Scootertråden

Mission complete. Nu lunch. Enligt youtube är detta ett 2h jobb. Jag har efter 2h lossat kåpan och flyttat luftfiltret...
 

Bifogat

  • 1755597202116..jpg
    1755597202116..jpg
    275.8 KB · Visningar: 15
Nu är vi framme i modermodemet av drivlinan. Remmen ser helt ny ut men den ska bytas var tionde år oavsett miltal så den åker. Nya rullar ska i också.
 

Bifogat

  • 1755600113043..jpg
    1755600113043..jpg
    300.9 KB · Visningar: 23
Murphys Law. Hade beställt fel glidklackar. Till en jävla Maxi Scooter...

Blir till att vänta 3 dagar på att sätta ihop allt. Dock passade jag på att köpa till ett luftfilter också som jag glömde i förra beställningen.


To be continued...
 

Bifogat

  • 1755602441094..jpg
    1755602441094..jpg
    322.1 KB · Visningar: 23
Last edited:
1: Sån jävla kung han är alltså. Så bra videos!
2: Biltema Brake Clean, jävlar vad fina grejor, så bra på att lösa upp och göra rent!
 
Meine damen und herren!

Servicen av rembyte och rollers/glidskenor är klar!

Helt underbart! Följande "fel" har jag fixat via service!

1: Wobbel i 60km/h - Byte bakhjul åtgärdade 20%.
2: Wobbel i 60km/h - Byte framhjul åtgärdare resterande 80%.
3: Vibration vid idle samt första rpm innan man sticker iväg - Byte rem / vikter / glidklackar


Nu går den som en jävla katt! Hur kan ens en maskin gå så jävla fint?!!!?

Hahah. Nu ska jag ut på en kontrolltur! See ya later aligators!
 
Kontrollfärd utförd.

Nu är "glappet" vid första accelerationen borta. Den bitern mot remmen direkt. Skenorna var lite slitna men rullarna nästan nyskick så jag tror att det är ny rem som gör mest nytta.
 
Svårt att inte bli på gott humör av dina inlägg.

Trots att jag är för lat för att byta slirande rem på min 2700-milare…


Med vänlig hälsning,
 
Svårt att inte bli på gott humör av dina inlägg.

Trots att jag är för lat för att byta slirande rem på min 2700-milare…


Med vänlig hälsning,
Svår att inte bli glad av en Vespa säger jag. Sjöng och garvade i hjälmen vid provturen. Kanske är jag en äkta byfåne nu, men då är det ändå värt det liksom.

2700 mil, då ska du ju testa nåt trim-kit med ju, nu när du vant dig vid den normala accelerationen. Hehe
 
Har fått den stora "äran" att fixa till en Kymco 250 Grand Dink (Dick :va ) 2004 1200 mil, kärvar i gas&returvajrarna så det är väl snabbt gjort bara man hittar delar.
Nån som är sugen på att tjöpa sen, provade runt garaget och blev lite tråkad av publiken, men det är ju ett hyggligt driv i ekipaget.

Ser ut ungefär så här:
1758532672377.png

"Tyvärr" är jag inte sugen på att överta den.
 
Det är säkert inget fel på Grand Dink. Men fronten ser ut som statyerna på Påskön.
Så nej tack, jag avstår. :p


1758533793567.png
 
Den som har designat luftfilterboxen på en Vespa 300 GTS 2012... Det är en riktigt svagbegåvad jävel.

Fan lättare att byta rem än filter. Två jävla skruvar som skall dras med "fingerkraft" och sitter åt helvette illa.

Nu blir det inget filterbyte förrens 1000 mil till. Oavsett vad fan som händer...
 
Den som har designat luftfilterboxen på en Vespa 300 GTS 2012... Det är en riktigt svagbegåvad jävel.

Fan lättare att byta rem än filter. Två jävla skruvar som skall dras med "fingerkraft" och sitter åt helvette illa.

Nu blir det inget filterbyte förrens 1000 mil till. Oavsett vad fan som händer...
Såja såja, ta ett djupt andetag och titta på den här.
Inte slarva med lilla Vespan!

 
Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back
Top