Vad fick dig att le idag?

Så vad är det som hindrar dig från att vara fri i EU? :va
Exakt vad är det du inte får tycka eller vara?
Skulle du säga att ungern under Orban har haft mer frihet?
Varför tror du isf att ungrarna röstar bort honom?
Citat: Exakt vad är det du inte får tycka eller vara? Slut Citat
När Trump tyckte att USA skulle ta över Grönland blev det ett väldigt liv/motstånd i Sverige och övriga Norden.
Men vad är det för skillnad på någon miljon amerikaner i Grönland och någon miljon afrikaner, afghaner, araber och iranier i Sverige ?
Är det OK att tycka att dom kan dra tillbaka till Afrika, Afghanistan, Iran och Mlellersta Östern,
Att Sverige tillhör Svenskarna lika mycket som Grönland tillhör Inuiterna.
 
Citat: Exakt vad är det du inte får tycka eller vara? Slut Citat
När Trump tyckte att USA skulle ta över Grönland blev det ett väldigt liv/motstånd i Sverige och övriga Norden.
Men vad är det för skillnad på någon miljon amerikaner i Grönland och någon miljon afrikaner, afghaner, araber och iranier i Sverige ?
Är det OK att tycka att dom kan dra tillbaka till Afrika, Afghanistan, Iran och Mlellersta Östern,
Att Sverige tillhör Svenskarna lika mycket som Grönland tillhör Inuiterna.
Skillnaden är ett anfallskrig mot en Nato-allierad.

Man får tycka vad man vill inom EU, det är hela poängen. 😊
Man får även tycka att afrikaner ska "dra tillbaka" utan att bli fängslad av staten.
Däremot har ens ord och åsikter konsekvenser i det privata sas.
Andra får uttrycka sina åsikter om dina åsikter och tom din person så länge det inte går över i förtal eller hets mot folkgrupp.
 
Skillnaden är ett anfallskrig mot en Nato-allierad.

Man får tycka vad man vill inom EU, det är hela poängen. 😊
Man får även tycka att afrikaner ska "dra tillbaka" utan att bli fängslad av staten.
Däremot har ens ord och åsikter konsekvenser i det privata sas.
Andra får uttrycka sina åsikter om dina åsikter och tom din person så länge det inte går över i förtal eller hets mot folkgrupp.
Ja anfalls krig var ju dumt. Det enklaste är ju bara stiga iland. Från båtar märkta
Doctors Without Borders
EMERGENCY
eller någon annan NGO.
Enklaste sättet ta över Sverige vore gummibåtar med ryssar över Östersjön tänkte jag 2015.
 
Last edited:
Fyyy, sånt är alltid jobbigt. Framför allt för barnet förstås.
Jag vill absolut inte lirka, men du verkade som att du behöver skriva av dig.

Hur som, hoppas att det blir bättre för er.
Tack.

(Vi tillhörde en lägre prioriterad grupp. Så det tog tre timmar innan vi träffade köttmekanikern.)
 
:/

Det är ju bättre än att hamna i en mer brottom grupp.
Sant.

En kurschef på en sjukvårdsutbildning jag gick en gång sa,
-Den som skriker mest behöver hjälp sist. Skriker man andas man i alla fall.

Grundvärdering när det kommer till hur jag hanterar mina döttrar också. 🙂
 
Jag har ända sedan jag var barn varit en sån som ofta skadar sig, med flera benbrott och sår som behöver sys än jag kan komma ihåg.
Jag har aldrig varit speciellt blödig när det kommer till mig själv när dom har plockat glassplitter och grus ur öppna sår, eller dragit till benpiporna i läge.
(däremot har jag alltid hatat sjukhusmiljöer, det får det att krypa under skinnet på mig)

Men när det kommer till andra som blöder har jag alltid haft svårt för det och blivit yr och illamående, utom om jag har varit den enda som kunnat ta hand om det, då har jag varit rationell och opåverkad tills jag har kunnat lämna över ansvaret.

Sedan fick jag barn och var tvungen att följa med dom på Akuten för diverse skador, en del rätt blodiga, och sitta stoiskt och hålla i dom medans dom sytts ihop.

Det är den absolut värsta känslan, att ens barn har ont och man inte kan göra något för dom och man måste vara den vuxne i rummet.

Att då se en vuxen med en stukad tumme sitta och skrika att det är "deras tur" på akuten när man själv sitter med ett aktivt blödande barn som behöver sys kan få mig att blåsa en säkring.
(det blev 16 madrass-stygn, i ansiktet, på en 10-12 årig tjej)
 
Jag har ända sedan jag var barn varit en sån som ofta skadar sig, med flera benbrott och sår som behöver sys än jag kan komma ihåg.
Jag har aldrig varit speciellt blödig när det kommer till mig själv när dom har plockat glassplitter och grus ur öppna sår, eller dragit till benpiporna i läge.
(däremot har jag alltid hatat sjukhusmiljöer, det får det att krypa under skinnet på mig)

Men när det kommer till andra som blöder har jag alltid haft svårt för det och blivit yr och illamående, utom om jag har varit den enda som kunnat ta hand om det, då har jag varit rationell och opåverkad tills jag har kunnat lämna över ansvaret.

Sedan fick jag barn och var tvungen att följa med dom på Akuten för diverse skador, en del rätt blodiga, och sitta stoiskt och hålla i dom medans dom sytts ihop.

Det är den absolut värsta känslan, att ens barn har ont och man inte kan göra något för dom och man måste vara den vuxne i rummet.

Att då se en vuxen med en stukad tumme sitta och skrika att det är "deras tur" på akuten när man själv sitter med ett aktivt blödande barn som behöver sys kan få mig att blåsa en säkring.
(det blev 16 madrass-stygn, i ansiktet, på en 10-12 årig tjej)
Samma här.

Ensam med trauma på annan hanteras väl. Men finns annan tillgänglig att hantera skadad så svimmar jag nästan.

Märkligt det där...
 
Samma här.

Ensam med trauma på annan hanteras väl. Men finns annan tillgänglig att hantera skadad så svimmar jag nästan.

Märkligt det där...

Det är väl adrenalinpåslag, både när man skadar sig själv och när man blir ansvarig för någon annan.
När man inte har någon roll i det hela så får man inget adrenalin
 
Jag tycker också det är läskigt med sår och skador på andra människor än mig själv, men agerar övernaturligt iskallt när något allvarligt sker eller håller på att ske andra. Snabbt som fan går det att avhjälpa incidenten.

Skador på mig själv riskanalyseras enligt "är fara för liv o lemmen?"
Om inte dödligt så förblir jag lugn o försöker fixa det som fixas kan.
 
Att då se en vuxen med en stukad tumme sitta och skrika att det är "deras tur" på akuten när man själv sitter med ett aktivt blödande barn som behöver sys kan få mig att blåsa en säkring.
(det blev 16 madrass-stygn, i ansiktet, på en 10-12 årig tjej)
Alltså, där, för någon halvsekund, tolkade jag som att du blåste en säkring och att det var DET som orsakade att en stackars 10-12-årig tjej fick sy en massa stygn i ansiktet. Sen insåg jag att det inte alls var så det menades. Men min galna "snedtolkning" fick mig att le. 😅
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top