Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

KTM producerat. Det mesta går att få tag på. Vissa delar är ur produktion.
Så man får välja vilka delar man ska köra sönder. 😁

Grattis till en härlig hoj. Enda problemet är att när man ser något annat som man skulle kunna tänka sig i hojväg så blir det alltid "men nej" inte bättre.(y)

Grattis till en härlig hoj. Enda problemet är att när man ser något annat som man skulle kunna tänka sig i hojväg så blir det alltid "men nej" inte bättre.(y)
Tack! Blir lite avundsjuk på din. 02:an är överlägset snyggast tycker jag, men det går redan ett par här i byn, plus en 03:a, så det känns ganska bra att bryta av med en röd ändå.

Last edited:
Köpte en Suzuki XF650 i helgen, mysig att köra och tillräckligt låg för att jag ska få ned bägge fötterna i backen. Behövs en storservice dock. Känns betydligt rappare än den Fantic Caballero 500 jag provkörde för ett par år sedan, trots ungefär samma vrid och hk.
Klädde av den DiReCKt :) Sadeln ligger enbart på pga utrymmesbrist i mitt förråd.
1000007053.jpg

1000007112.jpg

Köpte en Suzuki XF650 i helgen, mysig att köra och tillräckligt låg för att jag ska få ned bägge fötterna i backen. Behövs en storservice dock. Känns betydligt rappare än den Fantic Caballero 500 jag provkörde för ett par år sedan, trots ungefär samma vrid och hk.
Klädde av den DiReCKt :) Sadeln ligger enbart på pga utrymmesbrist i mitt förråd.
En sån har man ju haft 😀

511951131_10238613382703065_2904919111750372566_n.jpg

Är det inte lite konstigt att köpa vinterhoj i Mars, och sommarhoj i September? :va
Tyckte jag var rätt tydlig när jag skrev att jag behövde vård....? För övrigt skulle jag aldrig kört GS:en på vintern heller, inte ens i regn. Jag behandlar alla mina hojar som om de vore av socker. :)

En sån här har jag velat ha länge. Faktiskt ända sedan dom kom. Men då det på den tiden var en rätt saftig prislapp på försäkringen, samt då det bara fanns plats för en hoj i garaget som då skulle passa till allt man tog sig för så blev det istället en Tiger.
Men dragningen till dessa hojar har funnits kvar.
När en lågmilad rackare kom ut till försäljning i närheten så var det dags att ta tag i saken.

Så nu finns en Speed Triple i vagnparken.

1000020994.jpgLåga mil till trotts så finns lite att ta tag i. Vintern är räddad!

Last edited:
Tyckte jag var rätt tydlig när jag skrev att jag behövde vård....? För övrigt skulle jag aldrig kört GS:en på vintern heller, inte ens i regn. Jag behandlar alla mina hojar som om de vore av socker. :)
Inte köra ens i regn?
Du har nog rätt, dags för långärmat.

En sån här har jag velat ha länge. Faktiskt ända sedan dom kom. Men då det på den tiden var en rätt saftig prislapp på försäkringen, samt då det bara fanns en hoj i garaget som skulle passa till allt man tog sig för så blev det istället en Tiger då.
När en lågmilad rackare kom ut till försäljning i närheten så var det dags att ta tag i saken.

View attachment 520682Låga mil till trotts så finns lite att ta tag i. Vintern är räddad!
Stod någonstans i Botkyrka för 35?

Grattis! Önskar puck-tvåan. 🙂

Vad består vinterns mysmeck av då?

En sån här har jag velat ha länge. Faktiskt ända sedan dom kom. Men då det på den tiden var en rätt saftig prislapp på försäkringen, samt då det bara fanns en hoj i garaget som skulle passa till allt man tog sig för så blev det istället en Tiger då.

View attachment 520682Låga mil till trotts så finns lite att ta tag i. Vintern är räddad!
Fantastiskt snygga hojar, de där. Grattis till köpet!

Är det inte lite konstigt att köpa vinterhoj i Mars, och sommarhoj i September? :va
Från ett ekonomiskt perspektiv så är det väl perfekt? Även om man då måste vänta till nästa säsong för att få användning av den :krama

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!