Yamaha Ténéré 700

Lite kluven där för lampmasken är för liten i förhållande till tanken och lite långt ner annars är retrofärgerna snygga på Yamaha
+1!
Kanske diskuterats tidigare, men jag undrar hur Yamaha kan kalla den "höga" framskärmen hög? Det är ju bara halva stänkan som är hög, så var är vitsen?
 
+1!
Kanske diskuterats tidigare, men jag undrar hur Yamaha kan kalla den "höga" framskärmen hög? Det är ju bara halva stänkan som är hög, så var är vitsen?
Kan det möjligtvis bero på att att finns dom som gillar stuket? Man vill känna sig som en cool dakar-racer när man brummar runt i grannskapet? 😄 Tror nog utseendet är ganska viktigt när folk väljer hoj. Kanske tom viktigast av allt.
Varför köper folk öht "äventyrshojar" när dom ändå aldrig lämnar asfalten?
 
Kan det möjligtvis bero på att att finns dom som gillar stuket? Man vill känna sig som en cool dakar-racer när man brummar runt i grannskapet? 😄 Tror nog utseendet är ganska viktigt när folk väljer hoj. Kanske tom viktigast av allt.
Varför köper folk öht "äventyrshojar" när dom ändå aldrig lämnar asfalten?
Jag gillar utseendet som skärmen ger, och skulle själv aldrig köpa en hoj som jag tycker är ful, oavsett hur bra den är.
Man köper kanske en äventyrshoj för att man låter marknaden styra ens känslor för hojlivet, och att det ska vara lätt att sälja när man tröttnat.
 
Kan det möjligtvis bero på att att finns dom som gillar stuket? Man vill känna sig som en cool dakar-racer när man brummar runt i grannskapet? 😄 Tror nog utseendet är ganska viktigt när folk väljer hoj. Kanske tom viktigast av allt.
Varför köper folk öht "äventyrshojar" när dom ändå aldrig lämnar asfalten?
Visst, så mycket posör är jag att jag vill ha en hög stänka för det rätta, kunniga offroadutstrålningen. Går fint ihop med hasplåt och skyddsgaller för lyset

Håller med, underligt att dessa hojar aldrig körs som de ska. Påfallande ofta är de framförda av gubbar som i klungor sätter en ära i att frakta så mycket luft som möjligt.
 
Visst, så mycket posör är jag att jag vill ha en hög stänka för det rätta, kunniga offroadutstrålningen. Går fint ihop med hasplåt och skyddsgaller för lyset

Håller med, underligt att dessa hojar aldrig körs som de ska. Påfallande ofta är de framförda av gubbar som i klungor sätter en ära i att frakta så mycket luft som möjligt.
Det är så vi fungerar.
Lika ofta ser man folk med så kallade sporthojar, och ryggpuckel, men dom har noll bandagar…
 
Lite kluven där för lampmasken är för liten i förhållande till tanken och lite långt ner annars är retrofärgerna snygga på Yamaha
Precis, det funkar inte. Alla delar är snygga men tillsammans så funkar det inte. Tyvärr... Färgerna är dock de snyggaste ever.
 
Kände på en Rally.
Men ja tyckte den kändes väldigt topptung.
Gillade inte känslan.
Provkörde den aldrig däremot, så det säger väl kanske inte så mycket.
Tycker den är trevlig till utseendet däremot, speciellt med skye blue retro blå.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top