Biltemas olja?

Duuuuuh.

Alltså allvarligt. Byta olja är slabbigt men bland det enklaste man kan göra med en motorcykel. På de flesta inklusive filterbyte.

Bara FUCKING GÖR DET.

Titta på olja och avgöra motorns slick är en övning för stålmannen som har superduperextra+syn.

Resten av oss följer manualen.
 
Det är väl Motul eller Motorex kanske som erbjuder analys av oljan.
Troligen dyrt men har man någon exklusiv motor kanske det är värt det.
Antar att det ska vara deras motorolja i oxå.
Så vill man nörda så finns verktygen.
 
Last edited:
Det är väl Motul eller Motorex kanske som erbjuder analys av oljan.
Troligen dyrt men har .an någon exklusiv motor kanske det är värt det.
Antar att det ska vara deras motor i oxå.
Så vill man nörda så finns verktygen.
Jajjemen.

Men om man inte tävlar så räcker det att byta olja. Ofta om man kör hårt. Ganska ofta annars. :)
 
Bytte olja här i kväll på min Caballero. Det blev Biltemas 34-038 som är en helsyntet "Racing" 10W-40, API SM. Provkörde en del efteråt på både motorväg och långsamt, och oljan känns bra i växlingen, känner ingen skillnad från tidigare Motul 5100 delsyntet 10W-50.

Jag tror jag ska vara nöjd med oljan. Den var ganska prisvärd också.

IMG_5537.JPG
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top