Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

90-talet i kubik. Ylande förgasarfyra, stora blinkers, ram modell järnvägsräls, rymligt förvaringsutrymme under sadeln, boxiga kåpor. En FZR600R från 1995 med tidstypisk färgsättning. :kär
Visst servicebehov finns, och fyrtaktare är som alla vet hopplösa att jobba med, men med en hygglig portion armbågsfett kanske det till och med blir lite körning i år.
Precis den färgsättningen var det en kille här hemma som köpte för många år sedan.
Men hade den inte länge. Första helgen åkte han rakt ut i en kurva och skrota den på en åker. Han klarar sig utan skador men nästan nya hojen blev skrot och han slutade åka motorcykel

Jag köpte en XT660r för några dagar sedan, var så nöjd med den XT600e jag har stående i fjällen så jag ville ha en sån eller XT660 här på hemmaplan i Umeå med, fick tag på en -08 uttagen -09 med en ägare och strax under 1500mil av en gubbe som ej har besiktat den sen -14 och bara tjuvkört runt 50mil per sommar.
Är riktigt nöjd med den efter första provturen , lite mer effekt och mindre vibrationer än 600an 😃IMG_5455.jpeg

Bifogat

• IMG_5456.jpeg
    IMG_5456.jpeg
    7.4 MB · Visningar: 18
Jag köpte en XT660r för några dagar sedan, var så nöjd med den XT600e jag har stående i fjällen så jag ville ha en sån eller XT660 här på hemmaplan i Umeå med, fick tag på en -08 uttagen -09 med en ägare och strax under 1500mil av en gubbe som ej har besiktat den sen -14 och bara tjuvkört runt 50mil per sommar.
Är riktigt nöjd med den efter första provturen , lite mer effekt och mindre vibrationer än 600an 😃View attachment 519287
Haft 2 st, mysiga att bara puttra omkring med.

Är riktigt nöjd med den efter första provturen , lite mer effekt och mindre vibrationer än 600an 😃View attachment 519287
Jag tycker att den är finfin, det är ju en helt annan motor än den gamla, mycket trevligare.
Grattis till en fin kompis!

Haft den ett tag nu, men då jag är ny på forumet kan jag kanske visa vad jag köpte före midsommar. Gixxer 1000 från 2004, helt original (förutom ljuddämparen) än så länge. För någon som nyss börjat köra (tog kortet ifjol) är den förbannat trevlig måste jag säga. Har en Z900RS sedan tidigare som nu är till salu.

image1 (1).jpegimage0 (2).jpeg

Haft den ett tag nu, men då jag är ny på forumet kan jag kanske visa vad jag köpte före midsommar. Gixxer 1000 från 2004, helt original (förutom ljuddämparen) än så länge. För någon som nyss börjat köra (tog kortet ifjol) är den förbannat trevlig måste jag säga. Har en Z900RS sedan tidigare som nu är till salu.

View attachment 519367View attachment 519368
04: skapades underverk! Tänker främst också på R1:04.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing