Frågor man vågar ställa

- Efter montering av sänkta/bakåtflyttade fotpinnar, hamnar foten längre ut från hojen. Det är lite bökigare att nå växelpedlen eftersom jag måste vinkla in foten en smula då. Därav tänkte jag att böja/bocka ut pedalen någon cm så den nås smidigt. Gäller samma på högersidan, alltså bromspedalen.
Här står det 422 grader C men jag hade ju provat med en vanlig elektrisk ugn.
Brukar ju gå upp till 350 grader C.
 
Last edited:
Jag tänkte mig snarare att bli bjuden.
Jobbigt det här med mellanmänskliga relationer.

Men då damer generellt har en högre månadslön i vuxen ålder i min bekantskapskrets så skulle iaf jag inte höja på ögonbrynen.

(Flera av kvinnorna runtom i mina kretsar har nettomånadslön som med 3-5000 spänns marginal överstiger min bruttolön)
 
Jobbigt det här med mellanmänskliga relationer.

Men då damer generellt har en högre månadslön i vuxen ålder i min bekantskapskrets så skulle iaf jag inte höja på ögonbrynen.

(Flera av kvinnorna runtom i mina kretsar har nettomånadslön som med 3-5000 spänns marginal överstiger min bruttolön)

De flesta förväntar sig väl ändå att bli bjudna om det är en dejt.
 
Jobbigt det här med mellanmänskliga relationer.

Men då damer generellt har en högre månadslön i vuxen ålder i min bekantskapskrets så skulle iaf jag inte höja på ögonbrynen.

(Flera av kvinnorna runtom i mina kretsar har nettomånadslön som med 3-5000 spänns marginal överstiger min bruttolön)
Känns fel att fråga vad de jobbar med..
 
De flesta förväntar sig väl ändå att bli bjudna om det är en dejt.
Av gammal hävd, som jag tolkar det.

Rimligaste borde ju vara att den som tar initiativ till första dejten, oavsett kön, står för notan. Om det nu är någon part som ska bjudas.

Jösses vad glad jag är att det finns ett fruntimmer med så anmärkningsvärt dålig smak på karlar som min fru! Skulle fan inte ha det lätt som motvilligt ensam idag som generation X.
 
Last edited:
Foodtrucks.
De dyker upp överallt, även på platser där kundunderlaget kan antas extremt tveksamt. Prismässigt kan de inte konkurrera med valfri hamburgerkedja eller pizzeria, och man har inte ens någon plats att sitta.

Lönar de sej verkligen eller är det någon typ av pengatvätt?
 
Foodtrucks.
De dyker upp överallt, även på platser där kundunderlaget kan antas extremt tveksamt. Prismässigt kan de inte konkurrera med valfri hamburgerkedja eller pizzeria, och man har inte ens någon plats att sitta.

Lönar de sej verkligen eller är det någon typ av pengatvätt?

De mesta pengarna tjänar dom väl på enstaka evenemang och sen fyller dom väl ut veckorna genom att stå på andra ställen.
 
Foodtrucks.
De dyker upp överallt, även på platser där kundunderlaget kan antas extremt tveksamt. Prismässigt kan de inte konkurrera med valfri hamburgerkedja eller pizzeria, och man har inte ens någon plats att sitta.

Lönar de sej verkligen eller är det någon typ av pengatvätt?

Jag hade en teori om att dom sålde annat än bara slaskmat, för det är ingen som höjer på ögonbrynet när det kommer folk med skrynkliga sedlar till en foodtruck och hämtar en låda, och jag vet flera pizzerior som har sålt droger.
 
Vi har en tröskel som retat oss i många år. Vi har ett prefabricerat hus, i skarven mellan hall och vardagsrum sitter en tröskel som är 145mm bred. Tack vare hålet under har tröskeln spruckit. Jag funderade på att skaffa en T-list men hittar ingen tillräckligt bred.

Svårt att mäta också, parketten är 17 eller 18 mm tjock. Funderade på att ta ur lite på ena sidan och skaffa en list att lägga över hålet så tröskeln får stöd under, men hittar ingen sån heller.

Måste man hyvla till en själv? Finns 145 breda T-lister?
e32f05fe3d6fdb6cff8fffb06a9f55da.jpg
ddeba06dc33b5845395bde04509bfbc5.jpg
 
Vi har en tröskel som retat oss i många år. Vi har ett prefabricerat hus, i skarven mellan hall och vardagsrum sitter en tröskel som är 145mm bred. Tack vare hålet under har tröskeln spruckit. Jag funderade på att skaffa en T-list men hittar ingen tillräckligt bred.

Svårt att mäta också, parketten är 17 eller 18 mm tjock. Funderade på att ta ur lite på ena sidan och skaffa en list att lägga över hålet så tröskeln får stöd under, men hittar ingen sån heller.

Måste man hyvla till en själv? Finns 145 breda T-lister?
e32f05fe3d6fdb6cff8fffb06a9f55da.jpg
ddeba06dc33b5845395bde04509bfbc5.jpg
 
Tror jag listat ut hur jag kommer att göra. köper en 15 mm tjock list, bredd ska jag kolla upp. Sedan lindar jag ett eller fler varv med underläggsmatta och tar ut lite med multiverktyg så att den får något att ligga på på båda sidor.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top