Hur många OG's har vi kvar?

Kraschen har jag glömt. Reggade mig väl runt -00 tror jag för jag körde en rätt ny -98 ZX9:a Har många vänner kvar från första åren som samlade ett gött gäng i GBG som gick ihop till en klubb som är död idag (WCX) Är väl en av få som kört hoj sen dess med uppehåll nåt år bara.

Kraschen har jag glömt. Reggade mig väl runt -00 tror jag för jag körde en rätt ny -98 ZX9:a Har många vänner kvar från första åren som samlade ett gött gäng i GBG som gick ihop till en klubb som är död idag (WCX) Är väl en av få som kört hoj sen dess med uppehåll nåt år bara.
WCX samlade helt klart en del "intressanta" människor... Ett tag var de flesta av oss på "first name basis" med polisen :D

Naturligtvis kvar och efter 30 avslutade hojsäsonger fortfarande på två hjul :)

Kollade precis när jag reggade mig det var Oktober 2004. Har aldrig skrivit så överdrivet mycket men i stort sett varje dag har jag besökt sidan och läst de flesta inläggen.
Visst saknar man glansdagarna när det var mycket mer trafik och mer folk på sidan.

Började titta in och läsa här hyfsat regelbundet långt före jag skaffade hoj, men minns kraschen så det måste varit före det. Sen blev jag medlem och började skriva också i samband med att jag till slut köpte hoj för ca 15 år sen. Sen tröttnade jag och avregistrerade mig för ett par år sen, men kom tillbaka några månader senare. Numera skriver jag inte så mycket, men är inne och läser i stort sett varje dag.

Kommer ihåg när ni (WCX alltså) var nere ett helt gäng o körde minimoto i min avkrok.
Det var tammefan inte igår....
🫣

Kommer ihåg när ni (WCX alltså) var nere ett helt gäng o körde minimoto i min avkrok.
🫣
Måste varit runt 2003-2004? Jag åkte hem med en 3e-plats, vilket var oväntat då matchvikten låg runt 100 Kg. Trots bilfärd ToR lyckades vi reta poliser på vägen, ett återkommande tema...

Regdatum: 30 Sep 2004 och typ hängt här sedan dess. Åker fortfarande en del, men inte på samma nivå och är nog ingen komplett människa om det inte står en MC i garaget. Numera blir det nog inte mer än ca 200 mil om året. Solskens / nöjesåkare som gärna kör någon bandag. Brukar dock ofta kolla in här samtidigt som lunchkaffet.
Kan nog ha en gammal SH tröja någonstans i en låda med :).

🫣
HAHAHA ja där var vi flera år, det var för jävla roligt!! Om jag inte minns fel var det "Drängen" som vann ett år, han var därifrån nånstans och låg på 110kg minst, man såg knappt moppen mellan benen :yoparty

Just nu undrar jag vart Swedie kan ha tagit vägen, det har varit ganska livat i popup-annonstråden och lite här men helt tyst från ur-OG. Är allt bra eller?

Hittade bildbevis på mig i Sporthojströja från 2002 så antar man kvalificerar sig in som OG...
På den tiden västkustkörningarna hade sina naturliga bensträckare för att fiska upp hojar från krondiken. :näsblod
20020625.jpg

HAHAHA ja där var vi flera år, det var för jävla roligt!! Om jag inte minns fel var det "Drängen" som vann ett år, han var därifrån nånstans och låg på 110kg minst, man såg knappt moppen mellan benen :yoparty
Startade banne mig upp den stationära burken bara för att kunna bidra med denna klenoden...
:tummenupp
minimoto4 030302.JPG
minimoto3 030302.JPG

Sjukt är det va åren går..och jävla snabbt! OG ja självklart från 1976 då ;) Hemskt är det också att man har förlorat många polare på vägen som har klotat och dött! Men keep on going strong och jag kör fortfarande! And i love it! Lite lökigt ändå på en GS..men det är jävla bekvämt! :hjarta

Last edited:
Hittade bildbevis på mig i Sporthojströja från 2002 så antar man kvalificerar sig in som OG...
På den tiden västkustkörningarna hade sina naturliga bensträckare för att fiska upp hojar från krondiken. :näsblod
View attachment 523540
Just den gången låg jag längst bak… Kanske beroende på att ni fiskade upp mig en månad innan och reservdelshanteringen på Aprilia verkade skötas av en Grappadrickande åsna.

*/ ?>
Nyheter
KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Back