Stötdämparservice / uppgradering

Problemet med att skruva fjädring är att det krävs två individer som talar samma språk.
Det hjälper inte om en individ vet hur fjädring fungerar och ska hjälpa individ två, vars enda kommentar är att ”…hojen känns konstig…”

Då måste man förklara att det inte finns någon ”konstig” ratt att skruva på.
Ju mer den som behöver hjälp med sin fjädring kan och har erfarenhet av, desto lättare är det att komma fram till en förbättring.
Visst, jag kan ta vederbörandes hoj och fara ut och testa och skruva till den, men då blir det min fjädring och inte den andres fjädring, och det kan skilja väldigt mycket vad olika förare föredrar.

Precis som two stroke förklarar så måste man köra vääääldigt mycket så att man kan identifiera var det känns konstigt och på vilket sätt, då är det lättare att få hjälp

Edit: Fick fixa till texten som ursprungligen skrevs på telefonen, men skymdes av de här j-vla popup annonserna...
 
Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top