"En av mina bästa vänner ..." - Så klart du hejar på Ukraina när du har vänner därifrån. Folk med släkt och bekanta från ett land blir partiska. Jag har inga bekanta i varken det ena eller andra landet så mina känslor för eländet kan variera hur som helst jag låter dom.
Allt har minst två sidor. Du glömmer bort alla som tjänar på ödeläggelsen.
Och visst är det dravel, jag är inte insatt i deras politik, min främsta ambition var att avsluta kriget, inget annat. Kom med ett mer effektivt förslag - med vikten på ett avslut. Och helst nåt opartiskt.
Jag väntade mig faktiskt att folk skulle börja bli kreataiva, helt utan absint. Jag yppade en tanke om förakt för kriget som fått pågå alldeles för länge, samt en vansinnig lösning att rensa bort just *båda parter*. Direkt drar du slutsatsen att jag önskar utplåna .. Ukraina? Varför inte Ryssland? Jag nämnde ju båda. Lägg inte ord i munnen på mig.
Varför drar du iväg ett exempel som inte hör in i samma universum helt plötsligt? Vad har mitt arbete med ett onödigt krig att göra, utveckla gärna om det inte är för nära läggdags

Kanske vill vi hålla billig mobbing på avstånd så här i tuffa tider, jobben växer ju inte på träd dessa dagar. Jag tar gärna ditt jobb, om du har nåt.
Hur som helst pojkar, ta inte mig på alltför stort allvar. Jag spånar och funderar, känner, vi har alla olika utgångslägen. Jag har faktiskt ... två rysska vänner här i sverige (som säkert har släkt i ryssland), OCH en ukrainsk bekant (som har släkt och vänner där borta), så ta mina "praktiska lösningar" och tänk bara, inte bråka. Men så klart vill vi alla testa farbror Tomas för att se vad för galning vi har här på forumet. Jo, det skulle ni bara veta. Nej, jag är ingen pacifist, jag är faktiskt ganska impulsiv, men jag inser mina gränser och förstår hur en konflikt kan lösas, med våld eller utan beroende på förutsättningarna. "The war is over if you want it .." - men ingen vill för det finns för många intressen, stora vinster för explosiva privatister.
Så där då, försök göra en psykologisk utvärdering av mig om ni orkar. Gällande åsikter och meningar har jag inget att dölja, och jag står upp för allt jag tänker, säger och gör. Det serveras både kallrätter och varmrätter på Uncle Tom's Diner