Oljekyl

asfalt svarvare

stödhjulsförare
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
Hepp, det trehjuliga fordonet som införskaffats är ju luftkylt, hur enklast låter man oljan passera genom en oljekylare??
Känns lite som att livet för detta extrema effektmonster skulle underlättas om oljan kunde få vara lite kallare, en idiot spinn off på detta är att låta kylaren ev få sitta i holken så som ett enkelt värmeaggregat, kanske....

Motorn är en Suzuki gs 850, så motor familjen har troligtvis många kännedom om, o kylare har säkert nån satt dit.

Edit: lagt till bild på bröstet/ filter locket.

//jj
 

Bifogat

  • 1000026617.jpg
    1000026617.jpg
    741.9 KB · Visningar: 18
Last edited:
Vet dock ej hur dom ser ut motormässigt, men gsx 1100 har iaf uttag på varsin sida om oljefiltret.

Så pga lack av bilder så kan jag inte ge dej mer hjälp än så..
//Tanken
 
Nja funkar nog inte eftersom det är pappfilter inte ett spin-on.

Men gnuggar man geniknölarna lite till så kommer det nog en lösning..

Lite svårt att få fram en lösning när man inte har grejerna framför sej..
//Tanken
 
Hojen är byggd i Japan för att kunna köras i Japan på sommaren och de kan ha extrem hetta på sommaren, typ 40 grader. (För att citera en Youtuber, och jag tror faktiskt han har helt rätt)

Han gjorde en video med sin luftkylda FJR 1200 om detta.
Nu kanske just den har en oljekylare men...ja, som sagt...
 
Verkar finnas nån adapter för oljekylare till GS850 https://www.dimecitycycles.com/suzuki-gs-oil-cooler-adapter.html

Jag har själv funderat på om det går att fräsa fram nåt till mitt CB250N turbobygge som även den har insats filter. Dock vet jag inte om man kan få till en adapter med original filter eller om man får flytta filtret och ha en separat oljefilterhållare och spin-on filter.
 
Verkar finnas nån adapter för oljekylare till GS850 https://www.dimecitycycles.com/suzuki-gs-oil-cooler-adapter.html

Jag har själv funderat på om det går att fräsa fram nåt till mitt CB250N turbobygge som även den har insats filter. Dock vet jag inte om man kan få till en adapter med original filter eller om man får flytta filtret och ha en separat oljefilterhållare och spin-on filter.
Den där var nog nånting som jag var inne på tankemässigt, jag gjorde nåt liknande till toppkylningen på min Suzuki..
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top