Scootertråden

Mission complete. Nu lunch. Enligt youtube är detta ett 2h jobb. Jag har efter 2h lossat kåpan och flyttat luftfiltret...
 

Bifogat

  • 1755597202116..jpg
    1755597202116..jpg
    275.8 KB · Visningar: 14
Nu är vi framme i modermodemet av drivlinan. Remmen ser helt ny ut men den ska bytas var tionde år oavsett miltal så den åker. Nya rullar ska i också.
 

Bifogat

  • 1755600113043..jpg
    1755600113043..jpg
    300.9 KB · Visningar: 22
Murphys Law. Hade beställt fel glidklackar. Till en jävla Maxi Scooter...

Blir till att vänta 3 dagar på att sätta ihop allt. Dock passade jag på att köpa till ett luftfilter också som jag glömde i förra beställningen.


To be continued...
 

Bifogat

  • 1755602441094..jpg
    1755602441094..jpg
    322.1 KB · Visningar: 22
Last edited:
1: Sån jävla kung han är alltså. Så bra videos!
2: Biltema Brake Clean, jävlar vad fina grejor, så bra på att lösa upp och göra rent!
 
Meine damen und herren!

Servicen av rembyte och rollers/glidskenor är klar!

Helt underbart! Följande "fel" har jag fixat via service!

1: Wobbel i 60km/h - Byte bakhjul åtgärdade 20%.
2: Wobbel i 60km/h - Byte framhjul åtgärdare resterande 80%.
3: Vibration vid idle samt första rpm innan man sticker iväg - Byte rem / vikter / glidklackar


Nu går den som en jävla katt! Hur kan ens en maskin gå så jävla fint?!!!?

Hahah. Nu ska jag ut på en kontrolltur! See ya later aligators!
 
Kontrollfärd utförd.

Nu är "glappet" vid första accelerationen borta. Den bitern mot remmen direkt. Skenorna var lite slitna men rullarna nästan nyskick så jag tror att det är ny rem som gör mest nytta.
 
Svårt att inte bli på gott humör av dina inlägg.

Trots att jag är för lat för att byta slirande rem på min 2700-milare…


Med vänlig hälsning,
 
Svårt att inte bli på gott humör av dina inlägg.

Trots att jag är för lat för att byta slirande rem på min 2700-milare…


Med vänlig hälsning,
Svår att inte bli glad av en Vespa säger jag. Sjöng och garvade i hjälmen vid provturen. Kanske är jag en äkta byfåne nu, men då är det ändå värt det liksom.

2700 mil, då ska du ju testa nåt trim-kit med ju, nu när du vant dig vid den normala accelerationen. Hehe
 
Har fått den stora "äran" att fixa till en Kymco 250 Grand Dink (Dick :va ) 2004 1200 mil, kärvar i gas&returvajrarna så det är väl snabbt gjort bara man hittar delar.
Nån som är sugen på att tjöpa sen, provade runt garaget och blev lite tråkad av publiken, men det är ju ett hyggligt driv i ekipaget.

Ser ut ungefär så här:
1758532672377.png

"Tyvärr" är jag inte sugen på att överta den.
 
Det är säkert inget fel på Grand Dink. Men fronten ser ut som statyerna på Påskön.
Så nej tack, jag avstår. :p


1758533793567.png
 
Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Back
Top