Vad fick dig att le idag?

Det kräver väl att man kan bevisa vem som startade autopiloten medans du låg i baksätet och sov.
Det ska bevisas bortom rimligt tvivel. Inte bortom all rimlig tvivel.

Ibland är nämndemän av annan åsikt än juristen i tingsrätten. De står ofta för sunt förnuft till skillnad från exvis polis som drivit fall som uppenbart är orimliga.

I ett fall hamnade misstänkt brott mot knivlagen i tinget, en hantverkare på väg från parkerad bil till kunds dörr. En sträcka på ca 10 meter. Klockan var under arbetstid en vardag. Tingsrätten friade och ansåg att uppsåt saknades till brott och att det var rimligt att bära kniv där och då.
 
Jag får tyvärr inte ihop det där med "Frihet" och "EU".....
Så vad är det som hindrar dig från att vara fri i EU? :va
Exakt vad är det du inte får tycka eller vara?
Skulle du säga att ungern under Orban har haft mer frihet?
Varför tror du isf att ungrarna röstar bort honom?
 
Jag får tyvärr inte ihop det där med "Frihet" och "EU".....
Jag är beredd att hålla med om att det är lite fattigt med frihet i EU och _ framför allt _ vi är påväg åt fel håll, på en bredd av olika fronter.

Det sagt så är det ändå det mindre av ondskor, gentemot att bo i vadå, Ryssland? Kina? Till och med USA i dag, EU är ändå rätt ok ställe att vara.

Men "Frihet" är det nog inget samhälle som är visare intresserat av.
 
EU är i mycket bajs men alternativet att stå utanför är tyvärr ännu värre, speciellt i nuvarande oroliga värld. Hade varit trevligt om man kunde göra EU vettigt och speciellt bantat men det är väl inbyggt i systemet att det ska vara... bajs? Vad man än vill reformera är det för många grupper som tjänar på att behålla byråkratin som den är.

Att Orban ryker är uppfriskande. Man ska kanske inte ha allt för stora förhoppningar på ersättaren som kommer från samma rörelse, men åtminstone slipper vi att Putin har direktaccess till vad som händer då det är något de har varit väldigt tydliga med att de vill ändra på.
 
EU är i mycket bajs men alternativet att stå utanför är tyvärr ännu värre, speciellt i nuvarande oroliga värld. Hade varit trevligt om man kunde göra EU vettigt och speciellt bantat men det är väl inbyggt i systemet att det ska vara... bajs? Vad man än vill reformera är det för många grupper som tjänar på att behålla byråkratin som den är.

Att Orban ryker är uppfriskande. Man ska kanske inte ha allt för stora förhoppningar på ersättaren som kommer från samma rörelse, men åtminstone slipper vi att Putin har direktaccess till vad som händer då det är något de har varit väldigt tydliga med att de vill ändra på.
Det ska bli lite spännande att se det nya ledarskapet.
Han betecknar sig (väl?) som en EU-vänlig nationalist vilket låter lite motsägelsefullt...

Blir som sagt spännande att följa. :)
 
Lasermätning, 30-sträcka under Tele 2-3/Halebop Arena. Nykterhets- och körkortskontroll.
De brukar stå där och jag brukar åka där. Tankarna var på annat håll idag.
Invinkad, tar fram körkortet. Ska blåsa med hjälmen på tyckte hon och beklagade det.

Nä, man ska alltid ta av sig hjälmen när man blivit stoppad, det är sedan gammalt. Jag var ju dessutom nysnaggad och nyrakad idag.

Man väntar oroligt på ”Det gick lite fort det där…” Vi pratade på om annat så jag var tvungen att fråga om de mätte farten. Nä inte på alla fordon.
Ja trevliga poliser får mig att le. Och att ha tur är alltid roligt.
Detta var den andra lasermätningen på 30-sträcka på 10 dagar. ✌️
 
Jag råkade på en perfekt skämtpresent i en affär idag:
1776095144880.png
Texten i toppen matchar inte texten i botten.
Also, skiftnyckelbettet har mer än 1 mm glapp. Förväntade mig halvt om halvt att det skulle gå att skruva ur ena halvan helt med. :hihi

Det finns inget märke nånstans på varesig verktyget eller lådan den kom i. Det är alltid ett extremt bra tecken på kinaprylar.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top