet.Allt detta är för att logga rörelsen, som man sen kan ladda ner på en dator ifrån kontakterna som sitter på höger sida i cockpit.
Varför behöver man logga både hastighet och dämpning fram och bak?
Jo för att se vilka kurvor eller delar av banan som man fick sladd, hjulsläpp, bakhjulsåkning, spinn etc

Sitter det trycksensorer på gaffelbenen?...Varför behöver man logga både hastighet och dämpning fram och bak?
Jo för att se vilka kurvor eller delar av banan som man fick sladd, hjulsläpp, bakhjulsåkning, spinn etc etc
Tack, kul att det uppskattas!Grym hoj och riktigt fina bilder!
Lite nyfiken på vilka pengar en sån här hoj står i?
Du behöver inte svara exakt men kul att få veta på ett ungefär.
Fina RD500 och RG500 annonseras för mellan 300-500k.
Gissar att denna är betydligt dyrare?
Jag får se lite hur det blir med event, om det ska vara uppvisning på Linköpings rr SM så åker jag gärna dit. Annars så blir det på årsracet eller MCHKs bandagar.Hoppas verkligen på att få se (och kanske rent av höra) denna på Velodromloppet nästa år!
Telemetrie sensorer som registrerar hur mycket gafflarna förflyttar sig.Sitter det trycksensorer på gaffelbenen?
För att inte tala om all overspray pga dålig/ingen maskering av venturitunnlar mm.Undra hur mycket vikt man sparade med den den tunna lacken över kolfibertankem. Många ägare av ikoniska Ferrari F40 lackade ju om sina bilar på grund av att fabriken bara dragit ett tunt lager röd färg över kolfibern för spara vikt. Allt summeras på sista raden när vikten skall presenteras.
Man vet inte exakt hur många motorer dom hade, men man byggde 8-12 factory motorer till 98 säsongen.Citat:
Jag fick en värdering på min och jag blev lite rädd att köra den.
slut Citat:
Jag har under hela tråden funderat över om och hur vem som ska köra den och om den ska köras överhuvudtaget mer. Eller Nöja sig med att starta motorn som dom brukar göra med Hailwoods gamla Hondor .....
Hur ofta fick Foggy ny motor ? Till varje Race ?
Var det ett försäkringsbolag som utförde värderingen eller finns det någon annan man kontaktar när man vill veta värdet på en ägodel ?Tack, kul att det uppskattas!
När det begav sig, och Ducati sålde dessa hojar så kunde man köpa en sån här i ”standard utförande” för ca 2 miljoner, det var utan sensorer och ”lullull”.
Vad dom ligger på idag är helt upp till den som vill ha en, för det är lättare att få tag i pengar än vad det är att hitta en sån här hoj!
Jag fick en värdering på min och jag blev lite rädd att köra den.
Jag får se lite hur det blir med event, om det ska vara uppvisning på Linköpings rr SM så åker jag gärna dit. Annars så blir det på årsracet eller MCHKs bandagar.
Telemetrie sensorer som registrerar hur mycket gafflarna förflyttar sig.
MHRF har säkert en besiktningsman som kan ge ett vettigt försäkringsvärde. Det är ju absolut inte samma som det faktiska värdet, men en bra fingervisning och trygghet för ägaren.Var det ett försäkringsbolag som utförde värderingen eller finns det någon annan man kontaktar när man vill veta värdet på en ägodel ?
Den tar jag gärna!! Tack.
Jag såg direkt att det är Foggys hoj ifrån 98, jag vet precis vilka detaljer jag ska kolla efter.
Det är HRC kylare på den också
View attachment 529449
Vi kanske kan ses på någon av MCHK dagarna om du är där?
Annars kommer jag gärna förbi dig i Västerås också.
En liten uppdatering på hojen, han är så gott som klar men jag väntar fortfarande på startaren. Jag har en i Tyskland och en i Italien, men säljarna är extremt slöa med att vilja sälja.
Men förhoppningsvis så kommer den ifrån Italien till mig under nästa vecka om jag har tur.
Då är en start inte långt borta!
Tyvärr så blir det inte att jag tar med den till Velodromloppet eftersom vädret ser ut att bli riktigt dåligt, utan troligtvis så blir premiären på road racing SM i Karlskoga (Gelleråsen), och sen blir det årsracet.
Så om man vill kolla in den så kan man göra det då.
Tack Thomas!! Jag mailar min adress, och swishar för frakten.Maila mig adress så skickar vi tidningen, enklast så, då kommer den till dig snarast.
Thomas
Spinnin Wheel
Undra hur mycket vikt man sparade med den den tunna lacken över kolfibertankem. Många ägare av ikoniska Ferrari F40 lackade ju om sina bilar på grund av att fabriken bara dragit ett tunt lager röd färg över kolfibern för spara vikt. Allt summeras på sista raden när vikten skall presenteras.
För att inte tala om all overspray pga dålig/ingen maskering av venturitunnlar mm.
Startaren kommer nästa vecka, den skickas idag från Italien.Då väntas det tydligen fortfarande på Startapparaten.#
Jobbar Startapparaten på bakhjulet eller in i sidan på motorn som jag sett på MotoGP 2026 ?
# Eller har jag missat att du fått hem Startapparaten ?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |