Dagens bild

Den här sommaren har det blivit mer raggarbilande än hojjande. Hade i alla fall tid att ta bruks-muskelbilen och kolla till den lilla båten.

View attachment 518375
Fet båt. Du vet att man kan beställa denna T-shirt?

Jag tog Large och är mycket nöjd med kvaliten. Bästa T-shirten ever! Din båt påminner lite om Uniship! =)

Din båt påminner lite om Uniship! =)

Jag tror nog att Uniship såväl som Anderssons varv är att betrakta som jollar jämfört med ”min” båt…Tydligen någon slags hyrbåt som hyrs med fem mans besättning för endast 110.000 Euro per vecka. Står ankrad i en hamn mellan Kalix och Happis och har naturligtvis blivit traktens samtalsämne…

Jag tror nog att Uniship såväl som Anderssons varv är att betrakta som jollar jämfört med ”min” båt…Tydligen någon slags hyrbåt som hyrs med fem mans besättning för endast 110.000 Euro per vecka. Står ankrad i en hamn mellan Kalix och Happis och har naturligtvis blivit traktens samtalsämne…
Jag tar dock bilen före båten! 😀

Igår kväll var jag ute med min EXCF450 hela kvällen. Jag kände mig lite 'körd' efter Norge så jag var tvungen att återställa mig med en rejäl hojtur. Jag kunde dock inte spola iden om att trollen bor i berget, så jag letade troll hela tiden. Norges fel!

IMG_5509.JPG

Hur som helst kom jag på den ultimata lösningen på min trollnojja - en burk monster och en renande frekvenstur på 'moppen' (EXCF350). En halvdag sittandes, ibland ståendes, genom södertörns vackra landskap och grusvägar med den friska varma vinden i ansiktet och en 350cc KTM-motor under mig med all dess helande kraft.

IMG_5527.JPG

.. jag tror jag är återställd nu. Men skulle det vara nåt mer så får jag se vilken kur jag eventuellt behöver imorgon. Motorer är bra för hälsan.

Förresten, nån som vet vilka som var ute och rullade från Rosenhill (södertörn) igår kväll, ca kl 18? Jag var på väg hem precis och rullade förbi fiket när säkert 20 pers rullade söderut.

.. tänkte om jag skulle rulla med, men jag var stel och ryggmärgen hade redan fått flera timmars frekvensbehandling, så jag tog det säkra kortet och drog hem till kaffe och ägg, och sporthoj.com ;)

20250717_183654.jpg20250717_120634 - kopia.jpg

Another day, another cruise :yoparty 56 mil med diverse felkörningar :crash Nytt PR på en av favvovägarna och för första gången blev det påtagligt att bilrekordet där på 145 i snitt går att klå med hojen som tog 130 i snitt med lite störningar :hihi Måste ju säga att man börjar få lite väl klibbiga känslor för dessa makalösa maskiner :BugarHar också blivit påtagligt hur brutalt jobbigt det är att ligga på med hoj, i mina yngre dar tränade jag bitvis ganska rejält men mc körningen har visat sig betydligt mycket jobbigare än jag trodde :brinnerup Wheelie helvetet har gett önskat utfall, för första gångerna har man fått framhjulslyft över kuperingar och känt sig fullt bekväm med det, även om lyften varit på bebisnivå :tungan

Back