Hayabusa-tråden

Har varit på besök hos en kompis ute på Värmdö några dagar och på förmiddagen idag körde vi 222an från Värmdö in mot Sthlm , vid Nacka Centrum nånstans blev vi omkörda av en vinröd Hayabusa från -00 nånstans och bak hade den mjuka packväskor med ett svärd från en motorsåg som stack upp , var en lite ovanlig syn, undra om det var trädkapning på gång eller nåt annat i görningen ? 😃
Var det nån härifrån ?

Provade grejerna idag utan oljekyl och kollade eventuella läckage.

Möjligen en snabbare temperaturökning vid stillastående men inget jag kan bekräfta. Vid körning märkte jag ingen skillnad och motortempen sjönk direkt man fick upp fartvinden.

Tanken från början var att ha ett oljepåfyllningslock med termometer och kontrollera oljans temperatur med och utan kyl men den gick inte att använda, åtminstone inte utan modifikation.

Mer fartvind på turbon, så för den borde det ju gå jämt upp eller bättre. Teorier?
20250715_083227.jpg

Justerade klammern på avgaspipen lite så den syns mindre.
20250716_175323.jpg

Ska man nu ha en kyl hade man velat ha en sån där vätskekyld direkt på slangen från den stora kylaren (vattenkylaren)

"Mocal" och eller "Laminova" har jag hört talas om, men är det någon som vet exakt vilken produkt man ska ha?

Last edited:
Nån millimeter off topit
Men tycker första generationen av
Hayabusa är coolast.
Det tycker jag med. Därför jag bara haft Gen1. : )
Gillar Gen3 mer än Gen2.

Betydligt lättare för bonnmeken att trimma gen1 än gen3 som bara har en massa elektroniska begränsningar.

Fränt med trimmade/moddade Gen3 också men då är det ju Lamborghini-pengar och massa jobb.

Back