Dagens bild

View attachment 518424View attachment 518425

Another day, another cruise :yoparty 56 mil med diverse felkörningar :crash Nytt PR på en av favvovägarna och för första gången blev det påtagligt att bilrekordet där på 145 i snitt går att klå med hojen som tog 130 i snitt med lite störningar :hihi Måste ju säga att man börjar få lite väl klibbiga känslor för dessa makalösa maskiner :BugarHar också blivit påtagligt hur brutalt jobbigt det är att ligga på med hoj, i mina yngre dar tränade jag bitvis ganska rejält men mc körningen har visat sig betydligt mycket jobbigare än jag trodde :brinnerup Wheelie helvetet har gett önskat utfall, för första gångerna har man fått framhjulslyft över kuperingar och känt sig fullt bekväm med det, även om lyften varit på bebisnivå :tungan

Kul också med varvräknare där registret under 6000 rpm är helt ointressant!

Laddade in en M-dashboard på GSA-n, det var förstås fullständigt meningslöst iom att man nästan alltid ligger i varvtalsområdet 2000-4000… så den åkte ut nästan direkt. (OBS att rödmarkeringen följer oljetemperaturen, detta är kall motor)

56dabdd700408cc2e808ea2f02668e4b.jpg



Med vänlig hälsning,
 
Last edited:
Det var bättre förr, ångrar nästan att jag svängde ner till logen i Masungnsbyn. Har spelat i logen några gånger för ca 20 år sen full fart då och i dag visade sig vara ett dolomitbrott precis intill logen.

Blev i alla fall ca 32 mil och ett stopp i jorden epicentrum Kainulasjärvi men jag lyckades ta mig där ifrån utan balansproblem.

20250718_141255.jpg
 
Kul också med varvräknare där registret under 6000 rpm är helt ointressant!

Laddade in en M-dashboard på GSA-n, det var förstås fullständigt meningslöst iom att man nästan alltid ligger i varvtalsområdet 2000-4000… så den åkte ut nästan direkt. (OBS att rödmarkeringen följer oljetemperaturen, detta är kall motor)

56dabdd700408cc2e808ea2f02668e4b.jpg



Med vänlig hälsning,
Hehe jo det börjar väl hända lite grejer runt 8000 men jag skulle säga att närmare 12 behövs om man vill börja röra på sig :hihi

Är väl det som gör 600arna älskade och utrotade :tummenupp man måste verkligen piska dem för att få ut deras potential, något som kräver skicklighet och uthållighet jag inte besitter, men för min del är det positivt då risken att göra bort sig minskar när man behöver ligga såpass högt i varven för att få prestanda, och då är ändå 636an känd för att vara en bottenstark 600ing med "mycket" vrid :tungan

Kommer ihåg att jag svängde in på en mindre väg efter lite kul och hade 3an i på kanske 4000 varv, vred fullt på rullen och fick känslan av att jag plötsligt inte hade någon motor överhuvudtaget :rofl hört proffs racers som kört tusingar säga att de måste lära sig köra helt på nytt med 600ar pga hur stor skillnad det är, helst ska man väl ligga runt 14 tusen varv på en hoj som 636an konstant...

BMWs sånna dära dashboards är de jag gillar bäst :) har alltid föredragit analoga snurriga saker men tiderna går vidare, apornas och kawas tycker jag sämst om, ducati, suzuki och yamahas är bra, hondas gillar jag inte heller :tummenner
 
Last edited:
Utflykt med TWn till veteranfordonsträff i Yttersjö , träffade på en gubbe från samma by som mig som kört en Dansk moped dit , en BFC Staffette från -53
IMG_5279.jpegIMG_5278.jpeg
 
Back
Top