Hur många OG's har vi kvar?

Blev nyfiken och kollade upp att jag tydligen gick med 2005. Hojintresse lever vidare men som så många andra ingen sporthoj längre. Det är synd att socialamedier slått ut forumen då dom är dom i princip är sämre på allt och samma ämnen har en tendens att repeteras femtielva gånger pga. detta.
En anledning till att jag är mer aktiv idag med inlägg än tidigare är just förhoppningen att om vi alla postar lite då och då så blir forumet mer levande och kanske överlever ett tag till.

Har kört hoj sedan 1991, men fick nys om forumet först 2009. Har kvar samma hoj nu som jag hade då (-09). Hänger här i princip dagligen och läser det som intresserar mig och svarar på lite för lite. Älskar Sporthoj och diskussionerna här., Det är något helt annat än Fejjans otroligt irriterande kommentarsfält.

Sporthoj borde få bidrag från mc-branschen!
Borde vi inte försöka få bidrag för att bedriva ungdomsverksamhet och sen ha ungdomsgård på inhängnat område och låta spolingarna köra minigp-hojar och om de visar sig skickliga uppgradera till fullblodiga tjejhundror? Och lära dem köra som folk. Och som folk menar jag så klart dubbla hastigheten bara där det lämpar sig, som på krokig 70väg, eller om man nu absolut måste transportera sig på motorväg, där med. De blir ju nästan lite krokiga där norr om 250.
Och så klart grundlig wheelie och burnout utbildning. Allt för att hålla buset från gatorna. :fakta

Borde ju kunna lyfta ett par mille för det om året minst!

Och sen se till att det finns enkel licenstagning för de som vill börja tävla i MiniGP eller superbike, med stödklasser.

Allt medans gubbar sitter och dricker öl på ljugarbänken och drar skrönor om hur de körde på sin tid.

Eller så registrerar man sporthoj.com som trossamfund. Borde gå att få någon slags bidrag till det.

Kanske lika bra att samtidigt registrera det som underförening till PRO.

Varit med sedan innan kraschen. Blev uppraggad på ett annat forum och på den vägen var det.

Det var som sagt väldigt annorlunda på den tiden och även om det mesta förändrats till det bättre är jag glad att man fick vara med och uppleva sporthojens glansdagar.

Kör fortfarande sporthoj (s1000rr), men det blir inte många mil per år. Kanske låter dystert, men det känns bra att man inte givit upp än

Alltså, jag vet att jag inte borde skriva i denna tråd men jag måste visa min uppskattning över att folk hänger kvar. Mycket erfarenhet och jag gillar forum bättre än det som idag kallas sociala medier (tycker inte forum hör dit riktigt).
Sen att jag inte kör riktig sporthoj vet jag, även om alla på anställningsplatsen anser att det är det (tror inte huvuddelen ser skillnad mellan en vfr och en R1 eller kanske snarare CR-xx-nånnting-rrrrr), iaf inte om jag tar bort väskorna (ställen verkar vara helt osynliga)

Jag var aktiv på två andra forum för 25 år sedan där jag hade "rätt" motorcykel. Men läste här sporadiskt utan att regga mig. Tyckte inte jag platsade här, även om humorn var kul, eftersom jag inte gillade bombandet på landsväg. Men de som körde så tröttnade antingen eller blev en siffra i statistiken så när andra forum dött trodde jag jag platsade här. Gick bra ett tag men jag förstod inte att den motorcykel jag köpte ny för 25 år sedan, och som jag fortfarande kör, inte är en "riktig" SportHoj. Nu gör det inte så mycket, jag tycker alla ska köra det de själva gillar på ett sätt de själva gillar, så jag fortsätter även om det betyder mindre tid här.
Skoter? Nja, en kamrat ansåg redan då att eftersom min motorcykel har skydd för vind och jag kan ta med saker är det en skoter. 🛵

1764762781292.png

Jag reggade mig också på forumet innan kraschen.Åkte gsxr 750 -00 då men nu är sporthojsåkandet över sedan länge.

Vafan var "kraschen" som så många refererar till?

Jag reggade mig för bara 10 år sen så jag vet absolut ingenting..om någonting.

• Gilla
Reaktioner: RN
Registrera mig nån gång innan kraschen, och var ett så kallat ovälkommet "moppefucko" :hojsmilie
Kom tillbaka nåt år senare när jag skaffat riktig hoj (cb400 -83) och blev mer aktiv 2007 när jag köpte min första moderna hoj.
Var pga sporthoj.com som det då blev en FZ6 istället för en shadow, och som ett år senare ledde in på den älskade bankörningen!
Ganska anonym på forumet och hängde runt bland de sydskånska samåkningstrådarna.

Kände ingen annan som körde hoj när jag började, så den öppenheten och gemenskapen som fanns på dessa samåkningar var något helt nytt för mig. Alla var välkomna!
Och hjälpen man fick i teknikforumet var gudomlig, när man insåg att det med lite hjälp trots allt inte var så läskigt att dela en motor!

Även om det numera är väldigt sällan det blir tid till att köra hoj, är det fortfarande mitt största intresse.
Och jag har fortfarande kontakt med en del av alla underbara människor jag träffade på samåkningarna, och ett par stycken har även blivit några av mina närmsta vänner.

Sporthoj.com förvandlade något som lockade för att det såg häftigt och farligt ut till något som jag verkligen älskar, så det är fortfarande svårt att hålla sig härifrån :shrules

Vafan var "kraschen" som så många refererar till?

Jag reggade mig för bara 10 år sen så jag vet absolut ingenting..om någonting.
Det hände lite då och då. Men en gång gick det inte att återskapa forumet så det började om från noll. Minns jag rätt fanns det också en episod där det kan ha varit så att licensen för mjukvaran var "tveksam" och det startades en insamling för att lösa detta...

*/ ?>
Nyheter
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Back