Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Offroad körställning oavsett hojtyp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja och samtidigt så sliter man nog ner den ganska snabbt?Det här gör underverk, du behöver inte nypa lika hårt men får ändå ett väldigt bra fäste för byxorna. Universal som man själv klipper till rätt storlek efter var man vill placera dem.
Det finns ännu bättre grejer som t ex Stompgrips men på en enduro blir de väldigt skitiga eftersom de sticker ut mer.
![]()
TechSpec - Universal Tank Grips "Snake skin" - Hojstyling
Traction pads som ger maximalt grepp mot ditt skinnställ. Perfekt för banåkning.www.hojstyling.se
Ja, precis så.Offroad körställning oavsett hojtyp
Aa, det verkar bra men man kan väl fortfarande få punka?Tubliss
Skickat från min SM-S928B via Tapatalk
Snarare byxorna som slits snabbare. Just sharkskinz håller väldigt bra, bättre än stompgripsJa och samtidigt så sliter man nog ner den ganska snabbt?
Jag tror en sån här variant skulle duga ett tag. Får kanske underhålla med nya remsor lite då och då.
Gummibandstejp, eller den här tesa Non-Slip Tape
Skaffa en så när så har du alltid med dig en "coach"...Ja, precis så.
Jag upplever att det är en sak att titta på film och en annan när jag testar (verkligen testar och övar och inte bara gör) det på banan. Det som jag uppfattar är rätt behöver oftast justeras om av en "tränare".
Jag kanske får lite mindre träningsvärk om jag blir min egen coach.Jag testade min i helgen och den är fantastisk!!!
Det här är inte min film då men du förstår poängen

Alltså, ber om ursäkt om det lät mycket men när jag skriver 6h så inkluderar det korta pauser med genomgångar/feedback emellanåt. Både endurospåret och crossbanan användes flitigt och det blev en del varv.
Även om jag tränade mycket grunder så handlade inte allt om positionen på cykeln. Däremot behövde jag hålla det nya i allt annat jag tränade på. Bakbroms med gas i nedförsbacke, stå upp hela varv, fötterna på pinnarna hela tiden, kurvtagning och blicken. Så inte non stopp 6h. Dessutom var det fördelat på två dagar.
Jag fick ofrivilligt ta en 2 minutare då korsryggen krampade som värst. Det var precis efter jag fått nya instruktioner, Jisses.
Riktigt så mycket vila hade vi inte. Oavsett, så är det ju kvalitetstid när man är på klubben/banan.Ok, i så fall körde jag 3-4 timmar i söndags.
Riktigt så mycket vila hade vi inte. Oavsett, så är det ju kvalitetstid när man är på klubben/banan.
Det korta svaret: Ja…Kul med barnträning. Önskar att jag hade den kompetensen. Jag har gjort det i andra sammanhang och tycker det är otroligt givande att lära andra.
Även om jag börjar bli effektiv så räknar jag såklart inte in lossning, ombyte och lastning i träningstiden. Hur många timmar jag är på klubben och gör annat är kanske ganska irrelevant.
Av de 6h (ojämnt fördelat över 2 olika dagar) som vi satt på hojen så körde vi kanske 4-5h effektivt om vi tar bort feedback-pauser/vattenpauser. Även om jag inte är så snabb så körde jag tills jag fick kramp i hela ryggen och när jag gnällde som mest fick jag höra att ”i början är det jobbigt att köra hoj på rätt sätt”.
Det var länge sedan jag hade den känslan i kroppen. Eller var det kanske sist gång jag körde böj då låren skrek på samma sätt…
Är det såhär det känns när man blir gammal?![]()
Hur bra grunder jag än har/får så har jag iaf konstaterat att jag inte behöver en 450 i skogarna. Det är alldeles för mycket effekt för mig. Nu väger jag iofs 100kg med grejer på men det spelar ingen roll. På stora crossbanan kan jag vrida upp på lite mer (marginellt) men det finns fortfarande massor kvar. Jag tror snarare att en så här pass effektfull motor hämnar mig. Låter härligt...Den där devisen om att man inte slutar göra saker för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar göra saker...
Det tar betydligt längre tid att komma tillbaka till acceptabel nivå efter uppehåll numer, så till graden att jag ibland undrar om det någonsin kommer kännas som för. Men nöt på så blir det bättre.
Hur bra grunder jag än har/får så har jag iaf konstaterat att jag inte behöver en 450 i skogarna. Det är alldeles för mycket effekt för mig. Nu väger jag iofs 100kg med grejer på men det spelar ingen roll. På stora crossbanan kan jag vrida upp på lite mer (marginellt) men det finns fortfarande massor kvar. Jag tror snarare att en så här pass effektfull motor hämnar mig. Låter härligt...
Det stretar emot lite men jag behöver nog gå ner till en nyare 250cc och den bör nog vara blå, trotts att många kör orange eller vit (H). Jag gillar hur de japanska ingenjörerna tänker och deras filosofi. Då menar jag deras inställning till kvalitet och perfektion.
Det här låter lite otroligt men en varg skulle kunna komma in i mitt garage men de är så fruktansvärt dyra och det finns väl inga bra beg.?
Hur bra grunder jag än har/får så har jag iaf konstaterat att jag inte behöver en 450 i skogarna. Det är alldeles för mycket effekt för mig. Nu väger jag iofs 100kg med grejer på men det spelar ingen roll. På stora crossbanan kan jag vrida upp på lite mer (marginellt) men det finns fortfarande massor kvar. Jag tror snarare att en så här pass effektfull motor hämnar mig. Låter härligt...
Det stretar emot lite men jag behöver nog gå ner till en nyare 250cc och den bör nog vara blå, trotts att många kör orange eller vit (H). Jag gillar hur de japanska ingenjörerna tänker och deras filosofi. Då menar jag deras inställning till kvalitet och perfektion.
Det här låter lite otroligt men en varg skulle kunna komma in i mitt garage men de är så fruktansvärt dyra och det finns väl inga bra beg.?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |