Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har kört med Calimoto många år nu. Helt suverän och man har hittat sjukt mkt fina vägar bara i närområdet.Calimoto.
Vilken fantastisk app när man är på semester där man inte har lokalkännedom alls. Familjen åker bil på utflykt, jag kör hoj och kommer fram skapligt mycket senare till målet.
Imorrn tänkte jag att man kanske skulle hitta vilse, så att säga, till Askersund.
Ja, det är väl bra?Dagens "vi såg det inte komma"
Efter att ha tillbringat år av att försöka skrämma bort turister från Mallorca upptäcker nu befolkningen att inkomsterna från just turismen faller som en sten. Ännu så länge drabbas mest turistbranchen men när minskade skatteintäkter kommer såklart drabba alla, även gaphalsarna.
![]()
Oron på Mallorca efter all ilska: ”Skadar oss”
Inkomsterna från turism sjunker dramatiskt på Mallorca – eftersom alla protester på ön skrämmer bort utländska besökare. Det säger folk i turistbranschen som börjar bli desperata, enligt medieuppgifter. – Fientligheten mot turister skadar oss mycket, säger Biel Rosales, chef för ett reseföretag.www.expressen.se
Inkomsterna från turism sjunker dramatiskt på Mallorca – eftersom alla protester på ön skrämmer bort utländska besökare.Det säger folk i turistbranschen som börjar bli desperata, enligt medieuppgifter.– Fientligheten mot turister skadar oss mycket, säger Biel Rosales, chef för ett reseföretag.De återkommande protesterna och demonstrationerna mot turister på Mallorca skrämmer bort besökare – och lokalbefolkningen säger att vissa turistorter är ”helt döda”, skriver Daily Mail.– De turister vi är intresserade av drivs bort. De känner sig inte välkomna och reser till andra destinationer, säger Miguel Pérez-Marza, ledare för nattklubbarnas och restaurangernas samorganisation, till Majorca Daily Bulletin.
Ja man fattar inte hur fan de tänker. En annan biter ihop i kön på ICA varje dag när "boråsarna" ska handla för att man inser det goda som turismen för med sig för oss här i kommunen.Ja, det är väl bra?
Det är ju knappast begränsat till Mallorca heller, kanarieholmarna, och en hel del av Sydeuropa har väl dragits lite med detta?
En viss frustration kan jag väl förstå ibland med de som inte kan bete sig alls, men helt vansinnigt är det väl ändå att ge sig på den enda guldgruva man sitter på?![]()
Texten på plakatet såg jag första gången på en bakrutedekal 1989. (vi är närmre nu)
Jag har haft en 2 tonnare.Helt sjukt vad stark en tvåtons grävmaskin är… det fick mig att le idag
Jag har haft en 2 tonnare.
Den var grymt stark på powertilten. man grävde tills maskinen storknade och sen bröt man tilten.
Stenar går att få upp ännu större än det där.
Jag tryckte storsten mot bladet så kunde man lyfta med bom och blad samtidigt och larva iväg stenen tills man kom åt dom med traktorn.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |